Jos auto nykii siinä 1700-2100 kierroksen nurkilla tehdään seurava homma.
1.Ostetaan autoon ne Boshin nelikärki tulpat muista oikea lämpöarvot kyllä myyjä tietää kun kerrot moottorityypin
2.Sytytysjohdot ne hyvät joissa 1 metrin palassa on korkeitaan 6 kilo-ohmin vastus ,lyhenee niin vastus pienenee
3 Virranjakajan kansi ja pyörijä
4 ilmaputsari.
5 tarkista ettei jarrut "laahaa" se kun nostaa kulutusta
6.tankissa on ainoastaan 98 bensaa
7 Huohotinjärjetelmän puhdistus/kaasuläppä
Tarvittavat työkalut :
Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.
Avaa konepelti.
Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.
Avaa klemmarit 2 kappaletta ilmapuhdistimen letkujen päissä ja 1 kappale siinä kaasuläppäkotelon kauluksessa. Irrota ilmapuhdistimen kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.
Samalla tarkista sen ilmaletkun kunnon eli se haitariletku voi olla halkeama siellä alapuolella ja sen tietää sitten miten koneelle on käynyt.Estämme tällä koneen menemisen väljäksi ja muutkin käyntihäiriöt.Jos halkeamia osta uusi letku
Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.
IRROTUS:
Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .
Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä.
Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läppä sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.
Samalla aseöljyllä voitele mekanismin nivelet /kaasuvaijerin.
Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.
Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan imuilman lämpötunnistin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäise puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.
Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen jos huono vaihda uusi
Lisätyö .
Lisäilmaventtiilin puhdistus eli "tyhjäkäyntimoottori" on siinä liekkilukon etupuolella ja jäähdyttäjän takapuolella .
Kumipannalla kiinni .Menee sähköliitin ja 2 ilmaletkua.
Irrota venttiili ja puhdista CRC kaasutinpuhdistus spraylla sekä suhauta aseöljyä lopuksi sinne kevyesti .
Laita takaisin kiinni ja jos lemmarit huonot laita kunnolliset takaisin ettei ole ilmavuotoja.
8 ilmoita oliko näistä vinkeitä apua ja kuten muista auton säännölinen huolto on ajallaan suoritettava toimenpide.
Ps paljon se kone kuluttaa matka-ajossa/ seka-ajossa onko 7.8 ja 8.5