Hyvin mulla on noi kaikki suomesta ostetut kunnostetut osat kestäny. En kyllä ylipäänsä ite jaksais nähdä vaivaa käydä vaihtamaan solkkua erikseen vaan hakisin toisen startin tilalle jo.
ja
Nyt onkin tarkoitus vaihtaa solenoidi, että pärjää ensi kuuhun asti.
Noiden tehdaskunnostettujen starttien kanssa on vähän tuuripeliä, että kuinka laadukkaita komponentteja on käytetty.
Koska Boschin valimistama alunperin, niin se pitää olla joko Boschin kunnostama, tai tehdasuusi Bosch -osa.
---------
Marraskuussa 2011 tämän, ostin ja suurin huollollinen rahareikä oli 2013 kesällä, kun vaihdoin kaikki moottorin tiivisteet käyttöakseleiden takastefoja ja kannentiivistettä lukuunottamatta.
2013 syksyllä tuli vaihdettua VX3 -nokka-akseli.
Vasta 2015 - 2016 on alkanut rahaa palamaan kunnolla muuallekin kuin perushuoltoon.
Esimerkiksi E85 hommaan on mennyt yhteensä jo enemmän, kuin auton ostohinta, jos ynnää muutossarjan mukaan.
Olisihan siinä säästänyt reilun 100 - 150€, jos olisi laittanut paineensäätimen, joka kestää etanolia
jossain sovelluksissa, ja polttoainepumpun joka kestää etanolia paremmin kuin vakiopumppu.
En enää tee kompromisseja, ja sen takia laitoin tankkiin AEMin E85 320 Lph polttoainepumpun, ja paineensäätimeksi 95E10/E85 kestävän FSE/Malpassi säätimen.
Lisäksi nyt suuttimien vaihdon yhteydessä meni paikalleen toinen kierros Boschin suuttimien o-renkaita, joista maksoin 3,90€ / kpl, mutta kestävät varmasti etanolia, enkä ole jaksanut "tarvikkeena" metsästää muita.
Normaalit öljynkestävät ovat ainakin kovettuneet nopeasti, jos niillä yrittää tilkitä suuttimia wiinamoottorissa...