Eilen sain talvitassut vaihdettua alle. Ei kyllä hirveästi huvittanut niitä alle vaihtaa, mutta laki on laki

Voimaa tuli ainakin lisää aivan mahdottomasti

Pitoja ei ole lainkaan tuolla "erittäin" lumisessa maisemassa. Siinä samalla kun sisätiloissa oli niin säätelin kiihdytysrikastuksia ja cranking pulse:ja. Siinä jonkun puol tuntia hinkkasin niitä arvoja ees taas mutta ei siitä valmista tullut.
AE en saanut siten etteikö joutokäynniltä lähtiessä olisi pientä yskimistä kun kaasua käyttää. Vaikka kuinka suuria arvoja laitto niin tuntui ettei mitään vaikutusta ollut. Sitten reilummin kaasua antaessa tilanne oli parempi. Siis kysymys kuuluukin olisiko kellään antaa arvoja tuohon AE:hen? Tiedän että samoja arvoja en voi käyttää mutta jotain suuntaa antavaa tietoa olisi kiva saada jotta voisi verrata.
Toinen ongelma sitten olikin tuo cranking pulse. Mitä olen käsittänyt että MS2:ssa tuo cranking pulse on % -arvo bensakartan joutokäynti arvosta. Nyt se arvo on 41 ja ms ~2.2. Käynnistys vaiheessa vaikka kuinka pieneksi sen prosentti arvon laitan niin se pyörii siellä 4,1-4,4 ms kohdilla. Nyt arvo taisi olla 55 % ja jos se menisi niin kuin olen ymmärtänyt niin silloin cranking pulse pitäisi olla 1,1 ms. Onko jollain tietoa miten tuo nyt oikein pelaa? On niin rasittava koittaa sahata tuota käyntiin lämpimänä, kun bensa vain haisee mutta mitään ei tapahtu

Sitten jotain hyvääkin. Sain AFR kalibroinnin vihdoin tehtyä ja nyt megakin saa oikeata tietoa. Nyt on myös Tunerstudiosta käytössä täysversio. Siitä löytyy nyt tämä VE live analysis ja täytyy myöntää on se aika näppärä. Kunhan AFR -kartta on kohdillaan, niin kone säätää automaattisesti karttaa sen mukaan ajossa. Itse ei tarvitse muuta tehdä kuin ajella ja kone hoitaa säätämisen aktiivisesti. Samalla kun otin tuon lambda -ohjauksen käyttöön, niin kummasti tasoittui ajo. Jotain pientä nykimistä tuli seurauksena mutta en vielä tiedä mistä se johtuu.
Täytyy kyllä myöntää että oppimistarkoitukseen tää mega on kyllä aivan loistava! Kyllä on moottoreista ja erityisesti moottorinohjauksesta ja siihen liittyvistä asioista oppinut aivan mahdottomasti. Kaikki kun joutuu itse värkkäileen ja pohtimaan niin väkisinkin jotain jää päähän