Mitään sinällään ole tapahtunut.
La - su pitää Möhkön pakoputkeen rakentaa pätkä katalysaattorin ja keskipöntön välille.
Tarvikkeet kävin ostamassa jo torstaina, mutta aikataulut kusseet sen verran, että menee kaikki taas viime tippaan.
Vähän kyllä jännittää 2 sormen mentävä ruostereikä etupalkissa, jotta huomaako inssi sitä...

Peltiä sentään saatu hankittua. Ihan vakio mustaa hankin.
1 mm 0,5 neliötä ja 2 mm noin 2 x A4 arkin verran (jämäpaloja).
Sai halvalla kilohintaan peltifirmasta.

Möhköön menee tuota 2 mm suunnilleen kämmenen verran vasemman eturunkopalkin takapäähän.
Aikaisemmat eturunkopalkkien korjauspalat ovat peräti 4 mm, mutta ne ovatkin "tunkkipaikassa".
Edustusauto GLE:hen sitten tulevaisuudessa 1 mm tavarasta etulattian paikkapala.
Siinä ja siinä, ettei tarvitse hitsailla runkopalkin kylkeä.
Molemmissa autoissa olen harkinnut poistaa etummaiset, alkuperäiset tunkkipaikat.
Möhkössä ne ovat jo aika pehmeät.
GLE:ssä taas mädät, kun joku aikoinaan tunkannut etupäätä siitä ylös, keskeltä vahvihtuksia (ne vahvistukset aivan rutussa).
Eilen käynnistin GLE:n 2 viikon tauon jälkeen.
Meinasin silloin vähän pihassa ajella, ja unohdin kokonaan, että alla oli nypityt nastat, niin jäin sutimaan keskelle pihaa...

Selvisi samalla, että GLE:ssä on lukoton perä, kun suti vain toisella renkaalla (tässä tapauksessa vasen takarengas).
Möhkölläkin olen kerran jäänyt jumiin huonosti aurattuun kadunvarteen, koska avoin perä.
Välillä kyllä kaipaisi etenkin kyllä lukkoperää.

Kerran tässä kirjoittelen, niin tuli mieleen taas virtalukon pohja.
Toimii kyllä Möhkössä edelleen purkamisen ja rasvaamisen jäljiltä, ja ehkä pitkälle tulevaisuuteen.
Takaraivossa on kuitenkin aina se "mitä jos", niin autossa on mukana ehjä virtalukon pohja.
Tienpäällä pitäisi mennä noin 15 min. kun pohja on vaihdettu, kun sitäkin on pari kertaa harjoitellut (tosin omassa pihassa).
3 kpl noita virtalukon pohjia olen tähän hetkeen mennessä avannut, niin sanoisin, että eivät sen rungon "kynnet" enää kestä toista avaamista,
koska vaikka varovaisesti tekee, niin tulee joku pikku murtuma jonkun kynnen juureen, kun sen naputtaa kokoamisvaiheessa takaisin päin.
Kuitenkin kohtuu väkivallalla se on avattava, ja alumiinin vääntölujuus ei ole kovinkaan suuri.