Carcom Oy  Elekma

740 Turbofarkku

  • 231 Vastauksia
  • 50051 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #180 : 08.03.2015, 12:41:40 »
oliko motonetista?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #181 : 08.03.2015, 14:13:03 »
Juu, ja tiedäntiedän sitä ei ollut järkeä ostaa mutta kiireellä oli saatava auto kasaan...

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #182 : 08.03.2015, 14:26:16 »
Juu, ja tiedäntiedän sitä ei ollut järkeä ostaa mutta kiireellä oli saatava auto kasaan...
aivan,itse ostin 2 ja niistä ei vuotanut edes vaan jokatoinen,vaan ensimmäinen ja viimeinen. :2funny:loppujenlopuksi molemmista sain fyrkat takasin.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #183 : 08.03.2015, 18:27:46 »
Emmä viitti kierrettä tehä, menee paskaa öljypohjaan :p Ja joo, alapäästä se lähinnä vuotaa. Öljypohjakin vissiin vuotaa, siinä onkin taas remontti vaihtaa sen tiiviste.
Tee samalla kierre kun vaihdat ö-pohjan tiivisteen. Saat roskat pois.
« Viimeksi muokattu: 08.03.2015, 18:38:58 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #184 : 11.03.2015, 20:17:44 »
Nyt on kuskin puolelle laitettu uusi takajarrulevy ja palat, ja sylinteriin korjaussarja. Olihan kova kiroilu saada toinen mäntä liikkeelle mut lopulta sain molemmat mäntien kumit vaihdettua.



Vaihtelin myös puolanjohdon ja venttiilikopan ja öljykorkin tiivisteen. Tiivisteet volvolta :p

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #185 : 12.03.2015, 18:50:00 »
Nyt on apparin puolellekin vaihettu jarrulevy ja palat. Olihan helpompi homma kun männät lähti liikkeelle ilman pois ottoa  8)

Onkohan vika virtalukossa, kun tää on nyt pari kertaa tehnyt sitä että kun koittaa käynnistää niin ei edes startilla naksahda solenoidi. Joulukuusi syttyy kuitenkin mittaristoon ja keskikonsolissa joku rele naksahtaa. Onko siis vika virran vähyydessä vai startissa vai siinä virtalukossa?

Onkelmana tuntuu vähän olevan tuo öljynsyönti. 1000km näkyy selvästi tikussa. Maxista miniin menee arviolta. Olisko se puol litraa? Turbon öljynpaluun tiipparit tilasin volvolta ja pitäis tulla huomenna, ne vaihdan ja sit valvolinen maxlifet haaveena ettei öljy häviä ihan niin äkkiä.

Mietin tota turboa syylliseksi, tuntuu tulevan pakoputkesta ölppää.


Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #186 : 12.03.2015, 19:08:25 »
Onkohan vika virtalukossa, kun tää on nyt pari kertaa tehnyt sitä että kun koittaa käynnistää niin ei edes startilla naksahda solenoidi. Joulukuusi syttyy kuitenkin mittaristoon ja keskikonsolissa joku rele naksahtaa. Onko siis vika virran vähyydessä vai startissa vai siinä virtalukossa?

Valistunut veikkaus virtalukon pohja. Nimimerkillä Kokemusta on.

Käytettynä löytää aika hyvin. Uusi maksaa tiskillä jotain 90e.

Elvytettyäkin noita saa. Aivailee siitä virtalukon pohjasta ne pokkaukset.
Huonolla tuurilla sieltä löytyy palojälkiä, ja joskus taas ei.
2 vikaista olen itse avaamalla huoltanut, ja toinen ei alkanut toimimaan silläkään, ja toinen alkoi oireilemaan puolen vuoden päästä uudestaan.

Alunperin noissa on ollut sisällä jotain kunnollista vaseliinia. Itse laitoin CRC:n elektroniikka vaseliinia, ja akseliin lukkoöljyä.
Tuolla reseptillä toimi ilman oireita puoli vuotta.
Hassua tuossakin oli kuitenkin se, että sisältä olivat osat uuden näköiset, mutta voitelu puuttui.

Yleensä kun noissa virtalukon pohjissa on ollut vikaa, niin virtalukko on lämmennyt selvästi enemmän, ja se ylimääräinen lämpö voi sitten tehdä ongelmaa.

Startin solenoidin heräte lähtee virtalukon pohjan navasta 50 (pinkki johto), niin sekin kannattaa tarkastaa, ettei ole missään välissä katkosta.

s73

  • Vieras
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #187 : 12.03.2015, 19:12:37 »
Nyt on apparin puolellekin vaihettu jarrulevy ja palat. Olihan helpompi homma kun männät lähti liikkeelle ilman pois ottoa  8)

Onkohan vika virtalukossa, kun tää on nyt pari kertaa tehnyt sitä että kun koittaa käynnistää niin ei edes startilla naksahda solenoidi. Joulukuusi syttyy kuitenkin mittaristoon ja keskikonsolissa joku rele naksahtaa. Onko siis vika virran vähyydessä vai startissa vai siinä virtalukossa?

Onkelmana tuntuu vähän olevan tuo öljynsyönti. 1000km näkyy selvästi tikussa. Maxista miniin menee arviolta. Olisko se puol litraa? Turbon öljynpaluun tiipparit tilasin volvolta ja pitäis tulla huomenna, ne vaihdan ja sit valvolinen maxlifet haaveena ettei öljy häviä ihan niin äkkiä.

Mietin tota turboa syylliseksi, tuntuu tulevan pakoputkesta ölppää.



Startti sökö, kahdesti ollut tuota vikaa ja vain startin vaihto auttoi.  :(

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #188 : 12.03.2015, 19:21:26 »

Startti sökö, kahdesti ollut tuota vikaa ja vain startin vaihto auttoi.  :(

Voi olla tottakai sekin.
Itsekin vaihdoin omaan seiskaan aikoinaan startin, ja sen jälkeen alkoi selvittely virtalukon pohjan kanssa, kun ongelma ei sillä selvinnyt.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #189 : 12.03.2015, 19:32:00 »
Oli kyllä talvella jo vähän kankea pyörittämään kovilla pakkasilla... et voipi hyvin olla.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #190 : 13.03.2015, 22:30:56 »


Pesin sen :p

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #191 : 13.03.2015, 22:37:27 »
Tiilikeula, on se vain seksikäs, ei siitä pääse mihinkään! :P

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #192 : 14.03.2015, 19:28:59 »
Onon  :D Jotkut valssit siihen kun sais niin olis ihan fiksun näköinen.

Ei muuten mennyt pitstop remontti mallia turbon öljyputken tiivisteiden vaihto ihan putkeen. Pistin apparin puolen pukeille, ja erehdyin laittamaan helmaan tuon pukin, niin eihän se ollutkaan ihan kova.



 :D

On vissiin ruvennut mätimään kun tuo on joskus ajettu johonkin, kun tuo apparin helma oli tosiaan sisällä jo valmiiksi. No, onpahan syy nyt suoria tuo helma sitten kun korjailee tuon mädän tuosta.

Paluuputki näyttäs sentään pitävän. On kyllä märkä tuo koneen ja laatikon pohja :( Kone on myös apparin puolelta lohkosta märkä, tiiä mistä sinnekin on vuotoa päässyt. Pitäs päästä kunnolla pesemään, ja sit seuraamaan. Noi palkin edestä menevät letkut näyttivät märiltä liittimiltään?

Mikähän vois olla vikana, ainakin kolmosella tekee sitä et veto päällä ei kierrä yli 4000rpm:n, vauhtia silloin jotain 80-90km/h.

Ainiin, ja tiivisteiden vaihdon yhteydessä vaihoin Valvolinen maxlifet, kattoo jos öljynkulutus vähän vähenis.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2015, 19:30:58 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #193 : 16.03.2015, 22:06:52 »
Rupesi yleistymään tuo että startti pysyi mykkänä.

Joten startti vaihtoon, vanha oli "kuin" uusi  :o Mutta vaihdoin kuitenkin, kun kaikki viittasi starttiin. Uusi startti, ja jo starttaa ihan erilailla. Toki tota mykkänä pysymistä tapahtui niin harvakseltaan, että ei auta kun seurata ja ajella että toimii.

No, mittasin sit latausjännitteenkin, ja kappas, 13.2 kun alko olla sähkölaitetta päällä. Laitoin sitten lisämaadoituksen suoraan laturilta, jollain 2,5mm2 kaapelilla vaan suoraan akun miinukseen, niin jo rupesi lataamaan sähkölaitteet päälläkin 14.1 Kyllä kannatti.

Ja löysin myös yhden alipaineletkun joka ei ollut missään kiinni, ja se aiheutti imuvuotoa. Tulppasin sen niin käynti tasaantui vähän. Ihme alipainehelvetti toi cruise.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #194 : 17.03.2015, 16:19:07 »
Ei tee pahaa uusia moottorin ja akun maadoitukset vaikka kunnon hitsauskaapelilla. Paikallisesta tarvikeliikkeestä ostin tarpeet omaan autoon ja kyllä alkaa lataamaan. 15-25mm2 kaapelilla luulisi virta kulkevan, itse vedin tuolla 25mm2 akulta runkoon ja moottorin maadoitus samaan pisteeseen.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

 

KL-varaosat  Race.fi