Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon -IHANA AUTO!

  • 121 Vastauksia
  • 49084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #45 : 09.04.2012, 09:06:02 »
25.3 Taka-akselille tehty jarrut, biltema satulat & palat. Jarruputket rakennettu Thaaraan asti siitä eteenpäin sitten kun sisusta on maalattu että voi asennella jarrupaineensäädintä yms. Pari korroosio korjausta vielä tehty, pohjaa ja sisälokareita maalattu vielä uudestaan. Takaluukkuun toinen lukkosokka asennettu yms. pientä tehty.
2.4 Sunnuntaina tehtiin etutolppien ympärystän vahvistehitsaukset loppuun, rakennettiin keskikonsoliin alumiinipaneeli, jossa obdpistoke, päävirtakatkaisija sekä 2xtupsyt.töpseliä, tämän viereen "radioaukkoon" tuli sähkölasien ja peilien napit. Alustaa jumpattiin uudestaan, eteen tuli 7kilon jouset ja 8kiloset laitettiin taakse, näillä sitten jossain vaiheessa ensitesti. Vauhtipyörä asentui paikalleen.

Vaihteiston kanssa taistelu jatkui, Kulmamieheltä saatiin edullisesti pitempi sivuakseli ehjä yksilö, no siinä sitten loota kasaan niin siirtimen siirrin jäi jotenkin väärään väliin ja se meni poikki, niimpä tietenkin, myös laatikon kuoresta lähti yhen pultin kohdalta pala, kun se sai vähän kyytiä kun V-kerroin oli niin korkeella, nyt todennäkösesti vedetään rahotuskierros pystyyn että ostetaan ehjä loota, ja myöhemmin kunnostetaan tämä varalle, potkii vaan niin pahasti vastaan taas vaihteeksi. Kaarien hitsauksessakin taidetaan päätyä ulkoistamiseen, kun kaikkeen pieneen hierontaan menee niin paljon aikaa että kaikki aikataulut kusee...

9.4
Tossa 11.00 tallille, mukana tankki ja polttoainelinjaston osia, kannen hain eilen Norrbackilta, jo edelliskerralla tallille vein penkkiä ja kaikkea muuta "pientä". Torstaina kaveri haki moponetistä vähän jakohihnaa yms. koneen niputusta varten, sekä sen 044bossilaisen. Tänään tulee tallille apujoukkoja tiimin vakiojäsenten lisäksi joten edistysvauhti pitäis olla hurja, tulee peltityömies mikä laitetaan ulkokuorta vielä sipistelemään jos ehtii laittaa siihen, mutta tärkeintä että kaarien hitsaaja tulee tallille!  S*

Ensi ulkoilutuksen toive ajankohta siirretty: jos ennen Juhannusta pääsis koittamaan, eli kisakaste tulis sitten syksyn kisoissa. Puuttuu vielä meinaan niin paljon kaikkea pientä ja kaikkea kallista ja kaikkea pientä&kallista... ja renkaat  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #46 : 09.04.2012, 12:20:13 »
Taisimpa siellä motonetissä olla myymässä niitä osia  :o
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #47 : 09.04.2012, 20:33:29 »
Kaariammattilainen opasti: LISÄÄ VAHVISTEHITSEJÄ, no voe hyvvee päivää, taas palo lankaa sitten, kun oviaukonkin reunat tarvi hitsuutella. Luuppalan kaaret osottautu sopimattomiksi, soitettiin samantien sille ja kysyttiin notta mitä vattua. Tilanne korjaantunee lähiviikkoina. Mutta taas siirtys tuo mikä siirtää muita tekemisiä pirusti. Tankille kiinnitysraudat rakensin, konehuonemaalattiin ja akkutelineestä tehtiin evo2, tällä kertaa älymiinistä, kun vanha oli peltinen ja rujo ilmestys.  Ja kaikkee pientä, mutta taas vastoinkäymisiä. No toivotaan että seuraavat kaaret on sopivat, kaarihitsari ainakin lupautu tuleen parin päivän hälyajalla sitten heti kun ollaan saatu oikeen malliset putket.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #48 : 13.05.2012, 19:19:55 »
Uus häkki on apinoille rakennettu viikko sitten, eilen pojat viimeisteli sen.
Puuttuvat osat bensalinjastoon pitäs tulla alkuviikosta ja varmaan huomenna haen jarrupaineen säätimen.
Enää puuttuu varmaan venttiilinpainimet, vaihdeloota ja etupuskuri tarvittavista osista, tai vaihdelaatikkoon yks pieni osa ja toinen puoli kuorta, kun ne otti vähän osumaa.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12515
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #49 : 13.05.2012, 19:53:12 »
Miten on tuleeko auto Jurvaan näytille tai kiertämään rataa? :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #50 : 13.05.2012, 20:00:07 »
Miten on tuleeko auto Jurvaan näytille tai kiertämään rataa? :)
No tavotteet on olemassa kun vaan saadaan läjään niin kyllä jos sinne asti saa raahattua niin kyllä se pitää käydä ottamassa tuntumaa kuinka suuren virheen tuli tehtyä aihion valinnassa :2funny:  , pitihän tämän alkuperäisen suunnitelman mukaan olla 26.5 kisakunnossa, EI OLE, joten seuraava deadline lie juuri tuo kesämiitti, jos kassavajetta olis saanu sen verran paikattua myytävillä osilla että viimeisteltyä siihen mennessä, kun ei tarvii olla Botniaring 600seen(30.6-1.7) mennessä valmis, kun 0testauksella ei kannata mennä 13h kisaan.

« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 04:45:37 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #51 : 17.07.2012, 11:46:17 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Joko alkaa olla testauskuosissa?

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #52 : 10.11.2012, 13:35:20 »
Poijaat vihdoin saatu taas tallille viimelauantaina, hipoiltiin konetta nippuun lisää, tankkausreikä tehtiin ja pumppupaketin teline saatiin valmiiksi, se on ens lauantaina luvassa sitten bensalinjojen vetoa, takapäähän menevien sähköjen jemmausta yms.

Tankki mennee muutostettavaksi vihdoin sitä seuraavalla viikolla, että saadaan tarvittavat liittimet vaihdettua järkeviin.

Pari muuttujaa ollu, mutta pakko nyt sitten saada heti lumien sulamiseen mennessä nippuun, kun vanha kilpuri on periaatteessa jo myyty. ::)

242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #53 : 02.12.2012, 21:41:54 »
Tänä lauantaina en ehtinyt itse tallille, mutta kuulemma kone alkaa olla jo nipussa ja konehuoneen sisäpuolella laatikon kera. Viime lauantaina irroteltiin loota varaosa-autosta ja samalla pari tyyppiä kasas alakertaa.

Tämän lauantain edistykseen myös johtojen uudelleen linjaus takapäähän, ja tankkausputken rakentelua, kummatkin kuulemma jäi vielä vähän kesken.

Viime lauantailta pari fotoa:


242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #54 : 04.12.2012, 16:50:59 »
kylläpäs on mielenkiintoinen rojekti! mitäs tälle muuten kuuluu? niin ja seurantaan  ;)
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #55 : 30.01.2013, 10:21:17 »
Nyt oltu 2viikon välein lauantaipäivä tallilla, seuraava nyt 2.2, hemmetti kun tossa on kaikkea nyprättävää aina enemmän mitä sitä ajattelee, taaskin oli tähän päivään yli 20kohdan ostoslista, vaikka muka melkeen kaikki kama jo tallilla  :buck2:

Tilanne tällähetkellä:
- Alusta: valmis, takajouset vaihdetaan jäykempiin kun mamasanilta vaan saapuu tilaus.
- Polttoainejärjestelmä: Takaosan  osalta valmis, tankkausputki ja linjojen veto eteen vielä edessä, olis jo vedetty mutta aikasemmilla kerroilla ei ollu vielä suojaputkea linjoille, nyt pitäs olla
- Moottori: jakohihna + imusarja + sytkä irti vielä
- Konehuone muuten: laatikko ja akku puuttuu
- Sähköjärjestelmä: Takapäänsähköjen jatkaminen, lisäjarruvalot ja päävirtakytkimelle 2liitintä.
- Sisällä alkaa oleen aika valmista.
ja ulkopuoli kaipaa maalia.

Hommaa riittää aika paljon, kun kausi alkaa huhtikuun lopussa ja sitä ennen pitäs saada säädettyä ja nippuun ja testattuakin. Vanha kilpuri jo myyty eli sitten ei voi ajaa millään jossei tää oo valmis.  :pomo:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #56 : 02.02.2013, 21:15:23 »
Tilanne tällähetkellä:
- Alusta: valmis, takajouset vaihdetaan jäykempiin kun mamasanilta vaan saapuu tilaus.
- Polttoainejärjestelmä: Takaosan  osalta valmis, tankkausputki ja linjojen veto eteen vielä edessä, olis jo vedetty mutta aikasemmilla kerroilla ei ollu vielä suojaputkea linjoille, nyt pitäs olla
- Moottori: jakohihna + imusarja + sytkä irti vielä
- Konehuone muuten: laatikko ja akku puuttuu
- Sähköjärjestelmä: Takapäänsähköjen jatkaminen, lisäjarruvalot ja päävirtakytkimelle 2liitintä.
- Sisällä alkaa oleen aika valmista.
ja ulkopuoli kaipaa maalia.
-Jouset tuli, ei ehtiny vaihtamaan oli niin paljon muuta hommaa.
-pari liitintä piti vaihtaa toisenmallisiin, suojaputki oli liian pientä, nuken bensakisko saapui. Linjaa vedeltiin vähän kiinni koriin.
-moottori taisteli vielä moottoriryhmää vastaan, availivat venakoppaa pariin kertaan, 8h aherruksella samaan vaiheeseen missä oli muka jo.
-johtoja kiinnitelty, akun telinettä sovitettu, ilmaputsarikotelosta poistettu lämpimän ilman läppä.
-lisäjarruvalot asennettu, takapään sähköjä siistitty. Päävirtakytkinliittimet asennettu.
-Kojelaudan päällinen modifioitu ajankuluksi, penkin kiinnitys valmis. Sisällä olevat jarruputkista taaempi tehty.

emäntä oli kanssa tallilla jeesiis, kaiken muun avittamisen lisäks koitti hinkkailla laseissa olevaa maalipölyä.

12viikkoa kauden alkuun   :crazy2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #57 : 04.02.2013, 18:30:00 »
Teillähän taitaa tulla vielä kiire ennen kauden alkua ::) Onko muuten moni kiloiset ja minkä mittaiset jouset tuonne takapäähän? 
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #58 : 04.02.2013, 18:48:29 »
Teillähän taitaa tulla vielä kiire ennen kauden alkua ::) Onko muuten moni kiloiset ja minkä mittaiset jouset tuonne takapäähän?
Tulee, kun pitäs saada nippuun, ja kokoajan tulee vastoinkäymisiä, ja pitäs ehtiä sisäänajaan ja jotkut säädötkin alustaan hakeen ennen kauden alkua.  :o Nyttenkään ei oo tiedossa vielä että koska seuraavaks päästään tallille.

200mm ja 16kg... nykyset on 260 ja 8... Voi olla että joudutaan, tai varmasti joudutaankin kikkaileen jäykkyyksien kanssa jossain vaiheessa, mutta tosta 16kilosesta on parempi lähtee suuntaan tai toiseen. Pitänee kaikki ylimääräset jouset joku päivä inventoida ja laittaa markkinapuolelle myyntiin.


Enemmän kuvamateriaalia luvassa keväämmällä.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 855GLT-96 - the original sportswagon
« Vastaus #59 : 05.02.2013, 00:29:54 »
Meneeks teillä polttoainelinjat sisällä vai miks suojata?

 

Samppasport  Futurez