Tervehdys!
Tuossa vapaapäivän aikana rupesin miettimään mitä talven aikana voisi auton tekniikalle tehdä tuon uuden
lakiuudistuksen astuttua voimaan.
Siinä sitten heräsi pari mielenkiintoista kysymystä.
No ensin vähän listaa mitä ensi keväälle/kesälle olisi tulossa:
Mitsun 19t
40mm Cooleri mallia kl racing
Uudet "käännetyt ahtoputket"
3" imuputki
Valmis lastu/custom ohjelma
Ja tietenkin uusi putkisto turbolta alkaen kun tuo vakio ei tuolle 19 mitsulle ole kovin sopivan kokonen.
Niin tuosta lastusta nyt sen verran että auton mukanahan tuli tämä lastu:
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/s_v-70-t5-97-98-2.htmlNoh nyt heräsi sitten kysymys että onko tämä lastu tarkoitettu matalapaine turbolle eli 2.0T sekä 2,3T moottoreille eikä tälle 2.0R malliin.

Että mitä jos tuon lastun nyt lykkää tähän vakio autoon tai saatika noilla ylläolevilla palikoilla varustettuna..
Meneekö auto vain huonommaksi kun tuola lukee 1,1bar mutta onko se piikki paine vai tasainen paine.
Kun OBD portin kautta mitattuna tämä piikkaa nyt sen 1,1-1,2bar. Mutta kuinka luotettava tuo lukema sitten on sitä en tiedä.
Toinen mieleen painuva kysymys oli se että miten tämä 2L R moottori kestää verrattuna noihin isompiin mk1 R mosiin verrattuna. Onko kestävyys ihan sama muuten mutta
litratilavuus on vaan pienempi.
Ja sitten se riittääkö lastu enään tuolle osakokoonpanolle vai pitääkö jostain metsästää uusi mitä ei näihin kovin helpolla löydy.
Jos ja kun joku muu tietää näistä paremmin vinkit olisi tarpeen :hello: