Hyväkuntosen eli alle 600tkm ajetun deekun löytäminen alkaa olla hankalaa, TDI:tä saa helposti vähempi ajettuna (niillä ei vissiin pääse niin kauas), mutta TDic nyt vaan on 7/9 luovuttajasta suoraan bolt-on ja tuo epävireinen sammakko tarvii jonkunverran sovittelua että käy takavetoasennukseen. En näe vaivan arvoisena ellei pelkää työkonedieselin metakkaa. Sivistyneen kuulonenhan tuosta ei ulospäin tule, sisälle deekunkin jyly kuuluu paljon vähempi kun olettais, mutta kylällä ainakin jalankulkijat kyllä katseellaan etsii sitä kuorma-autoa...
Tuollaista swappia suunnittelin joskus ihan vaan nähdäkseni foorumilla nousevan itkupotkuraivarin kun epäluotettava öljypoltin korvattaisiin luotettavalla suoralla kutosella, mutta mulla on jo toimiva deeku-940 johonka tyydyin lisäilemään puuttuvia varusteita

.
Myös sähköjen puoleen pääsee huikean helpolla deekun kanssa, kierrosmittari on ainoa murhe mutta mielestäni vanhakoriseen 960 taitaa saada sovitettua 940 mittaristosta dieselin rundarin, jolloinka ongelma poistuisi. Muutenkin deekun asennus pitäisi olla bolt-on, etupalkki lienee sama kaikissa, sillä toistaiseksi kaikki näkemäni variaatiot 740/940 etupalkeista (16V, 8V, PRV, Deeku) ovat olleet sama peruspalkki ja joissakin versioissa siihen on hitsattu lisää juttuja (prv lisätukipalat, 16v vasen moottorintuki) jotka pois laikkomalla löytyy tuttu kasitappisen peruspalkki.