KL-varaosat  Race.fi

kysymyksiä 760!

• 19 Vastauksia
  • 3877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
kysymyksiä 760!
« : 03.11.2014, 21:39:07 »
Hei arvon voorumilaiset! Eli tuli tossa pari kk takaperin hommattua 760 v6 padalla. Ja oon ollu tyytyväinen oon tyytyväinen  hankintaan. Tosin tämä kyseinen malli on aika tuntematon mulle.  Mutta halusin ja ostin.

Oon myös uusi täälläkin joten pahoittelut jos ei mennyt tämä ensimmäinen raapustus oikeaan osoitteeseen! Mutta  muutama kysymys paremmin tietäville. Yhtenä aamuna kun aloin herättelee volvoa tulille,niin eipä  inahtanutkaan.  Eli startti ei pyörittänyt ollenkaan. Tosin solenoidi naksahti. No koitin toisella akulla mikä takuulla pelaa. Eikä nytkään mitää eloa. Autoon on vaihdettu virtalukon pohja,tosin en tiedä että milloin. Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa pohjan alle  vuosi sitten. Ja  löysin vanhan pohjan peräkontista. No hetken ränkkäsin  virtalukkoa avoimella ja käytin vaihdekeppiä p asennossa pari kertaa. Ja starttasin ja johan läks kun palmun alta! Ja nyt on taas pelannut pari päivää normaalisti. Ja ei oo tehnyt tätä ennen kun on mulla ollut. Itse startissa tuskin mitään vikaa on. Koska starttaa todella iloisesti muuten.  Näissähän startti on aika ilkeessä paikassa. Täytyy tarkistaa startille menevät johdot kun pääsen montulle. Että olisko ideoita mistä ongelma vois johtua? Ja jos startin joutuu vaihtamaan niin onko pakko nostaa koko mylly pois? Oon kuullut että jotkut on  on ottanut ensin laturin pois tieltä ja sitten startin? Ja mistähän voisi johtua kun on muutaman kerran motarilla kaikki valot kirkastunut pariksi sekunniksi ja sitten palannut normaaliksi?täytyy tarkistaa laturin remmin kireys kun kylmänä välillä vähän ujeltaa.

Kiitos avuista jo etukäteen!  Vaikka näitä vanhoja volvoa on ollut jo  aika monta niin tämä malli on kyllä aika tuntematon. Eli apuja varmasti tarvitaan jatkossakin! Niin ja auto on 88 vuosimallia.

The moose

• Vieras
Vs: kysymyksiä 760!
« Vastaus #1 : 03.11.2014, 22:10:42 »
Nii että ei startannu vaihde päällä tai N asennolla.

Poissa jaippi

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #2 : 03.11.2014, 22:37:26 »
Vikahan ikäänkuin löytyi jo.
Jos kepin renkkaaminen sai startin toimimaan, on vika pnp-kytkimessä.

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 04.11.2014, 08:38:37 »
missä suunnalla pnp kytkin siaitsee?ajattelin vaan jos se käy useammin kettuilemaan. starttasin p asennossa ja kun ei inahtanutkaan käytin kepin kaikkien vaihteiden kautta takaisin p asennolle. en tajunnut koittaa n asennossa. mutta pari päivää on lähtenyt kun palmun alta,ei mitään ongelmaa. tiedä sitten oireeleeko virtalukon pohja vai pnp kytkin... ja mites se startin vaihtaminen jos tarvii joskus vaihtaa? mootori pois? ei kai sentään?  ;D kiitokset avuista,seurataan tilannetta!

Poissa petskula

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 04.11.2014, 20:15:01 »
Vikahan ikäänkuin löytyi jo.
Jos kepin renkkaaminen sai startin toimimaan, on vika pnp-kytkimessä.

PAITSI että jos solenoidi naksahteli niin silloinhan ei vika ole asentotunnistimessa eli PNP-switchissä :)

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 04.11.2014, 20:18:28 »
Näin mikäli se naksahtelu oli startin solenoidi eikä vaan joku muu rele.
Jos solenoidi naksasi niin pitää tarkistaa akun ja startin johdot. Vähänkin löysällä tai likaisia niin ei lähde startti pyörimään.

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #6 : 04.11.2014, 21:47:50 »
Täytyy käydä läpi startille menevät johdot kun pääsee halille.
Ja nyt kun muistelen niin vanhalla akulla kun teki tämän tän ainoan kerran niin ihan kun naksaus olisi kuulunut sisältä jostain lämppärin  nappuloiden kohdalta? Tosiaan nyt on pelannut kun unelma! Mutta mistäs se valojen hetkellinen kirkastuminen voisi johtua? Siis kun ajaa motarilla niin on tehnyt pari kertaa näin parin sekunnin ajan. Täytyy kiristää laturin remmi kun kylmänä vähän vinkuu hetken. Vähän selvennystä että kun valot kirkastuu niin tuntuu ihan kun moottori vähän jarruttaisi ja kun valot palaavat normaaliksi niin jarrutus loppuu. Ihan kuin olisi ylimääräinen jalka jarulla  :D kiitos taas kerran vastauksista!

The moose

• Vieras
« Vastaus #7 : 04.11.2014, 21:57:19 »
Kertomasi perusteella siellä on ollu reilumpaa latausta jos kone hyytyy ja valot kirkastuu. Eihän ilmastointi ollut päällä. Se jarruttaa iha kohtuullisesti isolla vaihteella ainakin.

s73

• Vieras
« Vastaus #8 : 04.11.2014, 22:00:04 »
Mikäli startin solenoidista kuului naksahdus vika on startissa.
Valojen kirkastuminen voi johtua jännitteensäätimestä.

Poissa Huikkoster

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #9 : 04.11.2014, 22:04:48 »
Mikäli startin solenoidista kuului naksahdus vika on startissa.
Mahdollista mutta ei välttämättä ::)

s73

• Vieras
« Vastaus #10 : 04.11.2014, 22:27:31 »
Mahdollista mutta ei välttämättä ::)
joopajoo..
Samaa voi sanoa virtalukon pohjasta ja johtoviasta. 
Kahdesti vaihdettu startti tuon naksumisen takia ja vika oli siinä.  ::)

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #11 : 04.11.2014, 23:30:33 »
Ilmastointi ei ollu päällä. Eikä kyllä muutenkaan pelaa. Muuten miksi aina välillä se ilmastoinnin napin valo vilkuttaa sinnistä valoa?  Eipä oo mun autoissa ollu näitä herrojen herkkuja toinen auto missä on ilmastointi  :D onko kenelläkään tietoa onko saatavilla  tähän 760 v6  suomenkielistä korjaus kirjaa?

Poissa Rahtijaska

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #12 : 04.11.2014, 23:37:49 »
Täytyy tutkia lisää tätä valojen kirkastumista.   Tekee tätä  harvoin ja satunnaisesti.  Kiitän ja kumarran taas avuista ja vinkeistä!  Voi olla että tulee kyselyä vielä usein ja  hölmöjäkin kysymyksiä

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
« Vastaus #13 : 04.11.2014, 23:52:50 »
Ilmastointi ei ollu päällä. Eikä kyllä muutenkaan pelaa. Muuten miksi aina välillä se ilmastoinnin napin valo vilkuttaa sinnistä valoa?  Eipä oo mun autoissa ollu näitä herrojen herkkuja toinen auto missä on ilmastointi  :D onko kenelläkään tietoa onko saatavilla  tähän 760 v6  suomenkielistä korjaus kirjaa?
Vilkuttelu kertoo viasta, ECC vikakoodien luku on mahdollista mutta juur tällä kohtaa mulla on ne ohjeet hukassa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa petskula

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #14 : 04.11.2014, 23:55:14 »
Ilmastointi ei ollu päällä. Eikä kyllä muutenkaan pelaa.  Eipä oo mun autoissa ollu näitä herrojen herkkuja toinen auto missä on ilmastointi  :D

Sullahan on sitten yhtä hyvä varustetaso kun mun suoralla kutosella olevassa V90:ssä.
Senkään ilmastointi ei toimi  :D

Kulkukoira  Proturbo