Autoracing  KL-varaosat

960 autom. nykivä vaihtaminen

  • 27 Vastauksia
  • 5301 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #15 : 26.02.2015, 20:12:29 »
Ei vaikutusta öljyn vähentämisellä :( Pitää luetuttaa koodit seuraavaks.
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #16 : 07.03.2015, 09:06:35 »
No niin, nyt on vaihdatettu öljyt kierrättämällä ja vikakoodit katottu ( sinisellä tasan 200e kaikki). Pari koodia löyty: Vaihteen valitsimen asentoanturista ja laatikon lämpöanturista V:> Entiset öljyt oliki aika tummat jo.
Sama vaiva kuitenkin edelleen. Mitähän seuraavaks ::) Pitää varmaan kattoo uudelleen onko samoja vikakoodeja tullu. Voiko noi aiheuttaa tota arpomista ja nytkäyttämällä vaihtamista?

Saa nähä millon sammuu eka kerran johonki risteykseen. Jos oikeen varovasti jarruttelemalla tulee risteykseen ni tota efektiä ei ilmene mut normaalisti ku jarruttaa ni just ennen pysähtymistä jurahtaa (tuntuu pieni tärinä) ja meinaa sammua.
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

The moose

  • Vieras
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #17 : 07.03.2015, 11:23:46 »
Jos koodin antaneet osat on vaihdettu ehjiin lähtisin vikaa hakemaan toisaalta jossei mutään muita uusia koodeja ole tullut.

Hommaa itselles tai teeseitse vikakoodinluku purkki.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #18 : 07.03.2015, 12:09:57 »
Ei vaihtaneet noita osia. Koodit nollattu. Pääseekö tosta näkemään noita vaihteiston koodeja millään muulla ku tolla ledivilkku purkilla? Ilmeisesti mitkään obd lukijat ei pysty?
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #19 : 07.03.2015, 17:32:29 »
Saa nähä millon sammuu eka kerran johonki risteykseen. Jos oikeen varovasti jarruttelemalla tulee risteykseen ni tota efektiä ei ilmene mut normaalisti ku jarruttaa ni just ennen pysähtymistä jurahtaa (tuntuu pieni tärinä) ja meinaa sammua.

Mulla oli -91 960 jossa turbiiniin lukitussolenoidi jumi aina lootan lämmettyä, aiheutti tökkivää vaihtamista ja lukon päälle jäämisen myös kakkoselta ykköselle vaihtaessa joka irtosi vasta, kun jarrulla piti kiinni ja kierrokset laski 500 kierrokseen.
Audi A6 4.2

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #20 : 07.03.2015, 21:27:03 »
No niin, nyt on vaihdatettu öljyt kierrättämällä ja vikakoodit katottu ( sinisellä tasan 200e kaikki)

Näkyykö laskusta paljonko kierrättivät ölppiä ? Tuota kun kysyin Lohjanportin Autosta silloin kun tuo V90 taloon just hommattiin, sanoivat, että tekevät 8 litralla. Ja kun sitten kuitenkin päädyin tekemään operaation tuolloin 128 tkm ajettuun autoon itse kun on hommana yks helpoimmista näissä, kierrätin 12 ja ei ollut senkään jälkeen täysin kirkkaan punaista. Joten kaupasta 3 litraa lisää ja johan kirkastui. Näki värin hyvin kun se paksu letku,  jolla öljyä isoon pönttöön syylärin yläliiroksesta lurittelin oli täyskirkasta josta näki selvästi minkä väristä ulostuleva tavara oikeesti oli.


Tapatalkista iKälättimellä

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #21 : 09.03.2015, 12:39:39 »
Ei oo laskussa kun vaihteistoöljy 2kpl ja 102 euroo hinta ::)

Tulipa käytettyä autoo vaihteistoammattilaisella ( Siekkinen). Turbiinilukko näyttäs syylliseltä. Koeajo riitti. Lukko tarraa kiinni jo heti lähdössä ja ei irrota aina ku jarruttaa risteykseen, muutenki herkästi ottaa kiinni joka vaihdossa. Muuten kuulemma toimii hyvin ja vaihtaa normaalisti.
Jarruvalokytkimen vaihtoa suositteli ennenku rupee enempiä tutkailemaan. Ja liittimien puhdistus. Jospa noita nyt kokeilis sit ekana.
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #22 : 09.03.2015, 12:46:20 »
Ei oo laskussa kun vaihteistoöljy 2kpl ja 102 euroo hinta ::)

2 kpl,,, Toivottavasti eivät tarkoita että 2 kertaa litran pullo  :D

Jarruvalokytkin ? Ettei Siekkinen vaan tarkoita pnp-switchiä ?

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #23 : 09.03.2015, 12:58:09 »
Kyllä se ihan polkimen päällä olevaa kytkintä meinas ;) Ekana pihassa pyys painamaan jarrua. Sano et sieltä menee tieto myös turbiinilukolle. Tuo koslahan on kyllä tota polttimon vikavaloa välillä polttanu ku auton käynnistää mut kaikki valot palaa. Jarrua polkasemalla sammuu toi varoitusvalo.

Toivottavasti nyt ees 5l kannuja  V:>
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #24 : 09.03.2015, 13:02:31 »
Mitenhän pahassa paikassa toi kytkin mahtaa olla? Vissiin jossain jarrupolkimen yläpuolella muovien takana ::)
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #25 : 09.03.2015, 14:55:20 »
Ei vaihtaneet noita osia. Koodit nollattu. Pääseekö tosta näkemään noita vaihteiston koodeja millään muulla ku tolla ledivilkku purkilla? Ilmeisesti mitkään obd lukijat ei pysty?
Vuosimallissa -96 toimii ainakin VOL-FCR ja VAGin kaapeli.

Voisiko vikaa olla solenoidissa 3 (Lock-Up Solenoid)? Ainakin LED-hässäkällä saa testimoodin päälle, jolloin testi naksuttelee myös solenoidit läpi. Nelostestillä voi myös aktivoida pelkästään tuon solenoidin. Solenoidia voisi myös mittailla, pitäisi olla keltainen johto ja vastus 2-6 ohmia.

Nämä ja muut tiedot löytyvät esim. täältä.

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #27 : 09.03.2015, 17:21:13 »
Tuli tutkailtua noita kytkimiä ni aika v-mäisessä paikassa on >:( Tuo ylempi keltasella liittimellä vissiin jarruvalokytkin ja alempi cruisen kytkin? Ja toi TCM olikin vissiin noitten vasemmalla puolella oleva olikohan valkonen loota.
Pitää jostain toi vol-fcr hommata.





XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

 

Futurez  Kulkukoira