Jos nyt tännekkin kirjottelis omasta käyttiksestä hiukan stooria.
Elikkäs autona 2004 vuoden metsku harmaa v70R suomi auto, ollut vissiin kolmella omistajalla ennen minua. Edellisen omistajan rahat ja mielenkiinto varmastikkin loppunut kesken kun sen sortin patentteja joutunut korjailemaan että oikein kauhistuttaa. =) Ostin auton keväällä 2014 Herttoniemestä liikkeestä. No perus vikaakin löyty mutta kauppoihin päästiin kun hinta laski heti myyjän toimesta sopivaksi. =) Ensimmäisenä sai vaihtaa TRW:n kallistuksen vakaajan koiranluut joka nurkkaan. Moottorin ylin taka tuki kumikin vaihtu powerflexin polyuretaaniseen samoin kuin vaakatasossa olevan moottorin kannake käikäleenkin powerflexeihin. Jakopään hilut oli juuri vaihdettu liikkeen toimesta atoylla hertikassa. Ilmansuodatinkin tuli vaihdettua ihan tarvike mahlen käikylään. Raitisilma filtterikin vaihtui aktiivihiili sutimeen kun vanha oli ollut ties kuinka monta vuotta paikoillaan. Etuvalojen pyyhkijöiden sulatkin saivat vaihtua, samoin tuulilasin sulat valeon extreme silencioihin. Rekkarikilven valotkin vaihtuivat Super kirkkaisiin valkoisiin ledeihin, myös parkki tuikut ja peilien saattovalot. Öljytkin tuli vaihdettua castrolin magnatecheihin ja sutareita tuli 3-pack ipd:ltä. Samoin magneettinen öljyproppu ja nippu alumiini tiivisteitä tulevia öljynvaihtoja varten. Edge sporttia oli ennen ollut suosituksien mukaan mutta tuntui turhan litkuilta jo huoltoa todennäköisesti kaipaavan ahtimen puolesta. Nyt on öljyt pysynyt hyvin koneessa vaikka kenkää katiska saa päivittäin. Käsijarrukengätkin tuli motonetistä haettua asennussarjan kera! Eipä sieltä juuri muuta saanutkaan kuin sutimet ja kengät. =) Tcv venttiilikin tuli ipd:ltä ja vaihdettua vanhan kuppasen pierpurgin tilalle. Ovien lukitusnuppien nupitkin tulivat ipd:ltä alumiinisina kehysrenkaineen asennettua paikoilleen. Halvannäköiset muoviset saivat siirtyä arkistoon. Sitten alkoikin ahtoputkien läpikäyminen ja olihan siellä kaikki pannat löysinä ja osa letkuista vaihdeltu mallia puutarha letku! Ei muutakun Doc-Powerilta 3-kerros vahvistettua ja 7-kerrosvahvistettua silikooni letkua kainalot täyteen ja askartelemaan. =)
Itse olen nyt 14tkm autolla ajellut ja ei voi kuin olla tyytyväinen. Vaikka autoa onkin saanut ropailla ja puunailla iltoja, niin olihan se ostaessa jo tiedossa ettei se jää vain käyttikseks. Kaikkea pientä on tullut hommailtua kun lompakossa on vaan ollut löysää!
kesävanteina on 17" pegasukset joissa oli loppuun ajetut 8 vuotta vanhat nokian z kumekset. Talvivanteina taas oli 18" pegasukset 245/40/18 contin kitkoilla jotka oli ajettu aivan lisuiks, tietysti!

No rengas asentaja kaverilla kuin tarkoituksella iski isojen vanteiden vimma hondansa kanssa niin siltä jäi ylimääräsiks 18" contin sport contact vitoset. Kerkeshän ne olla sen kiesin alla 100km. Ja piti saada jo 19" valssit coupe accordin alle! No muutamalla vihreellä rahalla sai pränikät renkaat asennettuna ja itelle 18" pallot alle niin eihän siinä voinut kun laittaa kättä taskuun!

Talvi vanteiks sitten jäi kuppasemmat 17" pegasukset joihin kietastiin contin 6 kitkat päälle reilu kuukaus sitten.

Duunissa odottelis uudet black diamondin reijitetyt ja uritetut etulevyt ja palat asennusta, kun vaan sais aikaseksi.
Sunnuntaina päätti hukkiksen kello ilmeisesti jumiutua täydessä vedossa kakkosella ja sen seurauksena ahto piikki ja jumalaton tussaus! no auto hinurilla hertsikan sinisen pihaan. Maanantaina olivat ottaneet auton pukille ja tutkiskelleet 4 tuntia, mittailleet ilmassamittaria sun muita sähköjä kun herjas liiallista ilmamäärää! No asentaja oli todennut mittarin ehjäks ja jatkanut potilaan tutkimista ja löytänyt välijäähdyttimen päädystä pullistuman ja että sieltä puuttuu pala! Vakio välijäähy saattas saapua ruotsista ehkä 12.1.2015! No perkele vakuutusyhtiö korvaa vaan viideks päiväks auton, ni pakkohan se on saada nopeammin kuntoon! Ei muutakun nettiin ja soittelua tutuille. Yksi saabi harrastaja sitten ilmotti ruotsissa olevan firman DO88.se ja sieltähän löytyy alumiinista viri väläriä hyllystä! No onneksi toisena äidinkielenään ruotsia puhuva duunikaveri vieressä ja ei muutakun soittoa rakkaaseen naapuri maahan. Kyselyjen jälkeen selviää että on bolt-on osa ja jos tilaat ennen klo.16.00 niin kerkee vielä tän päivän kuorman kyytiin. Maanantaina pitäis kennon olla hyppysissä.

jäihän se maksamaan 480euroa posteineen mutta orkkis ois kustanatanu 350euroa ja toimitusaika noin kolme viikkoa.

Tulihan sitä sitten Doc-Powerilta haettua forgen hukkaportin kellokin samaan konkurssiin. Ei pitäs ahtojen enää temppuilla!
