Elekma  Autoracing

960 ja korjausrampit

  • 17 Vastauksia
  • 13794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
960 ja korjausrampit
« : 16.05.2011, 00:05:50 »
Onko kellään kokemusta siitä, käyvätkö Bilteman, Motonetin, Puuilon jne... autorampit 900-sarjaan? Muistan joskus hyvin kauan sitten kokeilleeni mutta auto otti kiinni sekä edestä että takaa ennen kuin renkaat alkoivat nousta rampille. En muista edes mikä oli automerkki. Voi olla, että oli Saab. Tuossa netistä löytämäni vanha kuva:




Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4536
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #1 : 16.05.2011, 08:01:56 »
940 menee tasaisella just, hieman paremmin jos laittaa lankut ramppien eteen. Ei kyllä jää paljon tilaa, autoa ei oo madallettu. Perä edellä ottaa muistaakseni roiskeläpät kiinni.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #2 : 16.05.2011, 09:45:05 »
Takapyörien alle nuo saa tosiaan jos autoa ei ole madallettu ja roiskeläppä ei ole kovin alhaalla, helman alle nuo ei mahdu, eikä kyllä 960 etupuskurinkaan. Ei sillä, että ne pysyis paikallaankaan jos ne ei mene vetävien pyörien alle :P. Kakkosnelosenpätkät auttaa kyllä asiaan, ei tartte olla kun puoli metriä pitkät niin hiukan madallettukin seitensatanen menee kivasti etuperin nuille, jos ne vaan saat jollakin pysymään aloillaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5845
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #3 : 16.05.2011, 10:07:31 »
Meille ei tuollaisia tule enää. Hyvin harva auto jotka saa edes menemään noille, liukuu vaan alta pois ja loppusilauksen antoi se kun ei kestänyt takapotku transporterin takapäätä vaan vääntyi ja petti alta.
En suosittele. Tehkää itse paremmat.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #4 : 16.05.2011, 11:52:45 »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa massamaahinen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
  • Volvo on Tee-Se-Itse miehen lulla
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #5 : 16.05.2011, 12:02:21 »
Oukei. Kiitos. Nimenomaan etupää pitäisi saada ylös ja ongelmia taitaa olla sen verran tiedossa, että taidan jättää ostamatta. Alle kun vielä pitäisi päästä ja autoa siellä voimallisesti roplata niin taitaa olla terveellisempää unohtaa. Harmi kun niin moni nostolaittein varustettu TI-halli on lopettanut.
Saab 96 2T -66, Saab 96 V4 -67, Saab 96 -73, Saab 99 -76 Volvo 244 DL -78, Volvo 240 GL -79, Volvo 240 GL  -83 Aut., Volvo 760 GLE -88 Aut  Volvo 960 II -97 B6254FS AW30-43 Volvo S80 II -10 B5254T(11) Geartronic

hevonen

  • Vieras
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #6 : 16.05.2011, 12:34:29 »
En suosittele. Tehkää itse paremmat.
Tehty. :)
Siinä on ylivaihdelaatikon(m46) kytkinremppa väline.
.....toss...   ;)

Poissa Tiiliskivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #7 : 16.05.2011, 12:41:10 »
Mulla on kyllä halpisrampeillekin autot nousseet, kun ramppien alle on laittanut kumimaton liukuesteeksi ja laudan tai lankun pätkää alkurampiksi ja painamaan halpisramppia likumisen estämiseksi. Taikana on siis sekä auton kohotus ennen ramppia sen verran että spoilereista yms. mahtuu, että metalliköhöstyksen painaminen kiinni lattiaan sekä nousussa että laskussa. Aika hyvin singahtavat ilman virityksiä vaikka oisi varovainenkin jos huonosti sattuu.   :D

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10124
  • Teiden tukko
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #8 : 16.05.2011, 19:47:39 »
Mulla on kyllä halpisrampeillekin autot nousseet, kun ramppien alle on laittanut kumimaton liukuesteeksi ja laudan tai lankun pätkää alkurampiksi ja painamaan halpisramppia likumisen estämiseksi. Taikana on siis sekä auton kohotus ennen ramppia sen verran että spoilereista yms. mahtuu, että metalliköhöstyksen painaminen kiinni lattiaan sekä nousussa että laskussa. Aika hyvin singahtavat ilman virityksiä vaikka oisi varovainenkin jos huonosti sattuu.   :D

Toi on aika hyvä konsti että laittaa laudanpätkän "ekalle askelmalle". O0 Muutaman kerran on joutunu 242:sen ajaan etupäästä noille topicin alottajan laittaman kuvan rampeille. Hyvin ovat kestäneet ja ihan tasasella pinnoittamattomalla betonilattialla ovat olleet. Ihme kyllä ei menneet ylös ajaessa yhtään karkuun.  :o
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa J-VP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #9 : 16.05.2011, 20:11:09 »
Aikoinaan kun itse vielä tein jotakin niin tein lankusta tuollaiset itse. Tasoitin sopivan halkasijaltaan olevan pyöreät puut (etupäähän), joihin asensin 2 kpl 150mm lankkua vierekkäin. Lankkujen pituus ratkaisee jyrkkyyden ja välillä oleva lankut yhteen sitova lankunpalanen tukee maata vasten jos jänneväli menee pitkäksi.

Haittapuolet:

- ruma
- kotikutoisen näköinen
- painva
S70 2,4 20V man 2000
Ex 960 II 2,5 man 1995

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #10 : 16.05.2011, 20:31:47 »
Tällaiset rampit ois aika veikeet rakentaa. Koko auto ajetaan rampeille pystyyn, paketti oikaistaan tunkin avustuksella suoraan ja takajalat paikoilleen.




Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10124
  • Teiden tukko
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #11 : 16.05.2011, 23:08:07 »
Tällaiset rampit ois aika veikeet rakentaa. Koko auto ajetaan rampeille pystyyn, paketti oikaistaan tunkin avustuksella suoraan ja takajalat paikoilleen.

http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/imgpages/ramps_Tr4a2.jpg/$file/Tr4a2.jpg
http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/imgpages/ramps_JowetJupiter.jpg/$file/JowetJupiter.jpg
http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/imgpages/ramps_Tuscan.jpg/$file/Tuscan.jpg

Mihin sitä rasvamonttua ennän tartteis jos tommoset tekis.  :o
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #12 : 16.05.2011, 23:11:24 »
Mihin sitä rasvamonttua ennän tartteis jos tommoset tekis.  :o
Täällä rupes kans houkutuslintu lentelee  :o Tekis vielä semmoset että ne sais purettua vaikka tuon yhden rampin levysiks niin mahtuis jonnekin tallin sivuun  :)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #13 : 17.05.2011, 17:12:33 »
No löytyihän vihdoin, eli tommosta olen aina toitottanut että on kätevä!! Jokainen joka osaa vähän väkertää, tekee itselleen helposti. :)

http://www.uurastajan.com/kaatotunkki

Tutulla on 2 tuommoista automaalaamossa ja on helvatan hyvät kaikkeen rassailuun. Ja kun tarvetta ei ole, menee siistiin nippuun seinustalle.

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 960 ja korjausrampit
« Vastaus #14 : 18.05.2011, 11:49:02 »
No löytyihän vihdoin, eli tommosta olen aina toitottanut että on kätevä!! Jokainen joka osaa vähän väkertää, tekee itselleen helposti. :)

http://www.uurastajan.com/kaatotunkki

Tutulla on 2 tuommoista automaalaamossa ja on helvatan hyvät kaikkeen rassailuun. Ja kun tarvetta ei ole, menee siistiin nippuun seinustalle.

Melko ronski kampe kun pohjapellistä nostaa kylelleen...
Yhdellä tutulla on kaatotelineet, suurin investointi niissä on venevinssit kun molemmille akseleille on omansa, suorakaiteen mallinen kehikko jonka päälle renkaat ajetaan, sen ulkopuolella on toisesta päästä saranoitu toinen kehikko jossa 2m saranoitu tanko ylös jonka päässä väkipyörä ja vinssi puolivälissä, vaijeri kiinnittyy siihen sisempään kehikkoon ja kaikki paino on navoissa eikä pelleissä...

Niinku näin:
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

 

KL-varaosat  Race.fi