No nyt on taas pitkästä aikaa tapahtunut auton kanssa. Otetaan kärkeen tämä paljon puhuttanut kardaanin täristys. Seuraavilla aineksilla saatiin kardaanin täristys hävitettyä kokonaan ilman originaalia kardaanin tukikumia.
4kpl vaihdekepin tukikumeja metallisella läpivientilholkilla Hyundain vaihdelaatikosta (ata voi varmaan tarkentaa Hyundain mallia

)
1kpl Motonetin kardaanin tukikumi
Osa pulteista sun muuta vaihdettiin myös. Alla kuva "patentista". Kuvassa kardaanissa on vielä paikallaan Bilteman kumi, irtonainen kumi on Motonetin versio. Erot ei oikein näy kuvassa, mutta kumien joustossa on iso ero (unohdin mitata paljonko Motonetin kumi joustaa verrattuna Bilteman kumiin, anteeksi TVS

).

Toinen tänään tehty homma olikin sitten tuo Truetracin asennus. Perän purku kesti tunnin eikä ongelmia kohdattu. Perästä löytyikin yllätyksenä jo Volvon oma liikkeellelähtölukko. Tämä ei kyllä toimi pätkääkään, täytyy katsoa atan kanssa joku toinen kerta mikä murikassa on vikana ja korjata se ja jättää itselle jemmaan tai laittaa sitten myyntiin. Perässä olikin 48-hampainen anturikehä eikä 12-hampainen kuten oletettiin. Täällä on nyt siis yksi -588 yhteensopiva 12-hampainen Mata76:lta hankittu anturikehä ylimääräisenä jos on tarvetta. :hello: No, 48-hampaisen kehän sovitus torseniin tehtiin kehää hellästi vasaralla suostuttelemalla kun mankelia ei ollut saatavilla. Yhden kehän tärvelin kun vasaroin sitä liian innokkaasti ja kehä venyi liian isoksi, onneksi näitä oli kaksi. Tämän jälkeen murikka kapaloitiin ja kehä sai muutaman tipan Esabin liimaa. Uudet tasauspyörästön laakerit prässättiin paikalleen samaan syssyyn. Murikka ja muut roippeet takaisin paikalleen perään, uudet öljyt ja nopeusmittarin anturi uusine shimmilevyineen paikalleen, pieni testi että nopeusmittari näytti vielä tolkullisia lukemia ja sitten loputkin paketista kasaan. Taka-akselissakin on nyt kaikki uutta lukuunottamatta jarrukilpiä ja satuloita, kilvet hurruuttelin puhtaaksi teräsharjarälläkällä ja samalla niiden pintaan penslattiin ruostesuojamassa. Alla kuvasaastetta päivän touhuista.










Mitä nyt tuossa kotimatkalla vähän kokeilin perän pitävyyttä, niin kyllähän se aika messevältä tuntuu nyt kun auto työntää oikeasti molemmilla takapyörillä vaikka asfaltti olikin vähän märkä eikä pito ollut parhaimmillaan.

Vielä Ruotsista asti tulleesta synttärilahjasta kuva, kiitokset atalle tästä(kin).

