Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80197 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #60 : 14.07.2011, 14:00:30 »
Käytetäänkö sammutusläppää muuhun tarkoitukseen ku sammuttamiseen?
Otin imusarjaan/sammutusläppäkoteloon tulevan letkun irti, ja se läppä oli melkein kiinni, käynnistin auton ja se läppä liikkui välillä hieman aukipäin ja taas kiinni. Onkoha nyt niin että tuon läpän ohjaus ei toimi, egr-venttiili?
« Viimeksi muokattu: 14.07.2011, 14:37:05 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #61 : 14.07.2011, 15:37:48 »
Sammutusläppiä on hajonnut näissä. Ei lähde käyntiin, sammuuhan se kyllä koska syötöt katkaistaan myös. Voihan se olla että jumittelee ja kuristaa --> tehot hukassa. Toiminnasta ei tietoa.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #62 : 14.07.2011, 21:18:55 »
"sammutusläppää" käytetään myös EGR toiminan aikana, sillä kuristetaan ilman saantia jolloin EGR toiminta tehostuu....

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #63 : 15.07.2011, 00:29:44 »
Oletko varma että juuri sammutusläppää? ettei kaasuläppää? en nyt muista kummalla puolella kaasuläppää EGR:n tulo imupuolelle on etten sano tähän nyt mitään, mutta aika erikoinen ratkaisu jos näin.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #64 : 15.07.2011, 10:30:58 »
Diiiselissä ei ole kaasuläppää, kyllä se on sammutusläppä.ja kyllähän se toimii yhteistyössä egr venttiilin kans.täytyy käydä sinisellä päivittämässä tuo egr ohjelma...kun egr on uusittu mutta kuulemma pitäs sopeuttaa tai jotain uudestaan, tosin mitään eroa ei vanhan ja uuden venttiilin käytössä huomannu.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #65 : 15.07.2011, 11:13:23 »
Käy järkeen...  ;D
Olet aivan oikeassa. Dieseleiden kanssa on tullut vähän vähemmän puuhattua kuin bensavehkeiden. Ilmeisesti ihan yleinen käytäntö tuo EGR/sammutusläppä samassa paketissa. Aina oppii uutta.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2011, 11:21:32 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #66 : 16.07.2011, 18:39:19 »
Kyllä mua taas ärsytti, ajaa 500 km tuolla autolla. Pieni ylämäki niin joutu vaihtamaan pienempää pykälää että jaksaa kulkea.
nykimistä ykkösvaihteella alle 2000rpm, tehoja on autossa vasta josain 2500rpm edes jonkin verran, muttei läheskään sitä mitä pitäs..
Pitää etsiä jostain taas motivaatiota tuon tutkimiseen.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa shift-up

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • V50 T5 AWD -08 www.vrcf.fi
    • Volvo PICTURES
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #67 : 16.07.2011, 23:41:24 »
Kysyn vaan onko EGR sopeutettu KYLMÄÄN( n.+18c lämpötilä) moottoriin, eli onko sopeutus tehty oikein? Mikäli ei ole tehty, niin se ainakin aiheuttaa nykimistä... (eli moottori on ollut lämmin. Kesällä tarkoittaa että auto pitää jäähtyä yön yli.)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #68 : 17.07.2011, 11:03:07 »
Hyvä kysymys ,mutta ei sitä ole vielä koskaan sopeutettukaan! Eipä oo sinisellä maininneet tällaisesta toimenpiteestä koskaan.
Täytyy soitella heti huomenna aamulla asiasta.
Miten tämä sopeutus muuten tehdään?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #69 : 17.07.2011, 11:16:25 »
Hyvä kysymys ,mutta ei sitä ole vielä koskaan sopeutettukaan! Eipä oo sinisellä maininneet tällaisesta toimenpiteestä koskaan.
Täytyy soitella heti huomenna aamulla asiasta.
Miten tämä sopeutus muuten tehdään?

Kytketään volvon testeri, painetaan nappia, ohjainlaite tallentaa varmaankin tuossa vaiheessa sitten venttiilin ääriasennot tms.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #70 : 18.07.2011, 20:21:47 »
Tuli taas testattua sinisen huoltovastaanoton tietotaito, ei ole ikinä kuullutkaan egr-sopeuttamisesta!  uskomatonta...mutta sattupa siinä lähellä olemaan huoltomies, joka tiesi että sopeutus on tehtävä, no huomiselle sai ajan...sitä odotellessa.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #71 : 18.07.2011, 22:53:24 »
Tuli taas testattua sinisen huoltovastaanoton tietotaito, ei ole ikinä kuullutkaan egr-sopeuttamisesta!  uskomatonta...mutta sattupa siinä lähellä olemaan huoltomies, joka tiesi että sopeutus on tehtävä, no huomiselle sai ajan...sitä odotellessa.

Näinhän se on, harvoin ne työnjohtajat siinä tiskillä ovat myös mekaanikkoja, joilla on tieto ja taito kaikista nykymalleista ja niihin tehtävistä toimenpiteistä jne.
Itse moittisin vasta siinä vaiheessa, jos se asiakaspalvelija ei menisi kysymään mekaanikolta asiaa, vaan sanoisi, että ei ole koskaan kuullutkaan, ei sellaista olekkaan.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #72 : 19.07.2011, 16:08:41 »
Kuten arvata saattoi, ei sopeutus vaikuttanut.vikakoodeissa oli edelleen c301, epäilivät että ohjelmassa häikkää, hyvä homma tuo ohjelmapäivitys, ei muka saa muuta ku huollon yhteydessä.voi vit&%
Ei muuta
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #73 : 19.07.2011, 17:12:05 »
Kuten arvata saattoi, ei sopeutus vaikuttanut.vikakoodeissa oli edelleen c301, epäilivät että ohjelmassa häikkää, hyvä homma tuo ohjelmapäivitys, ei muka saa muuta ku huollon yhteydessä.voi vit&%
Ei muuta

Täh!!
No tottakai softan saa päivitettyä ilman huoltoakin :D
ecm päivitys on jotain 20-30€  +työstä joitain kymppejä päälle.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #74 : 20.07.2011, 20:43:28 »
Laitetaan parin viikon päästä Ricalta uusin versio autoon.
Ei tarvi wetterille maksaa.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

 

Autoracing  KL-varaosat