Elekma  Autoracing

2.5 Tdi ei ahda

  • 27 Vastauksia
  • 9479 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
2.5 Tdi ei ahda
« : 11.12.2014, 08:37:16 »
2000 rpm 0,2 bar
3000 rpm 1 bar.
N75 toimi. EGR ei vuoda,nkun tulpattu. Onko kellään vastaavia ongelmia?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2014, 08:45:57 kirjoittanut D5252T »

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4208
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #1 : 12.12.2014, 20:11:44 »
Map:n letku/nippa tukossa?

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 255
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #2 : 15.12.2014, 19:13:03 »
Volkkarissa oli kerran samat oireet. Ahtimen vaihto palautti voiman ennalleen. Oli laakerivika.

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #3 : 24.12.2014, 16:05:31 »
Turbo vaihdettu. Nyt saavuttaa maksimi 1 bar 2300 RPM. Silti aivan hengetön 1500 RPM. Ei pysty ylläpitämään vauhtia 60 km/h 5-vaihteella pieneenkään ylämäkeen.

Vaihdon turbon ohjaussolenoidin, ei vaikutusta.

Voisiko katalysaattori olla tukkeessa? Onnistuuko sen tyhjääminen ilman rälläköintiä ja hitsausta?
« Viimeksi muokattu: 24.12.2014, 16:07:46 kirjoittanut D5252T »

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #4 : 24.12.2014, 17:57:11 »
Näytti onnistuvan helposti vasaralla ja sorkkaraudalla.

Poissa jan2009

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 173
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #5 : 24.12.2014, 23:37:20 »
mikä auto jaksaa viitos vaihteella vetää 60km/h ylämäkeen? poltat kytkimesi.....

jos ei muuten pienillä vaihteilla tunnu liikkuvan niin kannattaisi luetuttaa vikakoodit boxilta.

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #6 : 25.12.2014, 00:22:57 »
1.6 Corolla.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #7 : 25.12.2014, 04:23:19 »
En tiedä mitä tuossa on kierroksia vitosella@60km/h, mutta tuskin paljoa. Autaisiko maffin vaihto/sen puhdistus?

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1494
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #8 : 25.12.2014, 07:13:34 »
Terve kone lähtee vetämään kunnolla sieltä 1700rpm nurkilta (vitosella +80km/h), ihan siksi ettei näissä ole juuttuvasiipistä ahdinta... Jos haluat alle tonnin kierroksilla vääntöä niin Dodgesta löytyvä kuutos-Cummins ja siihen VNT-ahdin.

Tuo voi olla IMM vika noilla lukemilla mitä kerrot mutta suhtaudun siihen aina varauksella.

Pieni vai iso IMM ilmansuodatinkotelossa? Eli musta putkenpätkä mihin menee johtoliitin vai etäisesti kakkupalan mallinen alumöykky mihin menee johtoliitin muovikannen reunaan?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 07:21:14 kirjoittanut Kojontti »
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #9 : 25.12.2014, 08:44:58 »
Ei kyllä tuossa omassakaan tapahdu mitään vielä 1500rpm kohdalla... 
Pikkusen ennen 2000rpm alkaa vasta tapahtua kunnolla ja 2500rpm kohdalla viisari näyttää 2bar... No, mitään oikeen sillonkaan tapahdu...  :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #10 : 25.12.2014, 09:09:29 »
Kyllä mullakin tdi diudissa alta 2000kiekon oli jo 1.5bar. Ja kun sen sillon myin varottelin nuorta ostajaa vedättämästä pikkukiekoilla. Ei ilmeisesti uskonnu kun sai kytkimen ja samalla laatikon kappaleiks vajaassa kuukaudessa :) . Tuossa oli vielä jäykkä kytkin eikä mitään kaksoismassa hömpötyksiä.

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #11 : 25.12.2014, 12:22:48 »
Maksimit tulee nyt 2200 rpm. Eli 100 kierrosta alempana, katin tyhjäyksen jälkeen. IMm max sanoo 1200 / isku.

Seuraavaksi hukkaportti irti. Tietääkö kukaan miten sen pitäis toimii? Lähinnä tuo alipaine ohjaus?

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #12 : 25.12.2014, 13:02:17 »
Hukkaportti irti. Tarvii 0,7 baria alipainetta, että jaksaa vetää päätyyn saakka. Ei taida tulla imusarjasta sen vertaa, hyvä jos tulee mitään.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #13 : 25.12.2014, 13:47:21 »
Mä en nyt kyllä ymmärrä tästä mitään mutta mielestäni säädetään ihan liikaa.
Toisessa viestissä jo sanottiin map/letku sille. Onko tarkistettu? Ja se imusarjan päässä oleva nippa. Putsattu?
Onko varmasti turbolta kaikki pikkuletkut ehjiä. Vaihda varmuuden vuoks.
Moottorinohjauksesta ei mitään mainintaa. Palaako vikavalo, antaako vikakoodeja?
Oletko varma ettei egr:n tulppaukset vuoda?
Turhaan tässä ohjeita annetaan kun ei tietoja ole tarpeeksi. Heitellään mulla sitä, mulla tätä kommentteja. Ja sä menet vaihtaan sen mukaan. Tyhmää ja kallista.

Tuo oma kun ei jaksa oikeen mennä edes 80 vitosella. 90 sopivin vauhti. Kierroksia sillon n.1700-1800, jolloin myös ahdot nousee. Saatikka että 60. Ei helkkari sentään.
Onneks mulla ei ole ahopainemittaria.  :D Menee pirskatisti ja kiihtyy kivasti, vikavalo ei möllötä mittaristossa niin ei muutakun avosandaaliaTM.

Näytti onnistuvan helposti vasaralla ja sorkkaraudalla.
Mutta miten sä sen katin tyhjäsit, putki irtikö? Kiinostaa vaan itteekin.  :)
« Viimeksi muokattu: 25.12.2014, 13:49:06 kirjoittanut pomo »

Poissa D5252T

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 Tdi ei ahda
« Vastaus #14 : 25.12.2014, 18:31:11 »
Egrää ei voi tulpata, syttyy vikavalo lähes heti. Muuten ei vikakoodeja.


 

Kulkukoira  Proturbo