terve, tuli tossa hommattuu kyseinen laitos, tähän mennessä aika kuoppane taival ollu mut eiks se oo puol iloo näiden kans?
aiempaa kokemusta merkistä löytyy yhen kasipätkän verran:

eikä siitä sit sen enempää

mut tosiaan tän kaksnelikymppisen ostin vantaalta, siirtopumppu sökö, tosi laiskaa kyytiä oli pelkän painepumpun voimin. deadline oli et parin päivän pääst pitäs olla volvoineni lappeenrannassa, joten ei muutku auto enon talliin, siirtopumppu taskuun ja pk-seudun putiikeista kyselemään. no ei löytyny mistään hyllystä ainakaa alle satasella, ja satku ois tehny näyttävän loven matkabudjettiini.
kaiken kukkuraks anturille menevät piuhat oli ku raakaa spagettia (tuhoutuivat), joten piti väsätä siit anturinkannen ekstrareijästä suoraan uudet johdot anturille/pumpulle. itku silmässä paineilmalla putsailin pumpun ja sihdin nii hyvin ku osasin ja olin jo asennoitunu köröttelemään alati hyytyilevällä volvolla 250km.
mut kas vain, putsailu teki temput ja volvo alkoi hyrisemään ja vastaamaan kaasuun! painepumppuki hiljeni huomattavasti ku pääs vähemmälle työlle, kyl alkoi hymyilyttämään. eihä siin muutaku päätä tyynyyn ja aamusta nokka kohti itärajaa, eikä mitään ongelmia matkassa. tuulilasin pesurin pumppua ku vähä naputti jollai tienvarrest löytyneel karahkalla ni jo vain rupes sekin toimimaan. kaikki siis hyvin! tässä viel kuva:

kaikki toimi aika hyvin, välil ajo/mittarivalot simahti mut kun vatkas valokytkintä tarpeeks ni aina ne räpsähti takas päälle. ajelin yks päivä sen silloselle työpaikalle nosturille ja tsekkasin alustan. no siinhä on vähä joka nivel ja pusla väljä, toine sisempi raidepää klenksuu iha hienon hienosti ohjausvaihteeseen nähden, vuotaa jäähdytinnestettä ja pyöränlaakeriki alkoi huutamaan. first thing first, tuumasin, ja rassasin kunnon radion vanhan c-kasettitoosan tilalle, sekä letukast aikoinaan jääneen kattotelineenki ruuvasin kii:

no parin päivän perästä vaihtelin sit pyöränlaakerin ja loppu seki ulina siihen paikkaan. pari kolme viikkoo tuli ajeltuu hymyssä suin kunnes kattelin lämpömittarin nousseen yli puolenvälin, mitä ei oo ennen lainkaa tehny. viel ois 10km kotiin ja rupes vähän jo hirvittään ku mittari nous nousemistaan. puhallin työns tuskasen kuumaa sisään, eli ei ihan nesteet loppu kuitenkaan. pääsin hyvissä ajoin ennen punarajaa kotipihaan, luukku auki ja nestepintaa tarkistelemaan. ei näy, on nii saakelin sumee paisari.. no, korkki varovasti auki.. ja niin oikee turskahti vesipumpun juuresta litkut pihalle ja alko liriseen iha lorisemalla pitkin parkkiruutua. voi muoviämpäri, totesin, ja ruuvasin korkin takas. loppu lirinät.. hain sisältä sammion alle ja uuestaan korkki auki, nesteet purkkiin ja kotiin nukkumaan. aamulla oli sit remppaa tiedossa:

vesipumppu aikanaan kasattu tiivisteliimalla, ei paprua välissä lainkaa, huoltokirjan mukaan tuo pumppu jaksanu toimittaa työnsä noin 18kk...... no sit vaan uutta pumppua motonettiin tilaamaan, lappeenrannan motonetti ku oli tyyliin ainoo jossa ei moista ollu hyllyssä. parin päivän perästä se saapu, kävin noutamassa, ok näköset tiivisteet. vähän rasvaa tiivisteisiin ja sit pumppua asentelemaan. noh, ujutin pienemmän kumirinkulan suoraan lämppärille menevään metalliputkeen, luulin sen tulevan sitä pient laippaa vasten mikä putkessa on, ku ilmeisesti se ois tullu asetella suoraan pumppuun sinne kolonsa pohjalle. nesteet sisään ja kone käyntiin, ei aikaakaan ku tiivisterinkula lupsahti puoliks näkyville ja nesteet taas lenteli sinne sun tänne.
uus yritys, tiiviste ehjän olonen, laitetaas tonne vesipumppuun suoraan tälläkertaa, ja lämppärin putki sit painamaan sitä vasten. kanteen kiristys sujui ongelmitta, ja oikeestaan kaikki muukin. täl kertaa ehtiny ees pamauttaa tulille, ku alko jo vuotamaa nesteitä. taas litkut astiaan ja pumppu auki. no tää tiiviste oli sit siitä ekasta lupsahduksesta ottanu itteensä, lämppärin putki oli painanu sen puoliks vesipumpun sisään ja murtanu sen kahesta kohtaa. täs tuli jo aika isoja kirosanoja.. nyt sit ootellaan et skruvatista tulis tiivistesarja, tilasin oikeen 2 ni on varaa tuhota niitä.. mitähän lie laturi tykänny ku sitä on nyt huuhdottu noin 10l jäähdytysnesteellä

taistelu jatkuu.. talvirenkaatki pitäs hommata et ei täs iha jäniksen selässä olla remontin suhteen. tilin saldoki aika lohdutun tällee uustyöttömällä, mut katotaan kui käy
