Carcom Oy  Elekma

B230ft sammui ajosta eikä käynnisty.(syy: suutinrele)

  • 6 Vastauksia
  • 1851 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Eli kyseessä 760 '90 vuosimallia ja b230ft koneella. Lh2.4 moottorinohjaus.

Sammui ajosta kerran aiemmin ja lähti uudestaan yrittämällä käyntiin.  Nyt sammui uudestaan ajosta ja ei millään käyntiin. Bensapumppu pyörii, ei anna vikakoodeja, sammuessa kierroslukumittari putosi pelistä, sekä mittaristoon syttyi joulukuusi.
Koitin etsiä, mutta en nyt löytänyt mistään saako tuo kiekkamittari tietonsa suoraan lh:lta vai muualta? Voisiko olla että kyseessä on viallinen ykk-anturi? Ulkoisesti anturi on täydellisessä kunnossa.

Mistä muualta vikaa kannattaisi etsiä?
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014, 15:54:48 kirjoittanut Sköge »
760 '90 b230ft+m46

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft sammui ajosta eikä käynnisty.
« Vastaus #1 : 17.10.2014, 00:20:36 »
Klassinen suutinrele? Paisarin vieressä tai jossakin kuskin puolella konetilassa...

edit: Ei kylläkään selitä kiekkamittaria tai joulukuusta joten tuskin kuitenkaan

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: B230ft sammui ajosta eikä käynnisty.
« Vastaus #2 : 17.10.2014, 07:25:15 »
Ei nyt sähkökaaviota löytynyt tähän hätään mutta mitäs muuta tuon suutinreleen takana on? Pumppu ainakin pyörii ja boksi antaa 1-1-1 koodit molemmista.
760 '90 b230ft+m46

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft sammui ajosta eikä käynnisty.
« Vastaus #3 : 17.10.2014, 07:52:26 »
Oisko siellä vaan suuttimet? En tiedä. Seiskassa aikanaan oireili niin että sammuu kesken ajon, joskus lähti heti käyntiin, joskus tunnin päästä... Koodeja ei tosiaan anna ja pumppu kyllä pyörii myös.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628

Poissa Sköge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: B230ft sammui ajosta eikä käynnisty.
« Vastaus #5 : 18.10.2014, 15:54:24 »
Toimilaitetestillä selvisi että suuttimet eivät auenneet. Relehän sieltä oli kyykännyt. Aika outoa silti tuo kierroslukumittarin käytös niin vaihdoin myös ykk-anturin jossa oli johdotkin jo rispaantuneet.
760 '90 b230ft+m46

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230ft sammui ajosta eikä käynnisty.
« Vastaus #6 : 18.10.2014, 16:27:43 »
Toimilaitetestillä selvisi että suuttimet eivät auenneet. Relehän sieltä oli kyykännyt. Aika outoa silti tuo kierroslukumittarin käytös niin vaihdoin myös ykk-anturin jossa oli johdotkin jo rispaantuneet.

FT:ssä suutinreleeltä sähköt menevät myös puolalle. Joten jos rele on mykkä, on puolakin sähkötön.

Ja kiekka-mittari taasen lukee oman signaalinsa suoraan puolalta, joten sähkötön puola mykistää myös kiekka-kellon!   :hello:'

Ps. hyvin hoksattu tuo toimilaite-testi!  :D

Sitä on siis luettu LH:n FAQ huolella!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport