KL-varaosat  Race.fi

Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed.

  • 317 Vastauksia
  • 151231 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #300 : 31.03.2013, 19:29:53 »
Kyllä hyväkuntosilla orginaali puslilla pärjää..
Sulla on nyt joku ranetus siin laturin kiristyksessä, jos rautakankee tarviit.
http://europartshouse.com/images/Volvo-240-alternator-adjust.jpg < tommonen on vakiona ja 10mm pulttia kiristämällä saa hihnaa kireemmälle.

Joku 100A laturi 940 volvosta ei varmaan tekis pahaa kyl 55A tilalle.. :)
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 19:31:27 kirjoittanut Juzi »

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #301 : 31.03.2013, 19:37:46 »
Mikähän kiinnitysrauta minulla sitten on?

Siinä on lattaraudanpätkä, jossa on hahlo pultille ja toisessa päässä puslapesä, johon menee samanlainen pusla, kun lohkonkylkeen tulevaan alumiinikikkareeseen, johon laturi kiinnittyy.

No, pitää penkoa varastoa, jos tuollainen rauta löytyisi. Jos jollain sattuu lojumaan nurkissa, niin sellainen otetaan ilomielin vastaan :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #302 : 31.03.2013, 19:41:38 »
Siis sulta puuttuu tuo kuvan palikka siitä sun kiristinraudasta. Pääässä on todennäkösesti 90 mutka ja pieni reikä tolle pitkälle m6 pultille.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #303 : 31.03.2013, 19:45:34 »
Siis sulta puuttuu tuo kuvan palikka siitä sun kiristinraudasta. Pääässä on todennäkösesti 90 mutka ja pieni reikä tolle pitkälle m6 pultille.

Mä oon varmaan ranettanut pahemman kerran  :2funny:

Täytyypä tsekkailla jostain korjauskirjasta tai jostain, miten se laturi kuuluu kiinnittää... Ellei joku löydä jostain hyvää kuvaa :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Jaakko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #304 : 31.03.2013, 19:46:52 »


Mulla on ainakin tollalailla 83 turbossa. Taisi tulla se pulttikiristys uudempiin vuosimalleihin?

Ja silloin kun ostin puslia omaan autooni samilta niin ei suostunut kirveelläkään tilaamaan laturin/ohjaustehostimen polypuslia.  :D Sano vaan että ei ole hyllyssä eikä tule.
Kasasin vanhoilla ja siitä asti on pysynyt ok. ( 100A laturi yhdellä hihnalla )
« Viimeksi muokattu: 31.03.2013, 19:49:04 kirjoittanut Jaakko »
1983 240 Turbo 16V / GS6-37DZ
2004 V70 R M66 AWD

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #305 : 31.03.2013, 19:50:03 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mulla on ainakin tollalailla 83 turbossa. Taisi tulla se pulttikiristys uudempiin vuosimalleihin?

No justiinsa tuolla tavalla mullakin se oli. Ihmettelin kiristäessä, että toinen remmi jää löysälle. Johtunee varmaan noista elähtäneistä puslista. Täytyy hakea Rallyracelta ne polyuretaaniset, jos eivät maksa mansikoita.

Tuo uudemman vuosimallin kiinnitys vaikuttaa kyllä pätevämmältä. Ainakin yhteen mieheen huomattavasti helpompi kiristellä. Tilaa kun tuolla pakosarjan alla ei juuri ole.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #306 : 01.04.2013, 04:12:36 »
Osta multa melkein uusi 105A laturi. Tulee tuo uudemman mallin kiristin ja paksu kaapeli mukana.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #307 : 01.04.2013, 12:19:09 »
Osta multa melkein uusi 105A laturi. Tulee tuo uudemman mallin kiristin ja paksu kaapeli mukana.

Tämä on vissiin imusarjan alapuolelle tulevaa mallia? Itsellä pakosarjan alla oleva malli. Jos ei niin tökkää priva.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #308 : 01.04.2013, 12:50:32 »
Tämä on vissiin imusarjan alapuolelle tulevaa mallia? Itsellä pakosarjan alla oleva malli. Jos ei niin tökkää priva.
Ihan makuasia mihin sen asennat.
Mulla on ainakin 940 100A laturi pakosarjan alla..

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #309 : 01.04.2013, 13:47:49 »
Ihan makuasia mihin sen asennat.
Mulla on ainakin 940 100A laturi pakosarjan alla..

Juuri näin.
B2xx moteissa on tuo uudemman mallinen kiinnike, jolla sen saa suoraan kiinni.
Vanhempaan mottiin joutuu laittaan holkin, jos ei laita tuota uurempaa kiristintä.

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #310 : 10.04.2013, 13:20:22 »
To do listaa ennen seuraavaa ajoa ja jarrua:

- TPS potikan uusinta ja tälle pitäisi löytää uusi liitin, vanhasta liitinrungosta on lukitusklipsu tippunut jonnekkin, tietääkö kukaan mistä saa uutta liitinrunkoa?
- Downpipen vuoto
- Laturin kiristysraudan uusiminen (tästä kiitokset Jonzalle)
- Tarkkaillaan, mistä etupalkin päälle on tippunut muutama tippa öljyä, ahtimen öljypaluu?
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #311 : 26.04.2013, 11:07:12 »
Täytyy peruuttaa tämänpäiväiset säätelyt kadulla, sadetta luvassa.  >:(

Eilen kävin pyöräyttämässä kesäkiekot alle, vaihdoin TPS:än Boschin tekeleeseen, sekä uusin liittimen. Myös laturi tuli ujutettua paikoilleen ja paranneltua piuhoja.

Nyt odotellaan sopivia kelejä, jotta pääsee säätelemään. Dynoonkin olisi mahdollisuus 15.5. Hyvältä näyttää toistaiseksi, että pääsee ajamaan Kiikalaan 18.5.

-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #312 : 26.04.2013, 13:36:56 »
Ihan kaikkee en oo lukenu mutta tohon laturijuttuun sen verran, että jos hihnapyörien urat on kulunu niin ei tietenkään kiristä vaikka kirveellä hakkais.
V70 TDI

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Testdrive Success! :)
« Vastaus #313 : 26.04.2013, 13:52:51 »
Ihan kaikkee en oo lukenu mutta tohon laturijuttuun sen verran, että jos hihnapyörien urat on kulunu niin ei tietenkään kiristä vaikka kirveellä hakkais.

Hihnapyöriä on muoviämpärillinen (ei OPEL). Luulen, että vika johtui ihan siitä, että laturin kaikki puslat oli ihan loppu ja kiristimen kiinnitys oli jäänyt löysälle.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 Turbo -83 (Adversary) Case closed!
« Vastaus #314 : 24.06.2013, 12:33:29 »
Niin se vain kävi niinkuin 90% projekteista. Aika ja mielenkiinto ei enää riitä. Tulihan tän kanssa paljon tapeltua ja opittua. Testilenkkikin oli palkitseva, mutta osiksi joutaa ja ilmoitus Racing -osiossa.

Ehkä sitä vielä jonainpäivänä yrittää rakentaa jotain uutta ja erilaista.

Case closed! Kiitos ja kuitti!
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

 

Elekma  Autoracing