RallyBaron  Samppasport

940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein

  • 43 Vastauksia
  • 16383 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #30 : 20.05.2011, 09:44:46 »
Jees, kokeillaan tuota elvytystä. Multa löytyy papukaijapihdit ja putkipihdit ja siinä kävi naapurin ukkokin kaverina ähisemässä mutta ei saatu sitä mäntää sisään. Mutta ei se auta ko yrittää uudestaan. Mites tuo ilmaus? Oon ilmannu vanhoja Datsuneita mutta en Volvoja koskaan. Tässön näköjään vain yksi säiliö josta menee jarruille ja kytkimelle litkut.

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #31 : 20.05.2011, 23:33:02 »
Noniin, mäntä saatiin parin tunnin kiroilun jälkeen ulos, hiottiin pinnat nätiksi ja uudet tiiivisteet. Kiitokset TOK:ille avusta. Koeajo on vielä suorittamatta mutta nyt on uudet palat/levyt+toisella puolella uudet tiivisteet. Menihän se perjantai näinkin, mutta halvemmaksi silti tuli kuin että ois vieny korjaamolle!

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #32 : 03.06.2011, 14:08:15 »
No koitin sitä ehdotettua tyyliä, ajelin 15-20 min 3000+ kiekkaa lasissa ja vein konttorille, ei auttanunna. Lambda oli korkeampi kuin viimmeksi (1.04) ja CO oli siinä 0.450 huitevilla. Muut arvot ok. Eli tästä voi(ko?) päätellä että katti/lambaada vaihtoon?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #33 : 03.06.2011, 15:00:19 »
Co 0.45 ja muut ok -> hyväksytty. Eli oliko se yhä yli 0.5 se Co vai mistä tää nyt tökkii?

Muoks: hetkinen, lampaada 1.04, sulla vuotaa putki jostakin. Se täytyy pysyä 0-97.1.03 haarukassa, ja ilmavuoto sen sotkee heti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #34 : 06.06.2011, 10:50:49 »
Eli se siis vuotaa ennen kattia, ei sen jälkeen. Pitääpä tsekata tuo etuputki suurennuslasin kanssa.

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #35 : 06.06.2011, 11:45:16 »
Eli se siis vuotaa ennen kattia, ei sen jälkeen. Pitääpä tsekata tuo etuputki suurennuslasin kanssa.

Ei ole paljon merkitystä sillä mistä putki vuotaa. Koko putki olisi tarkastettava - ei pelkästään ennen kattia jos vuoto vaikka onkin sen jälkeen. Lisää happea sieltäkin tulee ja sieltä lopusta se mitataan ja tulos näyttää laihaa. Labda-anturi voi silti toimia "ihan oikein" - mittaustekniikkaahan tämä vain on :(.

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #36 : 06.06.2011, 12:21:57 »
Katista eteenpäin putki on ihka uusi, ei siis vuoda sieltä.

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #37 : 06.06.2011, 12:52:15 »
Metrin tai parin pituinen bensa-/paineilma-/puutarhaletkun pätkä. Toinen puoli letkusta johonkin purkkiin pohjasta läpi (= kuuloke) ja toinen puoli on "anturipää" :). Auton käydessä tuolla kuulostelemalla pitäisi löytyä vuotokohta.



Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9509
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #38 : 06.06.2011, 12:54:15 »
Katista eteenpäin putki on ihka uusi, ei siis vuoda sieltä.

Siis katista takapuskuria kohti.

Liitossaumoista voi kyllä vähän falskata, kun kasattiin pelkällä kuparitahnalla. Alle ryömimällä selviää onko mustia kohtia. Se katti oli kyllä jo vuosi sitten niin hapan että ei olis ihme jos sen kuoresta vuotaisi, tai sitten katin etupuolelta downpipesta.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #39 : 06.06.2011, 13:51:46 »
miten tuon katin toimivuuden voi testata, vai voiko mitenkään..?

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9509
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #40 : 06.06.2011, 15:30:22 »
miten tuon katin toimivuuden voi testata, vai voiko mitenkään..?

Pakokaasuanalysaattorilla periaatteessa... Mutta jos putki vuotaa niin päättely on vaikeaa. Se on selvää että jos palamatonta eli HC:tä ja CO:ta tulee putkesta niin katti ei tee työtään / vaihtoehtoisesti seos liian rikas, joka voi johtua vuodosta josta pääsee lambdalle happea, eli pakosarja/downpipe/katin kuoret.

CO:han tässä taisi olla korkeahko kattivehkeeksi. Veikkaisin etuputken tai katin vuotoa. Selittäisi myös lisääntyneen kulutuksen (=rikas seos) jota tässä taisi olla?
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #41 : 10.06.2011, 12:36:23 »
katin ja uuden takaputken välistä tupsutteli pakokaasua. Runttasin niitä kiinnemmäs ja pistin vielä varmuudeksi sitä pakoputkiteippiä ympärille. Arvot ei suuresti muuttuneet..

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 480
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #42 : 10.06.2011, 14:11:43 »
näissä kissavehkeissä olen siirtynyt pakoputkiasennuksissa katin jälkeisten liitosten osalta pakoputkitahnan käyttäjäksi. kummasti ovat vuodot kadonneet.
tuossa otsikon ongelmassa uskon katin olevan vielä ok. jostain vaan saa ilmaa sekaan. voi olla jo pakosarjan tiiviste ( 1 syl!)  tai pakosarjan ja etuputken välinen liitos. tiiviste sielläkin...
edullisia ja helppoja vaihtaa. (kunhan ei katko pultteja)

Poissa Pastori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Vs: 940stw takalevyjen/katalysaattorin vaihto kotikonstein
« Vastaus #43 : 13.06.2011, 13:44:41 »
Pitääpä katella ne tiivisteet. Jahka sais nyt auton liikkelle kun siitä lasahti kytkin  >:(

 

Autoracing  KL-varaosat