Haalin nyt sitten uudet tiivisteet pakosarjaan, ja downpipen laippaan.
Samalla pari putkiosaa katalysaattorin korvausputken muokkausta varten, että saa sovitettua "uuteen" pakoputkeen:

-----------------------------
Asiasta kukkaruukkuun, niin öljyt haiskahtavat taas vahvasti wiinalle, vaikka on ajettu niillä vasta pari tonnia.
Tiedossa on kyllä tämä etanolin ominaisuus, että pesee tehokkaasti, ja "vuotaa läpi", vaikka ei olisikaan väljä moottori.
Kampiakselin etustefan kun vaihdoin, niin sen jälkeen ei kyllä ole kadonnut öljyä.

Pääsi vuotamaan sen verran, että katosi pari desiä per 5000 km.
Joulukuussa kun tulee 5 vuotta täyteen Möhkön kanssa, ja tähän asti olen ajellut halvoilla 10W-40 osasynteettisillä,
niin seuraavaan vaihtoon voisi kokeilla "kunnollisia" öljyjä.
Esimerkiksi Castrol GTX 10W-40.
10W, kun hyhmettyy -30*C lämpötilassa, niin voi olla, että pärjää silläkin, mutta viime talvenakin huideltiin välillä -29*C lukemissa.
Voisihan sinne halutessaan laittaa myös sitten vaikka 5W-40:t.
Vaikkapa Castrol Magnatec 5W-40:t, jossa on nanotekniikkaa (varmaan jotain vastaavan tapaista, kuin RVS aineissa).
Houkuttavin vaihtoehto olisi tuo Magnatec 5W-40.
------------------
Puristuspaineita, kun olen tässä vuoden aikana 3 kertaa mittaillut, niin ainakin männänrenkaat, ja sylinterit vaikuttavan olevan ok kunnossa,
kun puristukset ovat olleet siinä 11-12 bar.
RVS-käsittelyiden (eli nanopinnoite -käsittelyn jälkeen) puristukset nousivat 0,2 - 0,3 Bar per sylinteri.
Venttiileiden tiiveydestä tai vuotamisesta en sitten tiedä, koska ei ole ollut mielitekoa teettää ohivuotomittausta tälläiseen noin 425 tkm ajettuun, 600€ arvoiseen autoon.
Muutenhan tämä kyseessä oleva B230F käy todella nätisti tyhjäkäyntiä lämpöisenä, ja ottaa kierroksia iloisesti.
Saattoi olla pientä imuvuotoa, koska imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kehrää taas niin hyvin kuin on mahdollista.
Tottakai venttiilit naputtavat jonkun verran, kun venttiilivarren kumit ovat jossain vaiheessa kadonneet.
Nyt on tosin tuo moottorin suorituskyvyn parantaminen, ja ylläpito on johtanut siihen, että koriin ja runkoon olen tehnyt ainoastaan pakolliset hitsaukset katsastuksiin, niin nyt kori on siinä kunnossa, että vaatii suurempaa läpikäyntiä (ei ollut kyllä hyvä ostaessakaan, ja jotain paikkamaalauksia tein aikanaan, kun taito oli huonoa ja tuurilla tuli melkein kelvollista...)
Suurin saavutukseni korin säilymiseen onkin ollut helmojen läpikäyminen pari vuotta sitten, jolloin hiekkapuhalsin ruosteet pois,
vedin happomaalin, pohjamaalin ja pintamaalin (spray), ja näiden päälle useita kerroksia alustamassaa.
Tämä Möhkö nyt olisikin jäämässä projektiksi, kun tässä saa säästeltyä rahaa johonkin "parempaan" käyttöautoon.