Autoracing  KL-varaosat

Vaihteistoherja geartronic

  • 51 Vastauksia
  • 14817 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #15 : 21.01.2015, 09:17:04 »
Okei, pitää käydä kaikki liitokset ja maadoitukset läpi kun ehdin. Eilen siis rasvailin sen laatikkoon tulevan töpselin ja pari muuta liitosta. Laitoin käyntiin tallissa ja luin mittarilla vaihteiston ecun tietoja obd kautta niin moottorin kierrosluvun antaa nyt mutta joku in rpm nc sensor näytti nollaa. En itsekään usko muuhun kuin että johdotuksissa/liittymissä häikkää kun välillä toimii niinku pitää.

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #16 : 26.01.2015, 13:45:33 »
Johdotuksia käyty läpi mutta herjat jatkuu. Vaihteisto toimii normaalisti kunnes lämpiää, alkaa ongelmat, nelosta vaikeuksia laittaa päälle. Vaihteisto huolla pian herjan ollessa päällä mittari antaa seuraavia herjoja/lukuja: TCM-0023 Engine speed (rpm) sensor signal missing. Sol 1 ja Sol 2 ON, Ignition status ECM off, Oil 85 celsius, S1&S2 current 898 mA, Engine speed 6000rpm jumissa joka näyttää normaalia arvoa kuittauksen jälkeen. Öljyä lootassa tarpeeksi, ei haise palaneelle. Sitten pari kertaa tullut myös moottori systeemi herja, konttaa kotiin neljää kymppiä ja Too much torque herja joka lähtee kuittaamalla pois. Todella mystisiä vikoja etenkin tuo että herjat alkaa kun vaihteisto lämpenee.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2244
  • Tampere - Pori
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #17 : 26.01.2015, 15:43:01 »
TCM ja ECM välinen yhteys katkeaa. Kävit läpi myös ECM johdotukset ja liittimet? Avaa ECM-boksi ja etsi hapettumia, jossain on pakko olla heikko kosketus!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #18 : 26.01.2015, 15:47:32 »
Oliko se CEM siellä ratin takaa? Jos katsois sen kanssa Kävin konehuoneessa olevat johdot ja liittimet läpi ja ne kaksi ECUa siellä laatikossa vierekkäin tai oikeestaan niiden liittimet ja kaikki maadoitukset irrotin ja putsailin ja laitoin sellasta sähkön johtavuus/hapettumien poistoainetta.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2015, 16:32:03 kirjoittanut jake78 »

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #19 : 27.01.2015, 09:07:15 »
Kokeilepa huvksesi ajella manuaalipuolella käyttäen vain vaihteita 1-3. Eli älä kytke 4 vaihdetta päälle ollenkaan.

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #20 : 27.01.2015, 09:08:49 »
Voin kokeilla mutta mikä idea siinä on?

Poissa C70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 531
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #21 : 27.01.2015, 16:01:07 »
Saat sillä rajattua pois mahdolliset ongelmat 4 vaihteen kanssa

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2244
  • Tampere - Pori
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #22 : 27.01.2015, 18:17:06 »
Oliko se CEM siellä ratin takaa? Jos katsois sen kanssa Kävin konehuoneessa olevat johdot ja liittimet läpi ja ne kaksi ECUa siellä laatikossa vierekkäin tai oikeestaan niiden liittimet ja kaikki maadoitukset irrotin ja putsailin ja laitoin sellasta sähkön johtavuus/hapettumien poistoainetta.

Siis ECM ei CEM eli sen automaattilaatikon boksin viereinen boksi. Se on moottorinohjain, josta nyt tieto katoaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #23 : 27.01.2015, 18:24:01 »
Tiedän mutta näissä vehkeissä CEMmit on monessa ollu sekaisin kanssa, käsittääkseni se sitä tietoa välittää....täytyy nyt joku ilta purkaa noi kaikki kolme yksikköä ja käydä läpi kunhan joutaa ja saa inspiraatiota.

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic (korjattu)
« Vastaus #24 : 11.03.2015, 11:08:50 »
Joo elikkä vika oli kosketushäiriö ECM/TCM boxilta lähtevässä johtosarjassa ensimmäisen puolen metrin matkalla. Tulipahan samalla käytyä kaikki liitokset läpi ja vaihdettua laatikkoon öljyt+dr trannya tuubi sekaan....muutaman tankillisen ajaneena toimii niinku pitää ja vaihtaa hienosti.  :)

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #25 : 11.03.2015, 13:59:44 »
Hyvä tilanne, että auto kunnossa. Vaihteistovika aina säikäyttää. Ja hyvä, että palstalla on tieto tästä vian löytymisestä.

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #26 : 11.03.2015, 14:05:06 »
Joo ja hyvä että täältä saa myös vinkkejä vikojen korjaukseen. On tuo vaihteisto varmaan auton kallein osa, mutta mekaanisen vian pystyi sulkemaan aika hyvin pois kun loota on kunnostettu jokin vuosi sitten. Sähköviat ne on kaikkein inhottavimpia mutta käymällä läpi kaikki vika jossain vaiheessa löytyy. Kunnon obd lukijasta on myös paljon hyötyä ja maksaa sen muutaman satasen äkkiä takaisin. :)

Poissa volvo99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #27 : 18.03.2015, 14:57:09 »
Mistä nuo ECM/TCM löytyvät?

Poissa jake78

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #28 : 18.03.2015, 15:05:51 »
Sieltä ne löytyy laatikosta jakopään/ohjaustehostin nestesäiliön vierestä piirikortit vierekkäin.

Poissa volvo99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Vaihteistoherja geartronic
« Vastaus #29 : 18.03.2015, 15:19:07 »
Minun volvossa on samaa ongelmaa, sillä vaan kyselen.

 

RallyBaron  Samppasport