Jatketaas juttua NRP Motorsportin SRC Volvosta.
Projektin alkuvaiheet on luottavissa vanhan foorumin puolelta
http://www.suomenvolvofoorumi.fi/SVF/index.php?topic=57950.0http://amazon.kuvat.fi/kuvat/Hot+Rod++Rock+Show+2011/IMG_0248.JPG
Tämä kevät alkoi näyttelyn merkeissä Tampereella ja kaikki piti olla kunnossa alkavaan kauteen... No kaikki ei mennytkään ihan putkeen.
Kävimme tarkistelemassa säätöjä Tuning Worldissa ja hyvä moottori ei ollutkaan niin hyvä enää..
Tehot oli jäänyt talvi säilytykseen, moottorista hävisi tehoa 21 hp

Vikaa ruvettiin etsimään ihan oikeesti, eka huomio osui venttiilinjousiin.
Jouset olivat kuoleentuneet talven aikana piloille. Lähtöpaine oli tipahtanut 45 kg:sta 20 kg. No uusia/parempia Enemin jousia oli suoraan hyllyssä ei ku vaihtamaan.
Seuraavaksi auto testiin Tammisaaren sprinttiin (Dynoon ei saatu aikaa).
Sprinntissä ongelmat jatkuivat, ekakierroksella hävisi ohjaustehostin ja auto oli kuskin mukaan todella ikävä ajettava. Kuski oli kuin kylvetetty pätkän jälkeen, oli ollut hiukka hankala ja raskas ajettava ilman tehostinta.
No kummiski tulos oli alueella, omassa luokassa pohjat ja yleiskilpailun 8 sija.
Ohjaustehostin toiminta tarkistukseen ja pieni johtokatkos herkkyyden säätimessä oli. No nyt piti kaiken olla kunnossa... toiselle kierrokselle aikaa parantamaan. Mitä vielä, toinen kierros meni ihan piloille. Bensanpaineet katosivat ihan kokonaan. Auto prötäs ja pätki kokoajan.
No sprintti testaus osottautui kullan arvoiseksi. Viat löytyi juuri oikealla hetkellä tulevaa SRC kautta ajatellen.
Auto tarkistukseen kaikilta osin, bensapumppu vaihtoon sähköt tarkistukseen.
Sitte kipinkapin Japelle dynoon säätöjen ja toimivuuden tarkastukseen.
Kaikki näytti alkuun toimivan ihan ok, mutta sitten bensanpaineet katosivat jälleen. vikaa etsittiin ihan oikeasti ja KMS mittarit näytti jännitteeksi 11,5v.
Tarkistus mittaus akulta ja tottahan se oli laturi oli luovuttanut.
Kotiin korjaamaan...
Pieni inhimillinen erehdys oli aiheuttanut koko ongelman, latausjohdon suojaus oli pettänyt ja aihettanut laturin palamisen. Tiimi hoiti auton kuntoon ja vihdoinkin auto tuntui toimivan .
Testaus jäi kauden avaukseen Kouvolaan. Onneksi viat loppuivat ja Niko ajoi aika-ajoista suoraan A-finaaliin 4 ruutuun.
A- finaali olikin sitten jo ihan huippua kaiken sähläyksen jälkeen.
Taistelun tuloksena toinen sija heti Jari Kokon jälkeen

Tulokset
http://www.mut-palvelu.fi/2011/src/sm1/fres.pdfNo jotain ongelmiakin tuli auton kanssa, koneen joutunee avaamaan kohonneiden lämpöjen/ öljynpaineiden takia.
Pari viikkoa aikaa Vetelin kisaan joten töitä riittää...
Edit JuHaU: lisäsin kuvan autosta