Paineen muutos aalto etenee kyllä nopeasti mutta immuhan ei reagoi paineeseen
Kahden metrin mittaisen putkiston voi ajatella kahden metrin mittaisena jousena jossa on vielä ropelli hidastamassa reagointia
Analogia ei ihan mene noin, sillä käytännössä IMMu näkee ihan jokaisen imutahdin alunkin.
Paineenmuutosaaltohan on ilman liikettä, jonka IMMu sitten näkee.
Paineenmuutosaalto on suomeksi se, että tilanne lähtee muuttumaan ja kyllä se IMMu reagoi tuohon muutokseen millisekunnissakin, mutta se lopullinen 100% muutos kestää sen 2-4ms ajan.
IMMua voi kuvitella mikrofoniksi, joka kuulee enintään 200Hz ääniä.
Olen samma mieltä mutta:
Kumpi on tavan Volvon virittäjälle helpompaa, säätää LH oikein vai siirtää IMM painepuolelle?
IMMun siirtäminen painepuolelle ei ole välttämätöntä, kuin dumpin asentajille.
Toisaalta säätämälläkään IMMu vakiopaikassa ei toimi LH:n kanssa tai minkään muunkaan moottorinohjauksen kanssa, jossa IMMua käytetään.
Mitä olen vuosien saatossa seurannut näitä lukuisia turbo viritelmiä niin lähes poikkeuksetta oppi haetaan kantapään kautta
Kovapäisimmät menevät väkisin takapuoli edellä puuhun. Mutta sehän vain lisää purkuosien myyntiä...
Niin, siksipä olenkin se mulukku, joka uskantaa sanoa, että nyt menet perse edellä puuhun.

Edit: muutettu yksikkö oikeaksi.
