Pierburgin kanssa ollaan tultu siihen pisteeseen, että tiemme tulevat piakkoin eroamaan hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä. Korvaavaa polttoaineen ruikkailujärjestelmää olen tässä kuumeisesti pohdiskellut.
Vaihtoehtoja joita olen päissäni pyöritellyt ovat seuraavat:
1. Weber DGV. Tämmönen löytyy tallin sopukoilta, olisi helppo vaihtoehto, mutta vähän tylsä. Suuttimista, jos on jollain kokemusta B230K:n kanssa, niin olisi mukava kuulla.
2. K-Jet. Tämmönenkin periaatteessa löytyy, mutta ei Volvon peruja ko. häsmäkkä. Imusarja pitäisi hommata ja siihen tehdä suuttimille koloset, lisäksi bensapumppuja pitäisi mallailla ja sommitella autoon lisää ja tehokkaampia. Paineakkua sun muuta... Mitä muuta? Termarikotelo? Pussihousut?
3. LH-Jet. Sähköjuttuja... Huone kylmenee, silmissä sumenee ja kihti pahenee... Käytöstä hyviä kokemuksia, mutta ropauksesta ei juurikaan. Miten tämmönen onnistuisi?
4. No mikä muka?
Ensisijainen tarkoitus ei ole virittää, joskaan voimavarojen lisäys ei haittaa, eikä haittaisi sekään vaikka varaa olisi pienimuotoista piristystä harrastaakkin. Moottoria en vaihda. B230FT:tä ei tule prkl vaikka sitä joku kohta ehdottaakin. Jollain tavalla kiehtova kapistus tuo B230K.