Autodiagnoosi  Carcom Oy

Juttua SRC autoista ja varikon kuiskutteluista

  • 79 Vastauksia
  • 40184 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.


Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #16 : 30.05.2011, 23:06:26 »
Äkkiseltään näyttäisi, että auton puolesta pystyisi ihan voittokamppailuunkin. Eikä tämä nyt ollut mitenkään kuljettajaa väheksyen sanottu, vaan uskon, että kun kaikki natsaa, niin hyvä tulee. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #17 : 31.05.2011, 06:45:20 »
Näin minäkin uskon.. pikkasen vielä "tähdet" parempaan asentoon niin voittominenkin on lähellä...

No monta juttua voittamisen esteenä on vielä jäljellä, esim rajallinen budjetti kanssa kilpailijoihin nähden. Suurin ongelma tällä hetkellä on renkaat, kaks rengasta taakse uusia renkuloita/ kisa. Tuppaa oleen aina finaalissa renkaat jo ehtoo puolella.
Toinen ongelma on moottorin lohko joka ei kestä, joka rajaa tehot/kierrokset safe moodiin.

N. 10 Ke vaje on budjetissa loppukaudelle jotta Niko pystyis kamppailemaan täysipainoisesti mestaruudesta. Siinä sitä alkaa olemaankin jo tasoitusta... Lotossa pitäs voittaa tai löytää muutamia sponsseja pikaisesti.
No ei auta kuin mennä niillä "korteilla" mitä kädestä löytyy  ::)
 

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #18 : 31.05.2011, 16:22:52 »
Lohko enskaudeksi uudelleen putkitettavaksi ja darttonit sisään? Hintaa on, mutta luulis kestävän paremmin kurnuutusta.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #19 : 02.06.2011, 20:27:56 »
http://www.facebook.com/pages/NRP-motorsport/212503348790556
Tonne lisäillään kuveja ja päivityksiä kisoista, testeistä ja tallilta.  :pomo:

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #20 : 16.06.2011, 23:32:22 »
Seuraava kisa nyt viikonloppuna Kiteellä http://www.kkua.omatsivut.info/index.php?p=1_37_SM-rallicross-18-6-2011
Tervetuloa tutustumaan kalustoon ja jutusteleen NRP.n varikkopilttuulle..

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #21 : 19.06.2011, 15:15:46 »
Hyvä vire jatkuu Nikolla... eka aika-ajokierroksen pohjat, toinen kierros kolmas, lähtöruutu kaksi heti JP Rajalan jälkeen. No tosin finaalissa ei ihan nappisuoritus sijoitus viides. Kokonaisuutena ihan loistavasti mennyt viikonloppu...
Pieniä ongelmia oli jarrujen kanssa jotka johtuivat etunavan laakeripesän rikkoontumisesta. Ei varmaan oo ihan helppoa ajaa "pumppu" mallin jarruilla.

Poissa NRP-JP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #22 : 20.06.2011, 20:38:23 »

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #23 : 28.07.2011, 00:00:50 »
No niin, moottori avattu, kolme kisaa ajettu betonoitu lohko oli ihan mitoissa. kampuran laakerilinjakin näytti ihan hyvältä, ei mitään akseli värinöitä ollut laakereiden pinnoista havaittavissa. No huomennna uus moottori dynoon ENEMin kepeillä. katellaan olisko mitään uutta raportoitavaa tehoista....

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #24 : 28.07.2011, 00:12:58 »
Ootko tavannut lohkoja missä runko linja olisi elänyt muulla tavalla kuin että on pahasti keitetty? Pitäs piruuttaan joskus ottaa joku loki ja käyttää linja hoonauksessa että näkisi onko siinä sanomista vaikkei toiminnassa olisikaan sanomista. Oliko betoni mihin asti laitettu?

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #25 : 28.07.2011, 01:10:11 »
Noita ei oo tullu vastaan...  Vesitilaa jäi noin 70mm. Uudessa koneessa on vesitila 50mm.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #26 : 04.08.2011, 21:28:56 »
Uusi kone testattu, tehoissa ei ole tapahtunut mitään mullistavaa.. mutta keirroslukua nostettiin safemodesta 8300 rpm kun lohkot tuntuvat betonoinnin ansiosta pysyvän nipussa. dynossa ei saatu mitaa vertailukelpoisia tuloksia sillä dyno hallissa oli +40c  lämmintä. max tehot on kummiski arviolta n.330hp +8000 rpm.

Viikonloppuna kisat joensuussa jossa nähdään onko moottorista mihinkään.... :pomo:

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #27 : 07.08.2011, 10:38:32 »
Joensuun kisat käyty ja nähty.. Nikon sijoitus B-finaalin kautta  A-finaalin 5 sija, joka oli kyllä vähintään tolle kokoonpanolle loistava.
No oppia/kokemusta tuli oikein kantapään kautta, viimeisen moottoriversion vääntö (350Nm) ei vain riitä parempaan tulokseen. Ajaminen menee moottorin kiljuttamiseksi, puutuu helposti kesken mutkan.
Uusi entisen kaltainen moottori on kasattava ennen Hyvinkään kisoja...

Huhuja varikolta....

Kovia panostuksia oli kisakumppanit tehnyt, JP-Mattilalla oli huhujen mukaan uusi Esslinger Engineeringin lyhyt iskuinen alakerta volvon 16v kannella vanhassa sotaratsussa, Kone kiersi kyllä kuin eläin, tehoakin oli ylärekisterissä, mutta mitään mullistavaa kulkupuolella ei ollut havaittavissa.

JP Peltokankaalla olisi myös uusi moottoriversio 3,2L Kentin alakerta, Poikkimäen tekemällä billet 16v kannella. Huhut kertoivat että koneesta olisi dynottu Special Motorsilla 389hp/380Nm..

Omituista tässäkin kohtaa on se että Kokko vei kisan voiton ylivoimaiseen tyyliin  Evo koneisella ex mylläri Eskolla

Sanoisin tässä kohtaa että leikki on muuttunut todella kovaksi, suuria panostuksia tehdään menestymisen eteen.

Veikkaisin että Hyvinkään kisasta tulee todella mielekiintoinen, kannatta tulla seuraamaan ja toteamaan muidenkin....


Poissa TitanIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #28 : 15.08.2011, 08:00:24 »

Omituista tässäkin kohtaa on se että Kokko vei kisan voiton ylivoimaiseen tyyliin  Evo koneisella ex mylläri Eskolla


Eihän tuo nyt ihme ole et escortti kulkee jos vääntöä on 43kiloa ja 360hepoa

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: SRC Volvo 940 projekti
« Vastaus #29 : 16.08.2011, 02:08:17 »
Hmm.. onkohan konepuolella tapahtunut sitte jotain uutta ??
Mielestäni siel oli viel paikallaan 8v Evo jos koneen koko alle 3000cc niin pumppubensalla saavutettava max vääntö on enimmillään 390Nm ja sekin  kone täytyy olla onnistunut täydellisesti....
Vai onko kone isompi kuin luullaan , pikaisella laskutoimituksella koneen kooksi tulisi  vähintään 3300cc jotta edes teoriassa 430 Nm vääntö vois toteutua?
Minun tietojeni mukaan 8v Evo kannella parhaat mitatut tehot on asettunut 310 hp kohdille ja vääntö 350 Nm. No voihan olla että olen tipahtanut jo junasta, niin nopeeta kehitys on tolla rintamalla.....

 

Elekma  Autoracing