Ei kyllä tule kauheasti moottoritietä ajeltua.
Välillä tulee kyllä tehtyä urheilullisia kiihdytyksiä...

5W-40 on talvikäytössä parempi. Tosin en tiedä ajetaanko tällä enää seuraavilla pakkasilla, että onko jo silloin siirtynyt projektiksi.
Castrolilta saa GTX 10W-40 täyssynteettisenä, jotka olisivat mahdollisesti pätevät.
Ainot miinus noissa GTX:ssä on, että ei saa ainakaan duunin kautta 1L pöniköissä (jos sattuu syömään enemmän).
Viimeksi tuli kokeiltua täyssynteettisiä vuoden 2012 keväällä, jolloin laitoin Mobil1 Super 3000:t (5W-40),
mutta ne eivät tykänneet pysyä moottorissa.
Sen jälkeen on kyllä vaihdettu kaikki muut öljytiivisteet, paitsi kannentiiviste, ja nokka- sekä kampiakselin takastefat.
Ainakaan Teboil tai Motox 10W-40 puolisynteettinen ei vuoda ulos, niin tuskin myöskään 10W-40 täyssynteettinenkään vuotaisi.
RE85, kun pääsee pienissä määrin jokatapauksessa öljyn sekaan, ohentaen sitä, niin varman päälle pelaten Castrol GTX 10W-40 voisi olla "SE" moottoriöljy.
Mutta taas toisaalta RE85 vaatii moottoriöljyiltä vähän enemmän, juurikin sen takia, kun se huuhtelee öljykalvoa,
niin Castrol 5W-40 Magnetec olisi parempi, jos se pystyy lunastamaan Castrolin lupaukset.
Tällä hetkellä 10W-40 semisynteettistä on kulunut noin 2 desiä / 10 000 km.
Jos se nyt tulisi syömään tuota 5W-40 Castrolia vaikka 0,5 litraa / 5000 km, niin se ei olisi vakava ongelma,
kun tarkoitus olisikin alkaa pitämään suunnilleen tuollaista vaihtoväliä.
Bensalla ajellessakin vaihdoin 10W-40:stä "liian usein", jo noin 7000 - 8000 km kohdilla.