Nyt on homma saatu tehtyä.
Hommasin siis käytetyn cruisepaketin. Siihen uudet alipaineletkut vanhojen haperoiden tilalle.
Seuraavassa lyhyesti asennusta kuvien kera.
Palikat tuli tällaiseen himmeliin.

Lähtökohta jo aiemmin nähty kuva. Nuo kysymysmerkillä merkatut piuhat ovat purkuautosta katkotut jarruvalokatkaisijan piuhat. Eli niihin ei kannata kiinnittää huomiota.

Konehuoneeseen sijoittelin vacupumpun netistä selaamieni kuvien mukaan. Imusarjaan tulpan tilalle letkunippa isommalle letkulle.
Pumpun teline oli sen verran hapessa, että maalasin sen ensin.

Imuletku servolle polkimien puolelle menee paloseinän läpi apparikuskin puolelta.

Sähköt vacuumipumpusta servolle kaasuvaijerin yläpuolelta,,,

Servo paikalleen rattiputken alapuolelle. Myös jarrun ja kytkimen venttiilit paikoilleen johtoineen ja letkuineen. Säätö ohjekirjan mukaan ja varmistus letkuihin puhaltamalla/imemällä. Kaikki toimii!!! Pitää paineen ja päästää paineen kun poljinta painaa.
Kaasuvaijeri servosta kiinni samaan nastaan, jossa on varsinainen kaasuvaijerikin. Hyvin mahtuu.

Jarruvalokytkimen johto oli helpompi laittaa yläkautta, kun mittariston otin ensin pois. Ja sen otin pois siksi, että cruisen oranssi johto täytyis saada sinne nopeusmittarin taakse. Siellä on takana lattaliitinpari kirkkaan kumisuojuksen alla piilossa,,,

Vanha vilkkuviiksi pois ja uus tilalle. Cruisenohjauksen johtonippu liittimineen mahtuu loistavasti muiden sekaan.
Tässä vaiheessa hyvä testaa vilkut ym.

Kaikki liittimet kiinni ja virta nro 1 sulakkeelta. Maajohto kiinni. Lopputarkastus, että kaikki liittimet ja alipaineletkut on kiinni.
Ei ku KOEAJOLLE!!!!!!

Arvatkaa toimiko?

NO EI!!!!! BYÄÄÄÄHHH!!!!

Missä lienee vika???
Ohjekirjan mukaan testasin vilkkuviiksen cruisenohjauksen ja se toimii täysin.
Vacuumipuoli on testattu myöskin ohjeiden mukaan ja vakupumpusta lähtee sihinät niinku pitääkin. Kone hetken käynnissä ja sammutuksen jälkeen pumpusta vacuum letku irti ja sihaus kuuluu. Kaasua voi säätää kun imee servolle menevää letkua konehuoneen puolelta.
Siellä oli myös maininta autoista, joissa on "CU heater"? Mikähän se sellainen lämmitin on?? Onko tietoa?
Sillä ilmeisesti jokin vaikutus cruisen toimintaan?
Ongelma taitaa olla ohjainboksissa? Sillekin on olemassa oma testeri, mutta ei taida kellään sellaista enää olla??
Nyt on tilattuna toinen ohjainboksi,,,kunhan sellainen vaan jostain löytyy,,,

kyllä tää vielä tästä.
