Elekma  Autoracing

Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta

  • 47 Vastauksia
  • 42728 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #15 : 24.03.2015, 16:31:10 »
Tuo 30 tkm huoltoväli taksivolvolla on kyllä mennyt minulta ohi. Kerrotko lisää, että milloin tuollainen on ollut?
http://forum.taksikuski.net.m-serv.kotisivut.com/viewtopic.php?p=56312&sid=d8c26154f150fe8d67f7aa67054e5d4c
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #16 : 24.03.2015, 18:15:23 »


Taksin takuu korvaa vielä kolmannella vuodella 1/2  korjaussummasta 320tkm asti
Nykyään numerot ovat 30 % omavastuu max. 36 kk / 360 tkm asti moottorille ja vaihteistolle auton ollessa taksikäytössä ja ohjeiden mukaan huollettu.

Pääsääntöisesti taksit on hyvin huollettuja, mutta vaihtoon menevästä autosta saattaa jäädä jarrulevyt vaihtamatta...

Poissa Taksari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #17 : 24.03.2015, 18:31:28 »
Taksien huoltoväli tiputettiin 30 -> 20, koska tyhjäkäynnillä naftaa valui mäntien ohi öljyn sekaan lisäten sen määrää ja laimentaen sitä.

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #18 : 03.05.2015, 08:05:37 »
Onneksi täällä on olllu muitakin fiksuja niin on osannu selittää 30tkm-tiputamisen 20tkm.
Mutta yleisestikin on ollu tiheempi öljyn vaihtoväli normaalia Takseissa.
Nyt uusissa 4 sylinterisissä moottoreissa on jonkinnäköinen tyhjäkäynnin määrää laskeva ohjelma ja tiputaa huoltoväliä 30tkm aina käytön mukaan 20tkm asti. :idiot2:

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1124
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #19 : 04.05.2015, 12:04:02 »
Miten tällainen pohdinta:
Autolla ajetaan enimmäkseen kaupungissa vaikkapa 250 000km. Koska vaihteita 5. & 6. ei yleisesti voi kaupungissa käyttää (keskinopeus esim. 40km/h, ei 60 km/h), mittarissa voisi saman moottorin kiertämisen jälkeen olla maaseudulla 350.000 - 400.000 km?

Jos taksi käy 6h/pv tyhjäkäyntiä (700rpm) kaksi vuotta (4320h), se vastaa keskimäärin 2100 rpm ajovauhdilla (4320 x 2100/700 x 60km/h) reilua 86 000 km ajoa moottorin puolesta. Toki moottorissa ei ole yhtään kuormaa tyhjäkäynnillä.

Summa summarum: 2v taksissa, mittarissa 250 000km, auto on kuin uusi päältä, mutta moottori ja apulaitteet on kiertänyt jo lähemmäs 400 000km verran maaseutuajoa. Tästähän ei välttämättä ole mitään haittaa koska moottori kestää vielä toiset mokomat.

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #20 : 05.05.2015, 21:17:17 »
Niin voin vain sanoo että turhaa pohdintaa kun ajetaan taksissa 3v ja kilsat osuu 550-600 tkm väliin.
Paras auto joka jäi taksista eläkeelle omaan käyttööni oli veivattu 740tkm ja 7v pelasi kun junan vessa.
Joku viisas voi sitten laskee paljon siinä niitä tyhjä käyntejä oli mutta autossa ei ollu vikan vikaa.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1124
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #21 : 06.05.2015, 06:46:52 »
Niin voin vain sanoo että turhaa pohdintaa kun ajetaan taksissa 3v ja kilsat osuu 550-600 tkm väliin.
Paras auto joka jäi taksista eläkeelle omaan käyttööni oli veivattu 740tkm ja 7v pelasi kun junan vessa.
Joku viisas voi sitten laskee paljon siinä niitä tyhjä käyntejä oli mutta autossa ei ollu vikan vikaa.

Oliko vielä automaatti ja ensiasennuslaatikolla meni?

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #22 : 06.05.2015, 17:40:01 »
Tottakai automaatilla. Yleisesti automaatti laatikko ei kestä kun 400tkm koska vaihteiden vaihto tapahtumia tulee yksin kertaisesti niin paljon.
Volvon Power shift automaatti laatikko joita on D3 laitettu kestää ihan tolkuttomasti koska ei ole perinteinen automaatti vaan manuaali latikosta tehty "robotti laatikko"
740tkm ajetuun autoon oli vaihdettu laatikko 380tkm kohdilla.
Ja D3 powerilla ajetiin 600tkm ja vielä toimi hyvin.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #23 : 06.05.2015, 20:32:32 »
Eikö kaikki Volvon omat naftakoneet ole geartronic vaihteilla? Kuvittelin ainoastaan Fordin moottoreiden olleen sillä Fordin powershiftillä?
-12 V60 D3A

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #24 : 06.05.2015, 22:52:19 »
Nyt ennen kun menee kohta puurot ja vellit sekaisin.
Automaatti laatikossa käytetään punaista öljyä.
"robotti automaatissa" käytetään keltaista (Bot 341) öljyä.
 Tiedän ainakin todistettavasti että Volvo v70 mk3 on käytetty 4 erillaista "automaatti laatikkoa".
Viime marraskuussa ostettiin jo viides mk3.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #25 : 07.05.2015, 06:44:13 »
Eikö kaikki Volvon omat naftakoneet ole geartronic vaihteilla? Kuvittelin ainoastaan Fordin moottoreiden olleen sillä Fordin powershiftillä?
Noinhan se taitaa olla, että ainostaan Ford perusteisiin koneisiin oli tarjolla tuota Powershift vaihteistoa puolella.
Volvon omat on naftakoneet on geartronic vaihteilla ::)
http://www.bilia.fi/bilia/lehdistotiedotteet/tiedote/id=26650725/t=volvo-esittelee
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #26 : 07.05.2015, 09:35:07 »
Off-topiccia, mutta silti. Eihän se poweshiftikään mikään varsinainen robottivaihteisto ole siinä mielesäs, miten ne yleensä autoissa ymmärretään. Kyseessä on Fordin (käsittääkseni Fordin, vai myydäänö sitä muille konserneille?) kaksoiskytkinlaatikko, eli kansanomaisemmin nykykielessä DSG.

Meillä on ollut kaikkia noista. Octavia 7v kuiva DSG, Passat 6v "märkä" DSG, V70 Geartronic ja 3008 Pösö jossa oli tämä robottilaatikko. Jälkimmäisen kestosta en sano juuta eikä jaata, mutta eipä se kyllä mikään maailman miellyttävin ollut. Vaihto kestää pari minuuttia ja maantiellä ohittaessa laatikko aloitta kunnon arpajaiset. Ensin kutosella liikkeelle, sitten nelonen, kone hyytyi, sitten vitonen ja kohta taas nelonen :D

Ajettavuudeltaan DSG on ollut kirkkaasti paras. Geartronic taas kaupungissa aika huono - luistattaa todella paljon varsinkin kylmänä. Vaimokin valitti, että miksi kone aina huutaa mutta auto ei kulje, kun risteyksestä lähtee.

Kestosta ei tiedä, kun ei mitään ole vielä hajonnut mistään. Passatistakin hajosi kaikki muu paitsi laatikko.
-12 V60 D3A

Poissa Howa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #27 : 08.05.2015, 19:42:06 »
Kyllä myönnän että DSG nimitys on lähempänä.
Mutta mutta Taksissa ja maailmalta tullut viestiä että volkkarilla kauheita ogelmia DSG kanssa ja autoa myytäessä myös hitanta laskee huomattavasti koska tiedetään ongelma mutta ei pystytä tekee mitään. :o
Powershift vaihteistoista en ole kuullut tai lukennut vastaavaa.

Poissa volvesteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 284
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #28 : 08.05.2015, 20:29:44 »
Eikun sitä koitin sanoa, että mahtaako D3:n yhteydessä ollut koskaan powershiftiä? Eikös se D3 ainakin V70 pellin alla ole ollut Volvon oma kone. D2 taisi ainakin joskus olla Fordin 1.6. Olisiko sama mitä PSA käyttää Pösöissä ym. vai oliko se joskus aiemmin Volvolla käytössä?

DSGstä on paha sanoa mitä se kestää. Sitä on myyty niin järjetön määrä Suomessakin, että jos joka 100. tuottaa ongelmia niin niiden omistajista on forumilla jo vaikka kuinka monta valitusta. Keskiverto uuden Volvon taas lienee keski-iän ylittättyn kaveri, joka ei välttämättä internettiin paljoa kirjoittele. Enemmän tuntuu BMW/Volvo/Mersu forumeilla olevan vähän vanhempien mallien rassaajat äänessä :D
« Viimeksi muokattu: 08.05.2015, 20:33:00 kirjoittanut volvesteri »
-12 V60 D3A

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V70 D3 pohdintaa taksikäytössä kulumisesta
« Vastaus #29 : 08.05.2015, 20:58:33 »
Joo kyllä d3 (2.0 5cyl) jatkeena on vain geartronic. Ei Powershift

 

Autoracing  KL-varaosat