Kulkukoira  Proturbo

Moottorinlämpö? KUVA!

  • 56 Vastauksia
  • 12689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Moottorinlämpö? KUVA!
« : 01.12.2014, 16:14:41 »
Nouseeko mittari oikealle tasolle? Ihan hitokseen kauan kestää nousta tuohonkin vaikka nollakeli.
Onko D5:een ostettava koko termostaattikotelo vai saako pelkän termarin vaihdettua? Hintaero on melkoinen..
Auto on 2.4 D5 -03

Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #1 : 01.12.2014, 16:26:00 »
Tuo on normaali taso.
Pelkän termostaatin voi ostaa erikseen. Sen vaihto ei ole kovin helppoa :(
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #2 : 01.12.2014, 16:38:21 »
Ok, kiitos vastauksesta.
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #3 : 01.12.2014, 16:44:44 »
Koivusella oli kotelon kanssa reilu 80€

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 772
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #4 : 01.12.2014, 17:04:29 »
Kyllähän tuo D5 kestää lämmetä normaalilämpöihin aika kauan ilman lisälämmitintä. Helposti saa ajella 10 km taajamassa ja pitempäänkin. Kokeile ylävesiletkua ennen kuin lämmöt on normaalissa. Siis ennen termarin aukeamista.

Minulla on selvästi ennen termarin aukeamista kylmä tai jos on paikallaan tyhjäkäyttänyt niin joskus on ohjaustehostimen pumppu hieman lämmittänyt ylävesiletkua alapuolelta. Sitten kun on vähän reilummin ajanut, niin letku on selkeästi kuuma tai vähintään lämmin pikkupakkasellakin.

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #5 : 01.12.2014, 17:40:23 »
Tosiaan lisälämmitin olisi poikaa. Autosta löytyy ardic, mallia käynnistyy kun autokin käynnistyy, mutta se on mykkänä. Otin Mondeosta irti Eberin ja koitan saada sen toimimaan kellon kanssa.
Noi Fordin Eberit on vaan pahoja asentaa toisiin autoihin kun ne on väyläohjattuja ja modattu Fordille, mutta saa nähdä saako sitä ohitettua?
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1501
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #6 : 02.12.2014, 16:22:33 »
Tosiaan lisälämmitin olisi poikaa. Autosta löytyy ardic, mallia käynnistyy kun autokin käynnistyy, mutta se on mykkänä. Otin Mondeosta irti Eberin ja koitan saada sen toimimaan kellon kanssa.
Noi Fordin Eberit on vaan pahoja asentaa toisiin autoihin kun ne on väyläohjattuja ja modattu Fordille, mutta saa nähdä saako sitä ohitettua?

Onnistuisikohan jos ottaisit ardicin boksista johdot puhaltimelle, hehkulle ja liekkitunnistimelle, eli ajaisi eberiä ardicin boksilla. Sitten vaan ardicin Pa-pumpun tilalle eberin pumppu... Kävi itsellä vaan mielessä sellainen modi kun tappelin oman ardicin kanssa taannoin.

Sen väyläohjauksen ohittaminen nimittäin vaatii ei-väyläversion ohjainlaitteen...
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #7 : 02.12.2014, 22:03:09 »
Ajattelin huomenna mennä paikalliseen huoltoliikkeeseen Eberi kainalossa kysymään neuvoja?
Soitin muuten maahantuojalle, paljonko maksaa Ardic vikakoodien tyhjennyt....75€ Törkeen hintaista touhua 10min työstä...... en mennyt
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa awd5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #8 : 02.12.2014, 22:42:31 »
Lainaus käyttäjältä: Kojontti
Sitten vaan ardicin Pa-pumpun tilalle eberin pumppu... Kävi itsellä vaan mielessä sellainen modi kun tappelin oman ardicin kanssa taannoin.

Sen väyläohjauksen ohittaminen nimittäin vaatii ei-väyläversion ohjainlaitteen...
[/quote
Eberin pa-pumppu näyttää olevan ihan samanlainen. Muuten en tiedä onko tuossa mitään mahdollisuuksia.
Saatanan tabletti...
« Viimeksi muokattu: 02.12.2014, 22:44:52 kirjoittanut awd5 »
V70-AWD-D5-M66-2006

Poissa Häkämies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #9 : 03.12.2014, 08:47:07 »
Itse tukkisin heti alkajaisiksi keulan, ellei ole vielä tukittu. Vaikuttaa, että voi tukkia jo nollakelillä ihan kokonaan.

Jos on astekin pakkasta ja laittaa puhallusta sisälle, saahan tuolla ajella toistakymmentä kilometriä ennen kuin neula on pystyssä. Ennen termarin vaihtoa tutkisin tarkkaan, onko siihen tarvetta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #10 : 03.12.2014, 09:09:48 »
Tuolla keulan tukkimisella on toinenkin ominaisuus. Moottori jäähtyy paljon hitaammin, kun on sammutettuna. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #11 : 03.12.2014, 09:30:42 »
Näköjään näillä autoilla on erilaiset kujeet kun omassani ei vielä tarvitse peitellä mitään ja lämpö nousee ihan hyvin.Vasta kovemmilla pakkasilla olen peittänyt ja pitempää matka-ajoa tehdessä on riittänyt puskurin alapuolen peittäminen.Mutta mittaristahan sen sitten näkee mitä toimenpiteitä tarvii milläkin pakkasella ja Ardicia eikä Webastoa mulla ole muuta kuin säteilijä.

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #12 : 03.12.2014, 11:19:44 »
Jos EGR tulpattu niin lämpenee todella hitaasti. Tulpattuna kovalla pakkasella ei puhettakaan että saisi lämmöt normaaliksi ajamalla.
V70 D5

Poissa jartuo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #13 : 03.12.2014, 12:27:22 »
Uskoisin, että egr on tulpattu kun on ilmeisesti softattu peli? Viimasuoja nyt ainakin ihan ensimmäiseksi pitää laittaa paikoilleen.
Volvo V70 D5 Aut. -03

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1501
  • www.vrcf.fi
Vs: Moottorinlämpö? KUVA!
« Vastaus #14 : 03.12.2014, 15:09:14 »
Eberin pa-pumppu näyttää olevan ihan samanlainen. Muuten en tiedä onko tuossa mitään mahdollisuuksia.
Saatanan tabletti...

Se on samanlainen, mutta annoskoko on lämmitinkohtainen, siksi senkin vaihto. Paloilmapuhallinta pyörittää ~samoilla spekseillä oleva moottori suunnilleen samankokoisella puhallinsiivellä, periaatteessa ainoat muutosta rajoittavat tekijät on lämpöanturi, liekkivahti ja ylilämpösuoja...
V70 D5A AWD -08
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

 

Samppasport  Futurez