Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 B200ET Motronic

  • 22 Vastauksia
  • 6915 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
740 B200ET Motronic
« : 18.05.2011, 18:16:42 »
Ongelmani koskee juurikin tuota Motronic ruiskua...
Syöttää bensaa niin maan kerpeleesti. Tästä johtuen käy huonosti tyhjäkäyntiä ja haisee bensalle. Vetoja löytyy vasta kun jaksaa kunnolla sytyttää Eli kun kierrokset ovat yli 3000..
Vaihdettua :
Lämpöaikakytkin
Tulpat, Tulpanjohdot, Virranjakajan pohja, virranjakajan kansi, pyörijä
Moottorin kierroslukua ja sytytystä lukevat anturit
Suuttimet
Bensanpaine mollukka
Kokeiltu myös 3:lla eri aivo laatikolla
Kansi pahvi tuli myös vaihdettua
Ahto ilman lämpötila anturikin on vaihdettu
Puola
Johtosarjakin on purettu ja mittailtu että kaikki piuhat on ehjät.
Suuttimien maadoitustakin on kokeiltu pariin eri paikkaan

Ja vika siis tuli aivan yllättäen kun kävi tyhjäkäyntiä paikallaan.

Onko kenelläkään ollut samanmoista vikaa ?
Olisi mahtavaa saada tuo pelaamaan kunnolla kun ajaessa on kuin ruuvattu diisseli paitsi että haisee bansalle. Mistäköhän kannattaisi alkaa vikaa etsiä ?
Itselläni käynyt vain mielessä että jos on suutinten etuvastus pettänyt..
Mistäköhän tuo mahtaisi löytyä ?

Ideoita satelemaan vaan..
« Viimeksi muokattu: 22.05.2011, 22:13:28 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Viltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #1 : 18.05.2011, 18:23:03 »
Teki tuota samaa kun oli imm:n ja ahtimen välistä letku halki. Jälkeenpäin kävi satunnaisesti rikkaalla, mutta siihen auttoi pelkkä johtosarjan auki repiminen.  :buck2: Etuvastuksen on siellä akun vieressä lokarin pellissä kiinni  :)
740tic -85  740gle -88

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #2 : 18.05.2011, 18:25:07 »
Kun tuokin tekee sitä et välillä pelaa niin loistavasti ja sit yhtäkkiä taas rupee röpeltää...
Pitääkin tarkistella tuo imm --> ahdin letku..
Siis se mötikkä on etuvastus mistä lähtee 4 johtoa ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Viltsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #3 : 18.05.2011, 18:42:35 »
Juuri se jos siinä on läpikuultavat johdot ja ne menee 6? napaiseen liittimeen siihen viereen. Oletko mitannut tuleeko jokaiselle suuttimelle saman verran voltteja?
740tic -85  740gle -88

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #4 : 18.05.2011, 19:02:33 »
No se etuvastus on kuskinpuolen lokarissa konehuoneessa, lähellä akkua.
Ei tuo kyllä tuommoista vikaa ihan helpolla tee mutta mittaa nyt ne vastukset. Pitäis olla apaut 6-6.5 kOhm.
Voi ne kyllä ohittaakin, pelaavat matalaohmiset suuttimet vaan nopsemmin. Ihan hyvin toimii, kokemusta on.
Ohitushan pelaa siten että laittaa periaatteessa ne kaikki johdot nippuun ennen vastuksia.= Poikki ja samaan kasaan.

Sinuna mittailisin immun lukemat, voihan olla vaikka imuilman lämpöanturi pielessä(imm sisällä).
Faq puolella jotain lukemia.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2011, 09:23:31 kirjoittanut hevonen »

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #5 : 19.05.2011, 20:46:27 »
Tämä selvä. Viikonloppuna asiaa tarkemmin tutkimaan kun pääsee lomille...
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #6 : 19.05.2011, 20:50:45 »
Ja viltsulle ni jokaselle suuttimelle tulee 12v kun virrat on päällä mutta auto ei ole käynnissä. Se on mitattu. Tarkka lukema tais olla 11.68v.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #7 : 20.05.2011, 19:35:42 »
kylmäkäynnistys lämpöanturia epäilen (lähinpänä tulipeltiä) itellä oli ainakin se ja kävi toosii rikkaalla...

Korjaus siis se keskimmäinen niistä eli ei lähimpänä tulipeltiä.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2011, 14:42:30 kirjoittanut TTracing »
240 GLi ehkä joskus Turbo?

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #8 : 22.05.2011, 15:59:53 »
Nii siis eli kannessa oleva anturi ? Siinä imusarjan alla ?
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #9 : 22.05.2011, 16:38:02 »
Se lämpöaikakytkin on siellä kannen takapäässä.


Se keskimmäinen on ruiskun anturi, etummainen mittarin.
Mutta tommonen kuvanmukainen kato jos löytyy, semmonen kumitutti on liittimen suojana.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #10 : 22.05.2011, 19:57:07 »
Vaihdettujen listalla nro 1 = Ei mitään vaikutusta
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #11 : 22.05.2011, 20:07:18 »
Niin siis oletko vaihtanut hevosen linkkaamassa kuvassa olevan lämpöaikakytkimen, vai moottorin lämpöanturin?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #12 : 22.05.2011, 22:10:37 »
siis juurikin tuo lämpöaikakytkin on vaihdettu ei moottorin lämpötilaanturia.
Muokkasin listaan sen nimen ni nyt on oikein..
« Viimeksi muokattu: 22.05.2011, 22:15:03 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #13 : 22.05.2011, 22:28:13 »
Moottorin lämpöanturi on ihan kelvollinen veikkaus, sen voi tosin mitata, FAQ-osiossa oli ihan mittausarvotkin sille. Tuossa kun ei ole mitään viantunnistuslogiikkaa niin se ei osaa käydä millään "arvaus-arvolla" jos anturi sekoaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: 740 B200ET Motronic
« Vastaus #14 : 23.05.2011, 07:29:20 »
Moottorin lämpöanturi on ihan kelvollinen veikkaus, sen voi tosin mitata, FAQ-osiossa oli ihan mittausarvotkin sille. Tuossa kun ei ole mitään viantunnistuslogiikkaa niin se ei osaa käydä millään "arvaus-arvolla" jos anturi sekoaa...

sitä miekii tarkotin meni anturit sekasin  ;D
240 GLi ehkä joskus Turbo?

 

Futurez  Kulkukoira