Saattaa löytyä ihan paikalliselta koneistamolta tai motonetistä. Ebaysta kans tilaillu jotain, volvo 480 hakusanalla tuntuu löytyvän paremmin palikoita vaikka samoja osia siihen menee kuin 440 ja 460.
Aloita siitä, että selvitä osakoodi ja googleta.
Itse olen tilannut osia
www.ak24.fi toimitusaika n. 1-2 viikkoa. Ennakkomaksu ja tilaavat sieltä täältä palikat, ihan hyvin homma toimii vaikkakin kommunikointi puutteellista. Ei välttämätä ole se halvin ja nopein, mutta tähän mennessä tilatut tuotteet ollut sitä mitä pitänytkin.
Imuventtiili pakkauksessa luki Volvo 340, sitäkin voi kokeilla hakusanaksi.
Motonetistä ostin tiivistesarjan (kallis, mutta ei jaksanut hakemalla hakea halvinta) pakkauksessa oli maininta moottorikoodista B172K.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/271861/199182?ajoneuvo=654Mukana tuli myös paljon tiivisteitä, joita ei B18FP koneeseen tarvinnut, liekkö siksi "ilmaa" hinnassa. Oishan nuo toki voinut yksitellen ostaa, valitsin oikotien.
Kiitos pohjauskumi linkistä, hinnakkaita näköjään ovat. Täytyy ne varmaan jossain välin kuitenkin hankkia. Tilasin Saab 900 kumit, 5,5€/pari. Ja ainakin mulla alkuperäiset kumit on valkoiset/harmaat väriltään, mutta onko sillä värillä väliä.. Aattelin ihan vaa liimata nuo saabin kumit paikalleen, katsastuksen ajaksi tai katsoo kauanko ne siellä pysyy.
Vielä on hommaa leimalle, takaiskarit, pohjauskumit ja jarrukilvet eteen. Jarrukilvet oisin jo laittanu, mutta satulaan tulevat pultit on todella tiukkaan ruostuneet. Ihmekkös tuo jos ovat 25 vuotta olleet siinä. Vaihtoehtoina irroittaa ne lämmöllä tai rälläköimällä :/ tahtoo vaan olla ahdas paikka pelkälle räikällekin.
Jos kannen meinaat irroittaa niin venttiilivarren kumeista sen verran, että ne piti naputtaa puukon ja vasaran avulla paskaksi. Parempiakin keinoja saattaa olla, mutta näin täällä. Ja uudet paikalleen sopivan hylsyn kanssa ettei painele uusia kumeja rikki.
Lisätään viel semmonen volvojen ominaisuus joka tulee vanhemmiten, "startti ei pyöri, solenoidi naksahtaa". Avasin startin ja uitin dieselissä, puhdistin kontaktipinnat uudella mattoveitsen terällä. Lopuksi asetonilla dieselin jämät pois ja kasaan, käyttää starttia käynnissä ja avaa uudestaan ja putsaa taas kontaktipinnat jonka jälkeen kasaan ja takaisin paikoilleen. No toinen vaihtoehto on maksaa 70e uudesta startista.
Ja kannen pulteista, korjausoppaassa kerrotaan että Volvon puolesta pultteja voi käyttää uudestaan, mutta suositellaan uusimaan jos vioittuneet. Käytin alkuperäisiä pultteja, kiristin "tarkkaan" momenttiin kuusiokoloavaimella ja tunkin varrella. Hyvin meni.
En tiedä moniko vielä pitää 400 sarjalaista, mutta toivottavasti topicciin kertyneistä tiedoista on apua jollekin.
