Carcom Oy  Elekma

960 autom. nykivä vaihtaminen

  • 27 Vastauksia
  • 5324 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
960 autom. nykivä vaihtaminen
« : 18.02.2015, 16:57:23 »
No ni. Tuli tommonen 965 kolmen litran tomaatti hommattua. Pienillä nopeuksilla vaihteet vaihtuu jotenki oudosti. Pieni nytkäys vaihdettaessa ja kiekat käy melko alhaalla aina vaihteen vaihtuessa. Tuntuu et arpoo pienemmän ja isomman välillä.
Isommissa nopeuksissa ei tommosta. Missäs kohti ton lootan turbiinin kuulus lukittua? Jotenki tuntuu et ei lukittus. Satasen vauhdin tuntumassa ei ainakaan kiekkamittarissa tapahdu mitään. Kierrokset satkun vauhdissa siellä 2500 paikkeilla.

Auto siis -96 vuosimallia. Autoon on vaihdettu moottori(alkuperäisestä jakohihna poikki) vanhempikoppasesta 960:stä. Apulaitteet ja laatikko alkuperäiset. Laatikon öljyt vaihdettu ja punaiselta näyttää. Mikähän vois olla ::)
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

The moose

  • Vieras
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #1 : 18.02.2015, 17:04:59 »
Lue laatikon vikakoodit. Ohjeet löytyy faq osiosta.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #2 : 18.02.2015, 17:08:00 »
Ehjänä lämpimillä öljyillä aivan pintakaasulla kiihdytettäessä turbiini menee lukkoon noin 55kmh nopeudessa. Kylmillä öljyillä sama homma tapahtuu noin 80kmh vauhdissa.
S80 -07

Poissa Rivipumppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #3 : 18.02.2015, 17:08:43 »
Mulla oli -91 960 jossa turbiiniin lukitussolenoidi jumi aina lootan lämmettyä, aiheutti tökkivää vaihtamista ja lukon päälle jäämisen myös kakkoselta ykköselle vaihtaessa joka irtosi vasta, kun jarrulla piti kiinni ja kierrokset laski 500 kierrokseen.
Audi A6 4.2

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #4 : 18.02.2015, 17:17:11 »
Mites noi kierrosluvut, onko tolle motille suurinpiirtein oikeet lukemat?
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #5 : 18.02.2015, 17:51:08 »
Tostahan oli lyhyesti puhettakin, mutta ainakin vammasena featurena tuo tykkää että kaasu kokonaan nostettaessa lukko aukeaa, ja muutenkin se haluaa että kaasu on pidetty tovi tasaisena että lyö lukon kiinni, ja alta 90 vauhdeissa tuntuu olevan aika hätki aukasemaan lukon pois. Huomaa kyllä selkeästi, aski luistaa melko paljon normaalisti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #6 : 19.02.2015, 17:13:04 »
Muistin aamulla tsiigaa omasta kierroslukuja. 100kmh mittarivauhtia oli noin 2600 rpm. Kuten tvs sanoikin niin askin softa on sellainen että ajettava muutama s tasakaasulla tai jollain pienellä kuormituksella ennenkuin turbiini lukittuu. Mistä päästään askin epäkohtaan eli mäkisellä pikkutiellä turbiinilukko jumppaa kokoajan päälle/pois vaikka ajelisit sitä 40-70kmh :D
S80 -07

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #7 : 19.02.2015, 20:50:05 »
Tuo vaan nytkäyttää jonnii verran vaihoissa ja tosiaan kiekat käy jossain tonnissa tai allekin. Kattelin öljyt ku ne oli muutama tuhat sitten vaihettu. Punasta oli mut aivan liikaa mun mielestä. Ajoin auton lämpimäks ja kävin hitaasti vaihdekaavion läpi ja auto käynnissä, keppi p-asennossa katoin öljyt. Öljyn pinta oli varmaan pari senttiä hot puolen ylärajan yli.
Voiko toi liika ölppä tehä tosta vaihtamisesta tollasen? Mikäs se on se oikee öljy tohon laatikkoon?
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa petskula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #8 : 20.02.2015, 12:45:45 »
Mikäs se on se oikee öljy tohon laatikkoon?

Taisit tehdä kohtalokkaan kysymyksen  ;)
Nyt alkaa varmaan kauhee vääntö aiheesta; sillä välin voit lueskella hakutoiminnolla löytyviä aikaisempia aiheesta käytyjä keskusteluja,,,

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #9 : 20.02.2015, 13:59:51 »
Se voi olla ;D Mut lähinnä luokitus kiinnostaa, ei niinkään merkki. Jos menee sama ku aw71L lootaan ni varmaan tulee mag1:stä käytettyy. On tullu lueskeltua tota mitä öljyä topiccia.
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #10 : 20.02.2015, 15:43:59 »
Se voi olla ;D Mut lähinnä luokitus kiinnostaa, ei niinkään merkki. Jos menee sama ku aw71L lootaan ni varmaan tulee mag1:stä käytettyy. On tullu lueskeltua tota mitä öljyä topiccia.

http://new.volvocars.com/ownersdocs/1995/1995_960/95960_9_1.html#9.2


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #11 : 24.02.2015, 09:40:50 »
Askiliemen taso on aina helpoin selvittää kylmänä. Koska se milloin se on kuumaa on vaikeaa selvittää ilman mittaria tai askista livedataa. Atf turpoo vielä huikeesti lämmetessään.

http://oilselector.castrol.com/c/fi/fin/recommendation/9918adca7ca1bd072946857e00d28f2a/Volvo/900-%281990-1998%29/960-2-5-24V-%28-B6254S-%29-%281994-1996%29
S80 -07

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #12 : 24.02.2015, 19:07:15 »
Mut eikös tota jokatapauksessa ole liikaa jos se vartin ajon jälkeen on tolla tasolla? Jos tosta kuumemmaks vielä menee ja turpoo ni sithän se taso on vielä korkeemmalla :o Pitää kattoo kylmänä ja kuumana ::)
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 541
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #13 : 25.02.2015, 17:44:14 »
On liikaa. Jokatapauksessa liian vähäinen ja liika määrä askista riippuen vaikuttaa eri tavalla.
S80 -07

Poissa eetukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 242
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 autom. nykivä vaihtaminen
« Vastaus #14 : 25.02.2015, 21:16:53 »
Tänään katoin kylmänäkin ja saman verran oli yli rajan kylmällä puolella. Jännä homma ku antaa kenkää esim.motarille mentäessä ni isommilla kierroksilla ~4000rpm vaihtaa ihan nätisti :o
Alaspäin vaihtaessa ku tullaan esim.risteykseen ni vähän ennen pysähtymistä tuntuu pieni jurina ja kiekat käy jossain 500 pinnassa  :idiot2:
No pitää nyt ekaks tyhjennellä liikoja öljyjä pois.
XC70 D4 AWD -14. Exät:XC90 D5 AWD -04, 855 2.0 20V GLT.   
855 2.5 20V -95, V70 TDI -99, V70 2.5D -00 mk2, 945 classic b230FT + AW71L -98,  V40 Classic 1,9D HP -04,  965 b6304 aut.-96, V70 D5 Geartronic -05

 

Elekma  Autoracing