Autodiagnoosi  Carcom Oy

960 konepellin kaasujouset

  • 38 Vastauksia
  • 9778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
960 konepellin kaasujouset
« : 18.10.2014, 00:26:21 »
Oletteko vaihtaneet 960 konepellin kaasujousiin pelkkiä sisäosia? Alkuperäiset maksavat 80 euroa kappale,
joten ei oikein innosta. Tänään kun oli eka kylmä päivä, eivät jaksaneet pitää konepeltiä puoliväliasennossa.



Nämä ovat kuvan mukaan sama tuote ja vanhasta ruuvataan vaan jalka pois ja laitetaan uuteen.
                                               
« Viimeksi muokattu: 08.08.2016, 01:28:17 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #1 : 18.10.2014, 09:33:32 »
Omassa ysikympissä pitäisi takakontin kaasut uusia, aika lötkö on kansi ja tulee voimalla alas. Kaveri joskus sanoi, että tarvikkeena eivät kestäisi kauaa. Jotain 90€ olivat Wetterillä uudet... Varmaan pitää jossain vaiheessa käydä hakemassa...

Yksilöitä nämäkin. Kaverin 940:ssä on melkein puolen millin jälkeenkin vielä alkuperäiset iskussa :p
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014, 09:35:07 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #2 : 18.10.2014, 15:03:01 »
Voi hyvin pitää paikkansa, että tarvikkeet kestävät huonommin koska olen itsekin niitä joutunut vaihtamaan ihmeteltävän usein. Allkuperäiset yleensä kestävät ainakin 10 vuotta tai jotain. Lisäksi tuntuu siltä, että tarvikkeet eivät olisi yhtä tehokkaitakaan. Sama on lähes kaikkien varaosien kanssa. Kyllä se vaan niin on. Jos ostan Motonetista jotain  niin valitsen aina sen "saksalaisen" tai "OEM-laatuisen", vaikka ajan melko vähän.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #3 : 18.10.2014, 15:19:51 »
Mulla on ilmeisesti ollut onnea arpajaisissa kun 740 takaluukun pumput on Biltemasta ostettu ja ovat kestäneet jo 10 vuotta.
Toisen takapaksiin Motonetistä nelisen vuotta sitten ostetut ovat nekin yhä kunnossa, mutta "jäykät" myös toiseen suuntaan lämpötilasta huolimatta. Eli kun luukkua avaa, saa punnertaa ihan tosissaan ikäänkuin olis levytankoa punttiksella nostamassa  :D

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #4 : 18.10.2014, 15:26:20 »
Mulla on tuon 960:n takapaksissa juurikin Motonetin jouset ja tuo kuulosti hieman tutulta.
Kyllä ne luukun ylhäällä pitävät mutta eivät pompauta luukkua auki kuten alkuperäiset.
Syy voikin olla siis jousen suunnittelussa. Minä olen pohtinut saranoiden jäykkyyttä, mutta
olen niitä kyllä voidellut. Ei ihan voimailusta käy mutta olisi se komeaa jos nousisi itsestään.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #5 : 19.10.2014, 11:31:32 »
Mulla on tuon 960:n takapaksissa juurikin Motonetin jouset ja tuo kuulosti hieman tutulta.
Kyllä ne luukun ylhäällä pitävät mutta eivät pompauta luukkua auki kuten alkuperäiset.
Syy voikin olla siis jousen suunnittelussa. Minä olen pohtinut saranoiden jäykkyyttä, mutta
olen niitä kyllä voidellut. Ei ihan voimailusta käy mutta olisi se komeaa jos nousisi itsestään.

Ostin itsekkin muutamia viikkoja sitten uudet pumput 945:n konttiin motonetista, sama ilmiö, ei oikein jaksa nostaa itseään ylös, vaikka voimaa speksien mukaan pitäis olla yhtä paljon kuin orggiksissa. :(

Edit: Biltsun pumput kuoli 245:ssa yhdessä talvessa myös.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2014, 11:33:46 kirjoittanut sekokupu »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #6 : 24.10.2014, 14:52:00 »
Mulla on ilmeisesti ollut onnea arpajaisissa kun 740 takaluukun pumput on Biltemasta ostettu ja ovat kestäneet jo 10 vuotta.
Toisen takapaksiin Motonetistä nelisen vuotta sitten ostetut ovat nekin yhä kunnossa, mutta "jäykät" myös toiseen suuntaan lämpötilasta huolimatta. Eli kun luukkua avaa, saa punnertaa ihan tosissaan ikäänkuin olis levytankoa punttiksella nostamassa  :D

Mätänetistä takaluukun kaasujouset minäkin olen ostanut.  Kolmatta vuotta paikoillaan ja toimivat ihan hyvin. Ainoa moite niiden jäykkyydestä pakkasella. Lämmettyään toimivat hienosti.

Liekö onnea minullakin noissa arpajaisissa sitten?

Tosin minä valitsin ne jouset ihan itse sieltä hyllystä, enkä tilannut tiskiltä. Liekö sillä jotain merkitystä asiassa?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #7 : 11.11.2014, 19:45:58 »
Ostin täältä foorumilta kaksi käytettyä mutta ne eivät jaksa pitää konepeltiä ylhäällä kun on hieman viileämpää.  :-\
Kannattaa siis ostaa suosiolla uudet. Eikö kukaan ole hankkinut pelkkiä jousiosia mistään? Ulkomailta saisi satasen
pintaan molemmat uudet. Halvemmalla saa jos hankki tuon aloitusartikkelini mukaiset, joissa ruuvataan päätyosa
erikseen irti vanhoista ja siirretään uusiin. Mutta ne on jenkeistä jolloin tulee ALV päälle.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #8 : 11.11.2014, 20:46:30 »
Alkuperäiset stabilukset jenkeistä n.115€ / pari veroineen . Ei se kovin pahalta vaikuta?

Stabilus SG315006 eteen ja taakse farkku SG215001( sedan 215003)

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #9 : 11.11.2014, 21:14:19 »
Tilasin sitten Latviasta 63,96 € (PayPal). Katsotaan, tuleeko oikea sisuskalut. Ainakin numeron ja kuvan mukaan pitäisi.

http://autopartsmarket.fi/?action=catalog_part_info_view&code=368000&id_brand=246&item_code=K5_368000&id_provider=804&return=code%3D368000%26action%3Dcatalog_price_view


Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #10 : 16.11.2014, 13:08:35 »
Ostin reilu viikko sitten IKH:lta hitechin tarvike kaasujouset, sellaset jossa oli kierteet molemmissa päissä. Tuon pyöreän mujun otin entisistä ja tuon lenkkipään sai ostettua erikseen. 200n on voimaa per puoli ja maksoivat n 40e yhteensä.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #11 : 16.11.2014, 21:46:52 »
Minä yritin tuloksetta löytää tuollaisia ruuveilla varustettuja. Voimaa saakin olla enemmän kuin alkuperäisissä.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #12 : 16.11.2014, 22:12:23 »
Beagle
Ostin reilu viikko sitten IKH:lta hitechin tarvike kaasujouset, sellaset jossa oli kierteet molemmissa päissä. Tuon pyöreän mujun otin entisistä ja tuon lenkkipään sai ostettua erikseen. 200n on voimaa per puoli ja maksoivat n 40e yhteensä.

Yritin löytää tuota mutten löytänyt melko suuresta valikoimasta. Hiteciä ei löytynyt. Mikä se tyyppinumero oli?

Vai oliko se kenties tällainen mistä ensin pitää ruuvata nivelpäät pois?
« Viimeksi muokattu: 08.08.2016, 01:24:45 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #13 : 16.11.2014, 22:19:41 »
Alkuperäisessä on 320Nm, vai oliko peräti 350? Taitaa tuo 200 olla kovin vähän?

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 konepellin kaasujouset
« Vastaus #14 : 16.11.2014, 22:24:08 »
Alkuperäisessä on 160 N.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014, 00:40:27 kirjoittanut massamaahinen »
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron