Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

740 Turbofarkku

  • 231 Vastauksia
  • 50037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #90 : 29.01.2015, 14:47:20 »
ei jako kyllä yleensä siellä pompi,jos hihnassa hampaat tallella ja kiristin pyörii niin jako kohilleen ja käymään,uskon kyllä että kannen saat sieltä pois nypätä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #91 : 29.01.2015, 15:34:58 »
Niin mäkin uskon, mutta kun tää ei oo uskon asia niin kokeillaan nyt :) josko olis käyny tuuri ja matka jatkuisi...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #92 : 29.01.2015, 16:14:14 »
Kannattaa muistaa että nuo hihnapyörät saattaa luistaa vulkanoinnissaan = merkki ei ole siellä päinkään.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #93 : 29.01.2015, 19:31:25 »
Joo. Ei löydy ruttuja.  >:(

Perkuleen perkule.

Nyt ollaan purussa tässä kohtaa, eli kaikki muu on irti paitsi pakosarja pitäs saada irti. Miten tuo turbo järkevästi purettavissa pois, jäähdytysnesteletkuja ja ylemmän öljykierron otin pois, mut uskaltaako tota öljykierron putkea vääntää tieltä pois, meinasin ottaa pakosarjan kannen mukana pöydälle.

Vinkkejä kaivataan...



Jos jollain on tietoutta niin arvostaisin. Eli jo kasausta ajatellen.

Kansipulttien momentti, kansipultit kuivana, kasteltuna öljyyn? Pitääkö pultit uusia? Pulttien kiristysjärjestys?

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #94 : 29.01.2015, 20:24:12 »
1 ja 2 pytyn välistä kansipahvi palanut. Ilmanko vähän savutteli.

Ei muuta ku kansi koneistamolle ja uus jakopää, vesipumppuun laitan vaan uuden tiivisteen.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #95 : 29.01.2015, 20:42:08 »




En tiiä, missä järjestyksessä on tapahtunut. Veikkaan et kansipahvi on pikkuhiljaa palanut... Ja jako on hypännyt sit kun kampuran stefa on vuotanut niin hihna hypännyt.

Ainakaan männät ja venttiilit ei oo ottanut kiinni :) Ja männät nousee sinne minne kuuluu eli kiertokanget on suorat  ;)

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #96 : 29.01.2015, 20:44:56 »
jännä juttu,pahvi ei oo kauaa kyllä vuotanut kun katsoo venttiilien väriä.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #97 : 29.01.2015, 20:46:25 »
Olisko mahollista että on palanut samalla kun jako on menny pieleen, ottanut lämmintä  :idiot2:

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #98 : 30.01.2015, 17:51:03 »


Tommonen setti tuli osteltua, kaveri kehu et hältä saattas löytyä uus kansipahvi niin en sitten raaskinut vielä sitä 15e pahvia motonetistä ostaa. Motonetistä ei myöskään löytynyt vielä pakosarjan tiippareita.

Ostin nokan, apuakselin ja kampuran stefat siniseltä, ja tulpat kun joku kehu että käy paremmin volvon tulpille ja noi vanhat (volvot nekin) alko jo vähän olee. Eikä noi uudet maksanu ku parikymppii. Sit ostin myös noi venttiilien vaimennuskumit kun koneistamolla sanoivat et sellasetkin tarttee, nekin onneks löyty.

Kannen vein tosiaan koneistamolle. Siellä vaihtavat nokan stefat, plaanaavat jos tarvis, ventiileistä karstat pois ja kattovat että pitävät, samalla myös uudet noi vaimennuskumit ja sit uudet venttiilivarren kumit. Tän kaiken päälle vielä sit kattovat venttiilivälykset kuntoon.

Toivottavasti toi nyt tosta vielä lähtee rokkaamaan :)

Miten, kun tos "uudes" kampuran hihnapyöräs ei oo kiilauraa, mut siinä hihnapyörän sisäpinnas on ura, tuleeko se kohdakkain kiilauran kanssa? Vai laitanko vaan ykkösen männän yläkuoloon ja siitä hihnapyörä merkeiltään nollaan, ja nokan merkki kohdalleen  :idiot2:

Pitää vielä uudet sytkäjohot ostaa, ne on ny niin parsittu, kuhan täs vähän rikastun.

Ilmeisesti noi vanhat kansipultit voi käyttää? Ja jostain löysin kiristysohjeen:

1 vaihe: 20nm
2 vaihe: 60nm
3 vaihe: 90 astetta

Pyssyykö tolla.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #99 : 30.01.2015, 18:04:30 »
Ne vaimennuskumit jättäisin suosiolla pois. Ne kun eivät ole kumia nähneetkään ja kovettuvat kivikoviksi ja myöhemmin halkeavat/murenevat

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #100 : 30.01.2015, 18:07:25 »
Ai, höh. Sit mä ostin ne ihan turhaan, koneistaja vaan sano se semmoset sinne kuuluu.

Kaipa ne sit hakee paikkansa sieltä ja ajan kanssa menee pakopuolelta pois  :idiot2: mun tuurilla varmaan tuhoten turbon.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #101 : 30.01.2015, 18:11:40 »
Volvolaiset vois vaikka kestääkin sen verran mitä suurin osa näistä takatuuppareista enää Suomen teillä kulkee
No kun halvalla sai.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #102 : 30.01.2015, 18:19:11 »
Joo voi olla että kun on seuraavan kansirempan aika niin voi olla jo muuallakin vähän käytön jälkeä.

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #103 : 30.01.2015, 21:32:32 »
Noniin, kampuran hihnapyörän väpätys vika löytyi. Mähän sen vaihoin, ja kattelin vaan, et joo, onhan tuo vanha kulunut pirusti, ajattelin vaan että jäänyt löysälle ja sit syöny tavaraa niin siks väpättää. Vaan niin väpätti tuo uusikin, vaan reilusti vähemmän. Noi välipellit oli väärinpäin, se missä oli reikä tolle kampuran hammaspyörän "kiilalle" oli hammaspyörän koneen puolella, eli se kiila jäi sinne puristuksiin. Täppäsin uuden "kiilan" hammaspyörän ja viilailin niin et mahtu tuon välipellin reiästä.



Vähän pieneksi jäi, olis saanu vähän hitsata lisää kamaa tuohon, mut samapa se, tolla kohdistettua ihan tarpeeksi hyvin kiilahihnan paikalleen, kun se "kiila" ei kuitenkaan pidä mitään paikallaan...



Putsailin vähän öljyistä väliakselin ja kampuran ympäristöä. Sieltä löytyikin tuoreen näköiset, mutta tarvike stefat. Ilmankos vuotaa  :idiot2:

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 Turbofarkku
« Vastaus #104 : 31.01.2015, 13:43:36 »


Tosta pahvi palanut. Toivottavasti ei oo mennyt dekki montulle?

Muutenkin ihmettelin, joka pytyssä on toss missä pytyt on lähimmillään, niin karstaa siinä sylinterin seinämässä, kuten tuossa kuvassakin näkyy, miksi lie? Rapsuttelin mattopuukolla suurimmat pois...

Ja sitten, uus vs vanha kiristin. Oisko jotenkin napannut kiinni kun on tommosia ikään kun muovin juonteita kiristimessä. Pyörii hyvin vanhakin.



Otan myös vastaan vinkkejä, kun rupesin repimään pois noita kamalia violetteja tummennuskalvoja. Takaikkunat on nyt revitty, liima jää lasiin kiinni. Millä pois?

 

Futurez  Kulkukoira