Päivitysväli eikun harvenee

Tuli tuossa loppukesästä tosiaan ostettua omakotitalo, jotenka syksyllä/alkutalvesta ei ollut vapaa-ajan ongelmia vaan kaikki vähäinenkin vapaa meni remppahommissa. Oli se perinteinen motivaation puutoskin syksyllä, joten Volvo sai vaan pölyttyä tallissa ja odotella parempia aikoja...
Joskus tuossa helmikuussa sitten sain itseäni niskasta kiinni, kun kaverit olivat kettuilleet ja potkineen persuksille tarpeeksi ja tilasin alvadilta takakaaren korjauspalat. Ajatuksena oli nämä hitsuutella vanhojen tilalle, ja levittää pellillä nämä.

Sitten ei muutakun kaveri hommiin ja laikka laulamaan.
Vänkärinpuolelle kerittiin heppailla korjauspala kiinni ja laikata kaari auki pituussuunnassa ja loveta pystysuunnassa, kunnes humalaisen päähänpistona tuli jotta nuohan etulokareiden kaaret on aika liki takakaarien malliset mutta leveämmät.
No ei muutakun tuumasta toimeen, ja korjauspalasta kaariosa pois ja lokarista uusi tilalle.


Vänkärinpuolella tehtiin paljon turhaa työtä, ja vielä enemmän se vaikeuttaa pohjatöiden yms tekoa.
Kuskinpuolelta tosiaan sitten leikattiin takaposkesta vain kaariosa irti ja etuloksusta korvaava tilalle.

Sisälokarit laikattiin rajulla kädellä, jotenka tuossa kaaren kohdalla on nykyään vain tuo pintapelti. Näin saatiin tarvittavat millit lisätilaa.
Noita etuloksujenkin palasia joutui vielä mankelilla pakottamaan, jotta saatiin tuo 11" levee pyörä sukeltamaan kaaren sisälle ilman osumia



Sitten vaan pirusti koritinaa ja karkeesti muotoja hakemaan. Ja kyllähän niitä sieltä alkoi löytymäänkin.
Seuraavaksi aloteltiin iki-ihania kittipuuhia



Nyt aletaan olemaan siinä tilanteessa, että autosta on purettu puskurit, valot, spoileri, kaikki listat sivuikkunoiden kromilistoja ja vesikourujen kromilistoja vaille irti, ovenkahvat jne. Ovet on vielä paikallaan, kuten myös luukut. Nuo paikallaan olevat luukut meneekin kierrätykseen ja tuosta purkuautosta tulee suoremmat tilalle.
Maalarin metsästys on käynnissä, yhdeltä "tuttavalta" jo tiedustelin, mutta sieltä tuli niin pöyristyttävän kova tarjous (vajaa 5k€), että jatketaan vielä metsästystä. Tänään kävi toinen maalari autoa katsomassa, ja aikoi viimeistään alkuviikosta palata asiaan hinta-arvion kera.
Takakaarien oikominen alkaa olla siinä vaiheessa, jotta multa ja kaverilta loppuu tietotaito kesken ja kaikki levitetty kitti löytyykin sitten pölynä lattialta

Talven aikaan tuli hommattua myös 960 tarkoitetut GAZin coiloverit taakse sumujen saarilta. Nää kävi paikoilleen, kun vanhoista nivoista otti alakiinnikkeet ja yläholkkia hioi kapeammaksi. Näihin täytyy vielä hommata jäykemmät ja himpun lyhyemmät jouset näiden nykyisten 300lbs tilalle.

Jospa tää tästä vaikka edes juhannukseksi valmistuisi... prkl
