Hyvä että sait kuntoon.
Vielä voisin omasta kokemuksesta noista YKK antureista sen verran kertoa (jotka muutkin havainneet),
että aina ei se anturin johdon kunto kerro kaikkea.
Kahta käytettyä olen urheilun ja huvin vuoksi kokeillut omaan farkkuun, ja niissä ollut vikaa, vaikka ulkoisesti ovat olleet ehjät.
Paikallaan on vanha ja toimiva, josta olen suojakuorta paikkaillut sähköteipillä kolmesta kohtaa.
Toinen ei toimivaksi havaittu oli Volvon anturi, ja toinen Bosch. Molemmat ulkoisesti ehjiä, ja se anturin lukupää ei ollut juuri kulunut,
mutta eivät silti toimineet kunnolla.
Tietääkseni Original valmistajina on sekä Bosch, että Bougicord.
Oireita tuossa hajonneessa YKK anturissa saattaa pahimmillaan olla juurikin ettei käynnisty ollenkaan.
Lievempiä oireita saattavat olla pätkiminen, lämpimällä koneella huono tyhjäkäynti / käynnistyminen ja kierroksilla rykiminen.
Olettaen että muut sytytyslaitteiston osat ovat kunnossa (sytytystulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä ja virranjakaja, (sytytyksen ohjasyksikkö, se harvinaisempi ongelma, ja ei edes niin harvinainen, kun kyseessä on kuitenkin vähintään 23 vuotta vanha elektroniikka, kun 740).