Autodiagnoosi  Carcom Oy

b230K:n Pierburg pois, mitä tilalle? DGV? K-jet? LH-Jet? Häkäpönttö? Polkupyörä?

  • 5 Vastauksia
  • 3243 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Max Attack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Pierburgin kanssa ollaan tultu siihen pisteeseen, että tiemme tulevat piakkoin eroamaan hyvässä hengessä ja yhteisymmärryksessä. Korvaavaa polttoaineen ruikkailujärjestelmää olen tässä kuumeisesti pohdiskellut.

Vaihtoehtoja joita olen päissäni pyöritellyt ovat seuraavat:

1. Weber DGV. Tämmönen löytyy tallin sopukoilta, olisi helppo vaihtoehto, mutta vähän tylsä. Suuttimista, jos on jollain kokemusta B230K:n kanssa, niin olisi mukava kuulla.
2. K-Jet. Tämmönenkin periaatteessa löytyy, mutta ei Volvon peruja ko. häsmäkkä. Imusarja pitäisi hommata ja siihen tehdä suuttimille koloset, lisäksi bensapumppuja pitäisi mallailla ja sommitella autoon lisää ja tehokkaampia. Paineakkua sun muuta... Mitä muuta? Termarikotelo? Pussihousut?
3. LH-Jet. Sähköjuttuja... Huone kylmenee, silmissä sumenee ja kihti pahenee... Käytöstä hyviä kokemuksia, mutta ropauksesta ei juurikaan. Miten tämmönen onnistuisi?
4. No mikä muka?

Ensisijainen tarkoitus ei ole virittää, joskaan voimavarojen lisäys ei haittaa, eikä haittaisi sekään vaikka varaa olisi pienimuotoista piristystä harrastaakkin. Moottoria en vaihda. B230FT:tä ei tule prkl vaikka sitä joku kohta ehdottaakin. Jollain tavalla kiehtova kapistus tuo B230K.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
DGV. Misabin sivuilta löytyy suutinsuositukset. Ainakin 2100cc vinokoneessa A-kärsällä pelaa vallan kivasti.
Jäitä housuun!

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
LH-2.2:n istuttaminen on hyvinkin helppoa sekä ajettavuudessa ja käyttömukavuudessa kaasareita vuosia edellä. 2.4:n vaatii sitten jo vähän hommaa enemmän mutta ei mahottomasti, tosin osia löytyy helpommin.

Tai sitten ihan perus simppeli MS? Perusversion saa halvalla, mutta vaatii sitten hieman säätöä.

K-Jetin voi hommata ja paalata samantien.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Konehan on siis B230A jos siinä on pierupurkki, b203K on taas soleksilla.

Elk jo sanokin et weber kylkeen kiinni vaan niin tulosta tulee. Itellä vähän hurjempi visio mut siitä joskus lisää sitten.
V70 TDI

Poissa Max Attack

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Konehan on siis B230A jos siinä on pierupurkki, b203K on taas soleksilla.

Elk jo sanokin et weber kylkeen kiinni vaan niin tulosta tulee. Itellä vähän hurjempi visio mut siitä joskus lisää sitten.

Konehan on siis b230K ja siinä on Pierburg 2B7.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
K-Jetin voi hommata ja paalata samantien.
Toimiva ruisku siinä missä muutkin. Ainut ongelma linee tässä tapauksessa juuri siinä, että ne suuttimet pitäis saada johonkin ja se taas tettättää työtä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy