Toiminta tonnia oli sen verran jäljellä että hommasin PV:seen 123ignition karvalakki virranjakajan tilalle ohjelmoitavan vastaavan 123tunen että voi säätää ennakkokäyrää mieleiseksi. Lopputulos oli että ei suurta vaikutusta mihinkään paitsi että pienillä kierroksilla isolla vaihteella vedättäessä kilisee kone.

No joo, pitää sitten säätää ennakkoa joku päivä. Hieman parempi tyhjäkäynti kuin aikasemmin koska lisäsin perusennakkoa mutta aika vähän loppujen lopuksi vaikutti, voihan sitä käydä jossain rullilla hienosäätämässä mutta aika plus miinus nolla lopputulema kun nakuttaa ja siitä pitää päästä eroon ennakkoa vähentämällä siihen mitä se joskus oli.
Ennakkokäyrä ykköseen laitoin 15 astetta perusennakkoa tyhjäkäynnille ja kokonaisennakko 32 3200rpm. Alipaine ennakko 5 astetta, en tosin perehtynyt sen säätöön kummemmin vaan ihan oletusarvoilla mentiin, varmaan olisi hyvä katsoa todelliset alipaine arvot läppärin näytöltä ajaessa kun siinä säätöohjelmassahan on mittari sille. Toisen ennakkokäyrän tyhjäkäynti 20 astetta ja kokonaisennakko 32 3200rpm. Ei alipaine-ennakkoa mutta letku oli kuitenkin kiinni. En huomannut mitään eroa paitsi ihan vähän tyhjäkäyntiääni muuttu kun väänsi toisen ennakon päälle. Tyhjäkäyntiä ei voinu laskea 900-1000 alapuolelle kun se ei tahtonu käydä siististi.
Ennen oli perusennakko 10 ja kokonaisennakko 32.

Ihmetellään lisää kun oon selvinpäin, pääasia että tää kuitenkin liikkuu eteen ja taakse.