Jännä, että tuola linkin takana sanotaan T4 ja T5 mallimerkinnällä noita parilitraisia.
Nykylinjahan volvolla on se, että noi mallimerkinnät moottoreille menee tehon mukaan, olikohan te bensakoneissa T2-T8 ja dieseleissä D2-D8
Mutta tuo 2 litrainen on lanseerattu merkinnällä 2.0T koska kuulemani mukaan T4 merkintä haluttaisiin säästää muuhun käyttöön (luultavasti S/V40 sarjan T4 suosion takia se haluttaisiin käyttää vähän tehokkaampaan koneeseen)
Toi moottori oli tosi mahtava S60 nokalla, se alkaa vääntämään tosi alhaalta huippuväännöllä eikä tule missään kohtaa tilannetta, että tuntuisi, että nyt turbo tulee mukaan, vaan se on siinä kokoaika.
Pirunmoisen tikityksen pitää se korkeapainepumppu, uskon, että siitä tuleekin tänne foorumille vielä monen monta kysymystä, että mikähän moottorissa on vikana, kun se tikittää aivan älyttömästi.
tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik tik
Tuossa myllyssä on muuten aika erikoinen ratkaisu, rosteripellistä prässätty turbo
Tuliskohan mulle tosta moottorista muuta mieleen.... no, kyllähän mä siitä kaiken tiän, mutta mitään en muista

Volvon edellinen käyttämä suorasuihkubensa (eli S/V40 sarjassa ollut 1.8 mitsun kone jota ei suomeen tuotu) on ollut vissiinkin aika susi... toivottavasti tämä kone toimii paremmin.
Ainiin, tulihan mulla mieleen yksi superhyperextraturbo juttu nimeltä overboost, kun polkaisee kaasun pohjaan, niin käytettävissä on (ainakin 2 litraisen koneen kohdalla V70:ssä manuaali lootalla) 320Nm 300:n sijaan, eli tulee 20Nm lisää vääntöä hetkellisesti.
Eip täs muuta