Hei arvon voorumilaiset! Eli tuli tossa pari kk takaperin hommattua 760 v6 padalla. Ja oon ollu tyytyväinen oon tyytyväinen hankintaan. Tosin tämä kyseinen malli on aika tuntematon mulle. Mutta halusin ja ostin.
Oon myös uusi täälläkin joten pahoittelut jos ei mennyt tämä ensimmäinen raapustus oikeaan osoitteeseen! Mutta muutama kysymys paremmin tietäville. Yhtenä aamuna kun aloin herättelee volvoa tulille,niin eipä inahtanutkaan. Eli startti ei pyörittänyt ollenkaan. Tosin solenoidi naksahti. No koitin toisella akulla mikä takuulla pelaa. Eikä nytkään mitää eloa. Autoon on vaihdettu virtalukon pohja,tosin en tiedä että milloin. Edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa pohjan alle vuosi sitten. Ja löysin vanhan pohjan peräkontista. No hetken ränkkäsin virtalukkoa avoimella ja käytin vaihdekeppiä p asennossa pari kertaa. Ja starttasin ja johan läks kun palmun alta! Ja nyt on taas pelannut pari päivää normaalisti. Ja ei oo tehnyt tätä ennen kun on mulla ollut. Itse startissa tuskin mitään vikaa on. Koska starttaa todella iloisesti muuten. Näissähän startti on aika ilkeessä paikassa. Täytyy tarkistaa startille menevät johdot kun pääsen montulle. Että olisko ideoita mistä ongelma vois johtua? Ja jos startin joutuu vaihtamaan niin onko pakko nostaa koko mylly pois? Oon kuullut että jotkut on on ottanut ensin laturin pois tieltä ja sitten startin? Ja mistähän voisi johtua kun on muutaman kerran motarilla kaikki valot kirkastunut pariksi sekunniksi ja sitten palannut normaaliksi?täytyy tarkistaa laturin remmin kireys kun kylmänä välillä vähän ujeltaa.
Kiitos avuista jo etukäteen! Vaikka näitä vanhoja volvoa on ollut jo aika monta niin tämä malli on kyllä aika tuntematon. Eli apuja varmasti tarvitaan jatkossakin! Niin ja auto on 88 vuosimallia.