Koetin löysätä tuolla pimeessä pihalla tuota vaijeria hiukan, muttei sillä suuria vaikutuksia ollu. Tarttee kattoo valosan aikaan tai sitten viimestään, kun saan tallille ajettua. Nyt se kuitenkin vaihtaa kolmoselle jossain 2500rpm paikkeilla, kunhan vaan nostaa jalkaa kaasulta. Muuten se rääkyy lähemmäs neljää tuhatta ennenku alkaa edes miettimään vaihtoa.
Kait se voi tuo laatikkokin olla rikki, kuitenkin 130km on nyt ajeltu viikonloppuna joten luulis ilmojen pikkuhiljaa poistuneen?
Ykköseltä kakkoselle se vaihtaa ihan ok, se perus nykäisy on siinä. Mutta siis vaihtaa kaasun asennosta riippuen siinä 2500rpm tuntumassa.
Tosin mulla on hiukan väljää kaasupolkimessa, tai siis siinä rullassa ja vissiin hiukan kaasuläpän vivuissakin. Liekkö tuolla kuinka suuri vaikutus? Koitin hiukan kiriä kaasuvaijeria, jotta ois vähän löysät hävinny, mutta en oikein tiiä meneekö se vaan enemmän päin peeetä koko systeemi..
Edit. Kopioin tuolta korjaamopuolelta saman kysymyksen tänne, liittyy tuohon laatikkoon. Melkein sama on edellä jo selitetty, mutta laitan kuitenki tämän tähän.
aw71 laatikko ei oikein suostu yhteistyöhön mun kanssa. Se oli siis tyhjillään milloin mitenkin päin varmaan puolikin vuotta ilman öljypohjaa ja turbiinia.
Sittenkun vihdoin ja viimein sain sen "kasaan" ja koneen perään, laitoin sinne mobilin ATF320 ölppää.
En muista onko määrä tarkalleen oikea, mutta sinnepäin kuitenkin.
Ongelma on sellainen, että laatikolla on nyt ajeltu uusilla öljyillä joku 130km mutta siltikin kakkoselta kolmoselle vaihtaminen ei oikein onnistu. Kierrokset huutaa lähemmäs neljässä tuhannessa, ennenkuin mitään meinaa edes tapahtua. Tosin n.2500rpm kohdalla jos nostaa jalan kaasulta, niin sitten pökkää pykälän tupaan. Viimesen vaihteen kans on vähän samaa ongelmaa.
Pystyykö ongelmaa hoitamaan kickdown-vaijerin säädöllä vai onko tuo laatikko kaput? Täytyy vielä joku päivä tarkistaa öljymäärä kunnolla.
Mulla tosin on tuossa kaasuvaijerirullahässäkässä hieman väljää, liekkö sillä miten suuri vaikutus tuohon? Tosin kaikki vaijerit sun muut on samoissa paikoissa ja samoissa säädöissä kuin ennenkin. Sillon tuo laatikko pelas kuitenkin hiukan paremmin.
Tulipas vähän pitkä ja epäselvä sepustus, mutta jospa joku tajuais jotain

Edit2. Mulla leviää pää noinkin yksinkertasen laatikon kanssa... Pitää varmaan joskus koittaa ajan kanssa miettiä noita tankojen ja vaijereiden säätöjä...