Carcom Oy  Elekma

B230ft uudellen rakennus

  • 8 Vastauksia
  • 4854 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa simocon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
B230ft uudellen rakennus
« : 20.10.2014, 15:47:02 »
Eli otsikon mukaan ajattelin b230ft koneen uudelleen "rakentaa" eli vaihdan männät,veivit,laakerit ja stefat. Mitä kaikkia laakereita tointaa vaihtaa? Kytkinlevynkin vaihdan mutta sanokaa vaan jis kannattaa samalla jotain muitakin osia vaihtaa. 300hp pitäis koneen kestää.
Enempää ei kehtaa tehoja irti ottaa talvi/vara autosta ;D

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #1 : 22.10.2014, 12:50:43 »
Runko ja kiertokankien laakerit. Kone kestää hyvin 300hv mut kytkin ei. Asetelmaks sre -763 ja vauhtipyöräks perus pottapyörä, vakio kytkinlevy riittää. Jos vakio moottoria alat rakentamaan niin sopiva ahdin, putkisto,  alucooleri, vähintään 500cc/min suuttimet,  ja tietysti lastut ja immu vaihtoon niin pääsee tavoitteeseen
« Viimeksi muokattu: 22.10.2014, 12:56:57 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa vippe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #2 : 27.10.2014, 09:33:14 »
vakiopakosarja alkaa olla ihan tapissa siinä 250hp tienoilla. sitte lohkon vuosimallista riippuen paksut kanget (13mm) kannattaa laittaa jos ei jo ole.
myös laatikon etustefa kannattaa siinä samalla vaihdella kun on auki, varsinkin enemmän ajetussa autossa.
145 -70, 940 Turbo USA -91,960 -92, 760 GLE USA -88, -95, 850 T5 svedu -96
entisiä: 944 SE -92, V70 -97, 855 GLT -96, 854 ja 855 italo -95, S80 T6 -99, 855 GLT "arabi" -95

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #3 : 03.11.2014, 20:39:34 »
vakiopakosarja alkaa olla ihan tapissa siinä 250hp tienoilla.

Höpö höpö, iha järkevän olonenhan se vakio on. Ja saa kyllä +300hp helposti.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #4 : 04.11.2014, 12:31:02 »
vähintään 500cc/min suuttimet

Laittainsin mielummin 600cc/min suuttimet, sillä laskennallisesti 500cc suuttimet ovat tapissaan 300hv:n kohdilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #5 : 04.11.2014, 14:23:03 »
Laittainsin mielummin 600cc/min suuttimet, sillä laskennallisesti 500cc suuttimet ovat tapissaan 300hv:n kohdilla.
Siks tossa lukeekin vähintään :) en itsekään alle 600cc suuttimia laittaisi kun se nälkä kuitenkin kasvaa syödessä.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #6 : 06.11.2014, 04:29:59 »
Kannattaa varmaan alakerta mittuuttaa koneistamolla että laakeri kaulat mitoissaan ja samalla mittuuttaa vanhojen laakereiden kanssa välykset kiertokangista ja rungoista... monesti orkkikset mitoissaan ja parempia kun tarvike laakerit. Omaan b25 tuli vasta kolmannella laakeri sarjalla kunnoliset laakerit ja nekin volvon kautta. Ekasta glycon sarjasta kk+rk oli kaks kk laakeria käyttökelposia, loput helvetin kieroja ja/tai liikaa välystä... toinen setti oli nrp:n rungot ja king:n kk, rungot oli jo momentissa pyöreät mutta liikaa välystä... halvemmalla ois päässy kun ois heti suoraan ottanu volvolta kaikki... kaikki laakeri kaulat mitoissaan ja kiertokankien silmät mitoissaan (tosin yhdessä 1 satanen kierouttaa) nämä tosin h-profiilit.. Mutta kumminkin... laakerien taso laskenut vuosien varrella  :-[

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #7 : 08.11.2014, 12:56:25 »
En huomannut, että kukaan olisi maininnut silmälaakeria tuossa listassa. Jos tulee m90 laatikko niin siinä on kiinteä holkki silmälaakerin tilalla

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: B230ft uudellen rakennus
« Vastaus #8 : 09.11.2014, 21:50:30 »
En huomannut, että kukaan olisi maininnut silmälaakeria tuossa listassa. Jos tulee m90 laatikko niin siinä on kiinteä holkki silmälaakerin tilalla
M90:n kytkinakselihan ei edes yletä sinne laakeriin asti?
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo