KL-varaosat  Race.fi

P220 -69, myyty

  • 23 Vastauksia
  • 8308 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
P220 -69, myyty
« : 12.12.2014, 23:13:16 »
Punaisen 245:n lähdettyä tilalle tuli kohtuu pikaisella aikataululla tämmöinen:



Puheiden mukaan täysrempattu B20. M40, 4,3:1 Spicer perä ja pikku miinuksena paku. Etsiessä nettiauto, tori.fi ja kepö tuli katseltua useampaan kertaan läpi parin viikon ajan ilman tulosta. Ohimennen mainitsin asiasta siipiveikolle, joka muisteli tuttunsa ajaneen moisella 90-luvulla. Kyselyn jälkeen selvisi, että auto oli edelleen hallussa, -00 lähtien rekisteristäpoistettuna. siipiveikko kävi katsomassa alustavasti ja saatujen kuvien perusteella uskaltautui katsomis(haku) reissulle 1,5kk sitten. Paikanpäällä ei saatu käyntiin, lopulta vika oli kärjissä jotka eivät putsattuinakaan antaneet tarpeeksi läpi. Lähti pikkuhörpyllä kivasti käyntiin.

Tässä välissä joutui puuhailemaan peltien kanssa jonkin verran ja vielähän siihen jäi tekemistä. Ei vielä oltu kovin paljoa hitsattu. Tuulilasinkehyksen alareunasta yli puolet, etulattioiden poikkipalkit(osittain 3 peltiä päällekäin), lähes puolet kuskinlattiasta, helmojen takapäät, takakaaret, takapyöränkoteloita, vasen takanurkka ja alkuunsa pala kuskinoven takanurkkaan. Tankin täyttöaukon nostin ylemmäs ja tein täyttöputken uusiksi. Alempi mutka tuli liian jyrkkä, tankatessa joutuu laskemaan vähän rauhallisemmin. Hitsattuihin paikkoihin päälle epoksi ja siihen päälle kotelosuojaa tarpeeksi. Ylimaalattu joskus vähän sinnepäin olevalla sävyllä joka kesii osittain pois.

Moottoriin vaihdoin öljyt ja suodattimen ensimmäisten käyttökertojen jälkeen. Uutta tuli kaikki jarruletkut, takajarrusylinterit, oikeanpuolen kengät, 240 jarrupääsylinteri, toinen oikeanpuolen etujarruputki, vasen alapallo, vasen etupyöränlaakeri, tuulilasi, etupalat EBC RedStuff, etujouset mersun puolitettu jousi 16,5mm langalla, pyyhkijänkumit, osa bensalinjaa, 1" etuvakaajasetti brittiebaysta ja sen semmosta. Talvipyöriksi tuli iskemättömät Jeepin 15x7" pellit(Mjt -H-) 195/65 kumeilla kun halvalla sai ::) Niiden kaverina varaosa-auton pelleistä keskikupit ja 240 kupumutterit. Vakaajasetistä ja alustavasta madallustasosta kuvat.

Rallyracella on tilaus sisällä kierroksesta Gazin jäykkyyssäädettäviä iskareita. Eteen 3cm vakiota lyhyemmät ja taakse 4cm. Oletettu toimitusaika tämän vuoden puolella. Etuoviin ja takaluukun yläpuoliskon korinpuoleinen tiiviste odottavat asennusta ja rullavyöt ois aiheellista vaihtaa säädettävien tilalle.

Joutokäynti ja hidas ajo on hieman nyhtävää, kiihdyttäminen ja maantieajo menee nätisti. Kaasarin avaus ois ajankohtainen, sen verran katsoin että kalvo on ehjä ja neula on tallella.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2019, 23:03:29 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: P220 -69
« Vastaus #1 : 12.12.2014, 23:14:00 »
Tänään ennen katsastusta vaihdoin termarin ja pari polttimoa sekä tarkastin riittääkö etuiskarien alapäiden maavara. Käänsin kupit ympäri, jottei jousi pyöri, ja reilu 8cm on. Eipä vaan termarinvaihdolla mittarin mukaan laskenut lämpötila koneessa, vaan nousi kymmenkunta astetta, joka on termarien lämpöero. Oisko syylärissä tukkeumaa, vaikka se on uusittu koneremontin yhteydessä ja nestekin on hyvän näköistä. Alapää tahtoo pysyä viileänä.

Katsastuksessa ei sen kummepia. Jarrut piti tasan, ei tökkinyt lisää reikiä tai löytänyt välyksiä. Jarruvalo herjaili, sulakkeen rassauksella korjaantui. Vaihdettava rasia lattasulakkeille. Peileistä ei sanonut mitään, vaikka sisukset on osin jo rapisseet irti. Ei tullutkaan alkuperäisellä tunnuksella olevia, saati mustia kilpiä. Virkailija oli katsonut kilpien saatavuuden väärästä ohjelmasta ja tunnus on jossain kevarissa. Siinä ne tiskillä jo olivat, mutta kun ei niin ei. Eikä konttorilla ollut hyllyssä kuin museoajoneuvoille varattuja mustia kilpiä. Joutui ottamaan uudenmallin pikkukilven :I Muuten ois pitäny odottaa kilpien tilausajan verran vielä ennen kuin saa ajoon mustilla.

Leiman jälkeen vaihdoin kaikki öljyt, laitoin H4 lisävalot kilpitelineen kera, säädin aurauksen ja vaihdoin kardaanintakapätkän. Takaristikon yhdessä kupissa oli neulalaakerit niin ruosteessa, että kuppi pyöri mieluummin pesässään. Yhden osaläjän mukana tuli aman kardaani ja siitä sai tähän hätään. Nykäyksen löysäsin simpukkaa ja nyt tilanne on aika hyvä.

« Viimeksi muokattu: 26.02.2019, 23:04:31 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 787
Vs: P220 -69
« Vastaus #2 : 12.12.2014, 23:27:32 »
Hienoa  :) meinasitko tekniikkaa päivittää?
940 classic
Amazon -68

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: P220 -69
« Vastaus #3 : 13.12.2014, 13:40:44 »
Jotain pientä todennäköisesti, riippuen mihin suuntaan tuuliviiri pyörähtelee :p
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: P220 -69
« Vastaus #4 : 13.12.2014, 16:04:40 »
Nopeata toimintaa, ja aika paljon jouduit peltiä leipomaan vaikka olihan se tiedossa jo kun auto haettiin.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6236
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: P220 -69
« Vastaus #5 : 13.12.2014, 17:18:13 »
Kai nyt edes 6-mukinen tinakone isolla ahtimella? ::)
Vai mennäänkö tämän kanssa jo siihen 4,4l V8:iin ahtimella? ;)
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4207
Vs: P220 -69
« Vastaus #6 : 13.12.2014, 20:52:04 »
Taas taattua Lankku-laatua kuvineen päivineen.
Laita joku diesel tähän..

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: P220 -69
« Vastaus #7 : 13.12.2014, 22:31:44 »
Jotain ennentekemätöntä, aikaisempi maine vaatisi  ::)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1155
  • vrcf Original
Vs: P220 -69
« Vastaus #8 : 14.12.2014, 13:26:16 »
Ai kun kiva, rupesitkin mulle tekmään autoa :) Mitähän muuten kustantaisi tän muuttaminen henkilöautoksi?
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, myyty. Pajero '89, myyty. Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa. Chevrolet Suburban '02 8.1.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6617
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: P220 -69
« Vastaus #9 : 14.12.2014, 13:29:24 »
Mitähän muuten kustantaisi tän muuttaminen henkilöautoksi?

Jotain aivan käsittämätöntä. Summa perustuu siihen veroon, mikä autosta uutena on jätetty maksamatta, kun on ensirekisteröity pakuksi. Tämä muutetaan vastaamaan tämän päivän kurssia ja ollaan jossain 5000-10000 euron paikkeilla!?!?!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: P220 -69
« Vastaus #10 : 14.12.2014, 16:18:22 »
Tekniikka pysynee hyvin perinteisenä, ainakin ajatuksissa. Poikkeuslupajuttuihin ei ole mitään intoa.

Pari vuotta sitten kysyin mitä maksaisi Expressin muuttaminen henkilöautoksi. Se oli 7500e tai ~10000e. En muista kumpi, kysyin samalla yhdestä toisesta autosta samaa hommaa. Ei kannata vaivautua edes soittamaan tämän osalta. Noissa jutuissa kun ei tunneta ikävähennyksiä. Tietysti jos käyttäis auton vaikka Ruotsissa, rekisteröis siellä henkilöautoksi ja tois uudestaan tänne ::)
« Viimeksi muokattu: 14.12.2014, 16:20:21 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8032
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: P220 -69
« Vastaus #11 : 20.12.2014, 15:29:40 »
Eilen maalasin takakyljet uretaanilla ns. pintaväriin. Eihän se sävy ole sinnepäinkään vanhaan maaliin verrattuna, mutta eipä näytä niin keskeneräiseltä :P

Autometerin moottorinlämpömittarin laitoin vanhan Equusin tilalle, jotta näkee onko lämmönnousu tosiaan mittarivika vai onko syylärissä hämminkiä. Autometerin sovitekappaleet olivat liian isoja kanteen, onneksi vanhan anturin sovite kävi. Syylärissä taitaa olla tukkeumaa kuten alkujaan epäilin. Nyt ei näytä niin isoja lukuja, mutta liikaa kumminkin. Annettava huuhtelukäsittelyä.
Peltisarjan irrotin varaosa-autosta. Toisioissa on ruttuja ja niitä on korjailtu, täytyy tehdä osittain uudet. Sarja itessään on kumminkin ihan ns. kaupallisen näköinen. Olikin jo valmiiksi erillinen imusarja eikä laikattu versio. 142:een alunperin tekemääni "tupla SU" imusarjaa mallasin varaosa-autoon ja joko pitää kallistaa kannen laipasta ylöspäin reilusti, tehdä aika syvä kolo sisälokasuojaan tai vähän molempia.

Saas nähdä saako muutettua henkilöautoksi jos teksti pitää paikkansa ja maksuosuus jää sopivaksi: http://www.hs.fi/autot/a1418962705618
Takapenkkikin tuli auton mukana.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2019, 23:04:57 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa joonak

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: P220 -69
« Vastaus #12 : 21.12.2014, 16:15:59 »
ei mitään enää.

Muuta kuin että hieno auto  :)
« Viimeksi muokattu: 21.12.2014, 16:17:32 kirjoittanut joonak »
C70 T5 2006 Summum

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: P220 -69
« Vastaus #13 : 21.12.2014, 19:03:39 »
>Pari vuotta sitten kysyin mitä maksaisi Expressin muuttaminen henkilöautoksi. Se oli 7500e tai ~10000e.

Tämän päivän pravdassa oli juttua, että ensi vuonna käytäntö muuttuu. Käyttötarkoituksen muuttuessa maksettava summa on auton arvosta määritettävä. Eli voi olla että näillä 60-luvun vehkeillä arvonalenema / vuosi on se - 1% /kk jäännösarvosta. Siitä lasketaan sitten puuttuva vero prosenteilla. Auton arvoksi tulee näillä metodeille jotain satkuja, joten ensi vuonna käyttötarkoituksen muutokseen ei pitäisi kuolla.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2014, 19:07:50 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: P220 -69
« Vastaus #14 : 21.12.2014, 19:06:51 »
Lisäyksena edelliseen, oheisesta linkistä Finlexistä Hallituksen esitys

https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2014/20140125
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo