Kulkukoira  Proturbo

B21 kone ja LH moottorinohjaus

  • 5 Vastauksia
  • 2255 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
B21 kone ja LH moottorinohjaus
« : 13.02.2015, 13:10:58 »
Morjens!

Leikittelin tossa ajatuksella että ko olis vuosimallia 90 oleva 740 ilman konetta, joka on ollut turbo, kaikki ruiskun ja moottorinohjauksen systeemit on vielä tallella. (Ei oo tietoa onko lh2.2 vai lh2.4) Ja mulla sattuis oleen sopivasti rempattu B21A kone 530 kannella ja 3/4 garretilla tallissa. Tietty isompi intercooleri taitais sotkeutua tohon pakettiin ja nokka on mallia A.  :idiot2:

Miten toi ruisku toimis tolla kone kokoonpanolla vai toimisko ollenkaan? Mitä pitäis muuttaa että sais toimiin ja niin että mennä vielä päästömittauksesta läpi? Miten sitten vakio turbolla ja vakio coolerilla ja vaikka M tai T nokalla?

Tiietään että vähäpäästönen auto ei mee noilla muutoksilla leimaan, mutta leikitellään nyt tolla ruiskun toimimisella ja jätetään katsastushömppä myöhempään.  ;D
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B21 kone ja LH moottorinohjaus
« Vastaus #1 : 13.02.2015, 13:25:25 »
Todnäk se on 2.4 setti, jollonka ruuvaat vauhtipyörän LH-koneisesta, teet lohkoon paikan kampuran asentoanturille, ruuvaat koneen kii ja ajat menemään.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 kone ja LH moottorinohjaus
« Vastaus #2 : 13.02.2015, 13:37:42 »
mites seosten ja sytytysten laita? Että meniskö päästömittauksista läpi vielä kuitenki?  V:>

Ja en oikeen tiennyt mihin tän laittais, hyvä että siirrettiin minne kuuluu.  :)
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B21 kone ja LH moottorinohjaus
« Vastaus #3 : 13.02.2015, 13:57:38 »
Mitäpä se alakerta päästöihin vaikuttaa, vähäpäästösessä katti tarvii pitää mutta muutenhan tuo menee kyllä. Joku VX3 tai muu saastekoneen nokka niin ei tartte ihmetellä leimalla sen kans, A todennäkösesti menee läpi mutta on ominaisuuksiltaan selkeästi huonompi ja maksaa aika lailla saman.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Juippi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: B21 kone ja LH moottorinohjaus
« Vastaus #4 : 13.02.2015, 14:00:56 »
Lähinnä mietein sitä että kun on pienempi iskutilavuus, mutta tieten se ite korjailee sen mukaan että vehje toimii. Varmaan ollut ennen 2.3 koneella se 740.

Joo itellä on muutamat noita nokkia kyllä hyllyssä, esim A, T ja M. Ja tottakai katti yms. vähäpäästöseen kuuluva tietysti pitää laittaa.
760 Turbo "BOSSI"
242 Sotkettuna Saabin tekniikalla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B21 kone ja LH moottorinohjaus
« Vastaus #5 : 13.02.2015, 20:45:44 »
Lähinnä mietein sitä että kun on pienempi iskutilavuus, mutta tieten se ite korjailee sen mukaan että vehje toimii. Varmaan ollut ennen 2.3 koneella se 740.

Joo itellä on muutamat noita nokkia kyllä hyllyssä, esim A, T ja M. Ja tottakai katti yms. vähäpäästöseen kuuluva tietysti pitää laittaa.

Nokaksi turboon T tai VX3.

Jos mättää LH2.4 B21 koneeseen, niin eihän siinä ole mitään muuta kuin hitusen lastujen säätämistä polttoaineen puolelta. Tai sen saa kyllä käyntiin B200FT lastuilla ja LH sitten sopeutuu polttoaineen määrässä siihen moottoriin aikanaan aika hyvin.

Päästöistä menee sitten läpi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Kulkukoira  Proturbo