110 ampeerilla sulaa jo 3,25mm puikko paksuunkin rautaan, joten oliskohan koneessa jotain vikaa?
Juu oli koneen säädöissä vaan vähän häikkää, 140A niin alko sulaan. Niin ja olihan tuo materiaali tosiaan 4mm paksua.
Jäänyt tässä päivitykset vähälle kun piti valmistua koulusta ja joulunpyhät sattui vielä väliin. Suurin ongelma oli kuitenkin se ettei saanut kuvia ladattua puhelimesta photobuckettiin

Nyt sitten vihdoin ja viimen sai ne ladattua niin kehtaa postata jotain.
Imusarjan sain tehtyä jo viime viikolla, vain yksi alipaine nippa puuttuu ja polttoainekiskon kiinnityspisteet. No lyhyestä virsi kaunis laitetaanpa nyt kuvaa tuosta sarjasta.
Tästä lähettiin liikkeelle. Leikkasin aluksi 4 saman mittaista putkea joita sitten lähin sovittelemaan paikalleen.
Valitettavasti niin helpolla ei tästä selvinnyt että olis vain kaikki hitsannut paikalleen ja sillä siisti. Läppärunkojen jako oli sellainen että 1 ja 3 sylinterin putket pystyi pitämään suorana mutta 2 ja 4 joutui taittamaan. Päädyin tähän ratkaisuun ihan käytännön syistä. Tiedän että tämä ei ole se ihanteellinen ratkaisu kun 2 sylnterille ilma joutuu kulkemaan mutkan kautta, mutta muuten valmistaminen olisi mennyt niin monimutkaiseksi kun valmiita mutkia ei ollut. Tässäpä sitten valmis tuotos.

Kuvassa näkyy myös nuo alkuperäiset suuttimien istukat. Käytin ne alkuperäisestä imusarjasta mutta niitten saaminen paikoilleen olikin sitten aika työlästä. Se että kaikki sai samaan kulmaan ja korkeutaan osoittautui aika työlääksi. Ja sen jälkeen kun ne oli suht hyvässä asennossa niin hitsaamisen kanssa oli omat ongelmansa. Tahtoi olla vaikeaa saada liitettyä nuo ilman että tuo istukka sulaisi kokonaan. Tahtoi noin pieni kappale lämmetä aivan mahottomasti verrattuna tuohon putkeen.
Tuossa vielä kuvaa miltä se (paras)sauma näyttää.

Kaiken kaikkiaan ihan onnistunut tuotos ottaeen huomioon että ensimmäistä kertaa alumiinia hitsasin ja toista kertaa TIG käytän. Ja vaikka päältäpäin saattaa näyttää nuo mutkat aika jyrkiltä niin sisältä ne ei ole niin pahat. Vielä pientä hiomista on että saa nuo liitokset ja mutkat sileiksi sisältä ja tosiaan nuo puuttuvat osat laittaa kiinni. Entiseen sarjaan kun vertaa tuota niin pituus on 2-kertainen. Mielenkiinnolla odotan että saa nuo autoon kiinni.
Harmittaa vaan kun täällä Rovaniemellä ei ole RE85 saatavilla niin täytyy kohta puolin siirtyä takaisin bensaan. Joutuu vaan aika paljon taas muutteleen että saa koneen toimiin hyvin