Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Keskustelua S60 ja V60 malleista (2010 - 2018)

  • 492 Vastauksia
  • 233060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #405 : 12.11.2014, 13:33:53 »
Mitä lukenut noita vertailuja niin vanhemmat mallit erottuivat paremmin mm. jarruista, äänieristyksestä ja valoista. Nykyään Volvo on jopa jäänyt taakse näissä välillä. Toki myös hyviäkin asioita huomaa testeissä, yleensä Volvo on se vertailun mukavin auto.

Muistaa kun P2 kasikympin jarruja kehuttiin jarrutusmatkan ollessa 37m ja 960 oli TM:n mittauksen hiljaisin auto.
Jos nyt pysyy 60-sarjassa niin mm. viimeisessä faceliftissä valot vähän parani + tuli lisää toimintoja.

Nohin jarruihin. Sama yksilö joka pysähtyi 37m matkalla testissä niin vertailussa se pysähtyi samoissa lukemissa kuin muutkin kilpailijat. Samoin mitatuissa desipeleissä oli heittoa 2-3. Nykyään taitaa olla kaikki Volvot hiljaisempia kuin tuo 960. Varsinkin maantienopeuksissa alkaa tuulisuhisemaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #406 : 12.11.2014, 14:24:02 »
Kahvitauolla piti lukea tuo vertailu. :)
Mitä lukenut noita vertailuja niin vanhemmat mallit erottuivat paremmin mm. jarruista, äänieristyksestä ja valoista. Nykyään Volvo on jopa jäänyt taakse näissä välillä.
Voit olla huoletti, noissa kaikissa kolmessa Volvo oli vertailun paras. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #407 : 12.11.2014, 14:33:42 »
Aika hyvin tuntuu hinta putoavan tai jotain. Tämä näyttää olevan aikalailla yks yhteen speksien valossa kuin vertailun auto. Siinä hinnaksi luki 61t€. Tästä 12tkm ajettu yksilö 12t€ halvemmalla :)
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/6783933
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1680
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #408 : 12.11.2014, 15:03:03 »
Rekisterikilpeä myöten samanlainen. ;)
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #409 : 12.11.2014, 15:05:59 »
Rekisterikilpeä myöten samanlainen. ;)
Rupesin jälkikäteen miettimään että olikohan sama yksilö. Ei niin usein näissä näy kattoluukkua varusteena :). Vähän on eroa listahinnoissa ja pyyntihinnoissa, niin tietty se että on jo käytetty.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #410 : 13.11.2014, 09:34:44 »
Jatketaan vielä tätä monologia :D.

Tarkemmin tuota TM:n juttua lueskelin. Näköjään uudessa vaihdelaatikossa on aika helppokäyttöinen launch control -systeemi. Jarru ja kaasu pohjaan niin LC kytkeytyy päälle, silloin laatikko vaihtaa rajummin ja nopeammin. Ainoa että noita lähtöjä on ohjelmoitu 200kpl käytettäväksi. :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #411 : 13.11.2014, 12:58:25 »
Jatketaan vielä tätä monologia :D.

Tarkemmin tuota TM:n juttua lueskelin. Näköjään uudessa vaihdelaatikossa on aika helppokäyttöinen launch control -systeemi. Jarru ja kaasu pohjaan niin LC kytkeytyy päälle, silloin laatikko vaihtaa rajummin ja nopeammin. Ainoa että noita lähtöjä on ohjelmoitu 200kpl käytettäväksi. :)
Monissa autoissa on rajoitettu esim. yliahtokertojen määrä. Kaipa tuon saa nollata. Viimeistään siinä vaiheessa kun ajetaan vaikkapa se Rican Stage 2 tms :D

ps. Piti eilen illalla appiukolle soittaa, että ostaa uuden TM:n kun mainitsi monta kertaa viime viikolla, että Volvo jäi AutoBildin testissä viimeiseksi. Sanoin että saksalaiset veti kotiin päin siinä.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014, 13:00:21 kirjoittanut Leo »
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #412 : 13.11.2014, 13:03:58 »
Monissa autoissa on rajoitettu esim. yliahtokertojen määrä. Kaipa tuon saa nollata. Viimeistään siinä vaiheessa kun ajetaan vaikkapa se Rican Stage 2 tms :D

ps. Piti eilen illalla appiukolle soittaa, että ostaa uuden TM:n kun mainitsi monta kertaa viime viikolla, että Volvo jäi AutoBildin testissä viimeiseksi. Sanoin että saksalaiset veti kotiin päin siinä.
Ei ollut vielä Rican sivuilla tietoa paljonko tuosta saisi tehoa irti. Oli ainoastaan nopeusrajoittimen poisto softa.

Edit: Näköjään Polestar malliin saa niiltä lisää tehoa. Milloinhan Polestar tarjoaa virisoftan? :D
Lainaus
Power   350 hp @ 6000 rpm      380 hp @ 5200 rpm      + 30 hp
Torque   500 Nm @ 2900 rpm   565 Nm @ 2510 rpm   + 65 Nm
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #413 : 13.11.2014, 13:47:18 »
1/2011 oli testissä, ja Audi vei silloin 8,9 pisteellä. Volvo oli silloin toiseksi viimeinen 8,7 pisteellä ja Lexus viimeinen 8,1 pisteellä

Tää on tätä pistevertailumatematiikkaa. Varmaan pelkällä uudella koneella/vaihteistolla on saanut aikalailla enemmän pojoja. Vai onko Volvo parantunut ajan kanssa muutenkin? :)

Sen katoin että Volvossa oli renkaina Continentalit ja hiljaisimmaksi kehuttiin.

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #414 : 13.11.2014, 14:26:56 »
Kyllä uusi 60-sarja on hyvä peli. Itelläkin kolmas menossa  ;D.
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #416 : 16.11.2014, 23:26:06 »
Melko suvereenisti vietiin testissä muita premium kärryjä! 8) Ostaisin, jos vaan tilat riittäisi.

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #417 : 18.11.2014, 22:54:57 »
Aika hyvin tuntuu hinta putoavan tai jotain. Tämä näyttää olevan aikalailla yks yhteen speksien valossa kuin vertailun auto. Siinä hinnaksi luki 61t€. Tästä 12tkm ajettu yksilö 12t€ halvemmalla :)
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/6783933

Tossa yksilössä lienee jo ainakin puolet niistä lähdöistä käytetty, eli auto on ylihintainen  ;)

No oikeasti ihan sopiva autoliikkeen hintapyyntö tuo on, autojen arvot nyt sulaa tuolla tavalla. Reilut parikymppiä kalliimpi Mersu hävittää arvoa neljänä ensimmäisenä vuotena keskimäärin 15ke/vuosi. Pk-seudulla vielä selvästi enemmän. "Tärkeintä on jälleenmyyntiarvo." Tollasia noi peltikopperot on.

Mutta asiaan. Onko kuuskymppiseen tullu muita parannuksia kuin valot faceliftin yhteydessä? Selvä ero mm. melussa yllätti, kun rengastuskaan ei sitä näyttänyt selittävän.
Muutenkin kaikki vaikuttaisi olevan kohdillaan ja omaan ajattelumaailmaan ihan parasta toi svedujen asenne, että pyrkyrien pullisteluautoista tehokkain, mutta huiput selvästi pienin rajattu 210 km/h. Nice! Siinä on aikuista asennetta, ei nuorison asennevammaa.

Alkoi jo pitkästä aikaa joku Volvon malli polttelemaan. Niin vanhaksi on tultu, että TM:n vertailusta seuraa autokuumetta...  :2funny:

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12712
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #418 : 11.12.2014, 16:03:04 »
Interwebistä löytyi hyvä kuvasetti jenkkilästä. Numeroitu V60 Polestar "oikealla" värillä :). Hinta on hyvä, 61 tuhatta dollaria. Nykyisellä eurokurssilla kun laskee niin ei paljoa jää euroina.
https://www.flickr.com/photos/teal_hushypushy/sets/72157649614769365/
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Volvoentusiast

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Keskustelua uusista S60 ja V60 malleista
« Vastaus #419 : 19.12.2014, 19:50:19 »
Nyt on pakko hehkuttaa. Ostin tiistaina Volvo S60 T3 R-Design Aut v.2013 48000 km. Väri Ice White.
Varusteina: etu -ja takaparkkitutkat, Driver Support, tekniikkapaketti 1, Volvo On Call, lämppäri ajastimella, kattoluukku.
Hinta 34000 euroa Turun Keskusautohallista. Auto oli kuin uusi sisältä ja ulkoa. Aivan helvetin mukava peli muutaman päivän kokemuksella.

Minulla oli aiemmin S80 1,6D Summum, joka riitti ihan mainiosti kaikista vittuiluista huolimatta. Ainoa missä nyt ehkä hävisin on istuimet. S80:n Comfort-jakkarat olivat pehmeämmät kuin S60:n R-design kangas/Flextech/nahkasysteemit. Mutta jos vaihtoauton ostaa, jostain täytyy tinkiä. Nyt ne olivat penkit.

S80:n kulutus pysyi 5 l/100 km kieppeillä, kun S60 vie n.8l/100 km. En valita tästäkään.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo