Samppasport  Futurez

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 80239 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #105 : 03.09.2011, 10:51:23 »
Jos jako olis pielessä, niin eikö se vaikuttas aika radikaalisti, ainakin dieselissä.Toki tutkimisen arvonen juttu. Kunpa olis tuota aikaa enemmän tutkia..
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #106 : 03.09.2011, 11:58:23 »
Ei se tarvi olla kuin hampaan verran hypännyt tai mennyt asentaessa väärin. Vie ajoitukset pieleen. Ei omakohtaista kokemusta mutta joskus kuullut olleen samankaltaisia vaikutuksia.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #107 : 04.09.2011, 20:13:27 »
Omistin aikanaan vanhan dieselin, siinä oli kerran jako pielessä yhen hampaan, niin sitä ei meinannu millään saada edes käyntiin. Voihan nää nykydieselit olla vähän erilaisia, mutta vaikia silti uskoa tuota, kun kerta auton toiminta vaihtelee . Varsinki se ihmetytti, kun katin poiston jälkeen autoon tuli niin julmetusti tehoa lisää yläkiekoille, ja nyt se on taas ihan laiska, koko kierrosalueeella. Kyllä pakko olla joku ohjelmallinen vika jossain.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #108 : 06.09.2011, 20:55:24 »
Huomasinpa jotain uutta, eli kun kylmänä käynistää, niin tyhjäkäynti pätkii.kierrokset pysyy vakiona mutta selvästi pätkii välillä.

Mikähän tuota vnt säädintä ohjaa? kaasupolkimen asentoko? En ymmärrä miksi se alipaine seilaa 0,5bar ja 0,8 bar välillä, ja kun kaasuttaa niin se päästää hyvin vähäsen alipainetta pois(max 0,1 bar) eli se ei vaan toimi. Mitenkähä sen testais onko säädin kunnossa?
Testasin hyvikseni tuon sammutusläpän säätimellä mutta eipä se sillä sanonu yhtään mitään. Vanhalla säätimellä (olen siis vaihtanu jo kerran säätimen viime syksynä) niin ei sillä toiminu yhtään paremmin.

No yksinpuhelu jatkukoon..
« Viimeksi muokattu: 09.09.2011, 21:07:40 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #109 : 10.09.2011, 14:03:37 »
Huomasinpa jotain uutta, eli kun kylmänä käynistää, niin tyhjäkäynti pätkii.kierrokset pysyy vakiona mutta selvästi pätkii välillä.

Mikähän tuota vnt säädintä ohjaa? kaasupolkimen asentoko? En ymmärrä miksi se alipaine seilaa 0,5bar ja 0,8 bar välillä, ja kun kaasuttaa niin se päästää hyvin vähäsen alipainetta pois(max 0,1 bar) eli se ei vaan toimi. Mitenkähä sen testais onko säädin kunnossa?
Testasin hyvikseni tuon sammutusläpän säätimellä mutta eipä se sillä sanonu yhtään mitään. Vanhalla säätimellä (olen siis vaihtanu jo kerran säätimen viime syksynä) niin ei sillä toiminu yhtään paremmin.

No yksinpuhelu jatkukoon..

Moi! ECM ohjaa ahtopaineensäätöventtiiliä. Pulssisuhde ohjattu venttiili. Säädetään kuormituksen ja ahtopaineen mukaan. Noita venttiilejä on hankala testata luotettavasti siksi ainut varma keinon on kokeilla täysin uudella. Täysin viallisen venttiilin pystyy testaamaan luotettavasti.

Edit: ja sen sammutusläpän voi tulpata mutta ei se vetoon vaikuta. Käynnistysongelmiin se auttaa kun noissa joskus jää läppä jumiin. Ei aiheuta koodeja tai tehottomuutta.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2011, 14:30:44 kirjoittanut VolvoSpecialist »

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #110 : 14.09.2011, 20:07:22 »
U0301 software incompilibity with ecm/plc on edelleen vikakoodi.onko kellään kokemusta scantoolista? Mikä on se simulate nappi  no sen takaa löytyy12 vikakoodia lisää?ja mitään nooista koodeista ei voi poistaa.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #111 : 14.09.2011, 21:17:49 »
U0301 software incompilibity with ecm/plc on edelleen vikakoodi.onko kellään kokemusta scantoolista? Mikä on se simulate nappi  no sen takaa löytyy12 vikakoodia lisää?ja mitään nooista koodeista ei voi poistaa.

Tuommoista kuukkelilla: https://www.scantool.net/forum/index.php?topic=1375.0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #112 : 16.09.2011, 07:19:30 »
Huomasinpa jotain uutta, eli kun kylmänä käynistää, niin tyhjäkäynti pätkii.kierrokset pysyy vakiona mutta selvästi pätkii välillä.

Yleensä näissä moottoreissa se pätkiminen johtuu viallisesta EGR venttiilistä. Ilmenee usein kylmällä moottorilla. Ei kestä myöskään kovin paljoa kaasua kun moottori stumppaa. Lähtee huonosti käyntiin myös jos EGR venttiilli jää vähän raolleen (jumittuu).

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #113 : 16.09.2011, 21:23:32 »
Ei ole käynistysongelmia. En ite kyllä uutta venttiiliä syyttäs.mutta jotain uutta taas.sain hommattua tarvittavan kaapelin diagnisointiin. No noita ilmaisohjelmia kokeillut nyt.obdcrazy luki monenlaista dataa.mm maf arvot min 6,5g/s ja max 135g/s.
Polttoainepaine olikin jännä, min 736kpaG ja max 0 kpaG ? Ja hetkellinen painekin oli 0.
En tiiä onko tuo ohjelma vaan huono vai mikä.
Ahtoja antaa 1,2 bar todellista, mutta ku ei alakiekoilla oo mitään.

kuuluuko Egr venttiilin vinkua kun laittaa sytytysvirran päälle muttei käynistä autoa? eli kun katoin venttiiliä niin vetää koko ajan kiinnipäin kun sormella koittaa. Ja kun käynistää auton ja sammuttaa,niin venttiili ilmeisesti liikkuu edestakaisin. onko sekin ihan ok.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2011, 19:49:18 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #114 : 28.09.2011, 05:45:31 »
Työkaverin s40 2.0D ei ainakaan egr pitänyt mitään ääntä.miten muilla?JA oli huomattavasti pirteämpi!
« Viimeksi muokattu: 02.10.2011, 19:49:40 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #115 : 09.10.2011, 17:42:30 »
Ei  paljoa uutta tältä rintamalta, mutta egr venttiili on kyllä sekasi! Kylmänä tyhjäkäynnillä sen pitäs tietääkseni olla kiinni, mutta venttiili liikkuu ihan miten sattuu ees taas.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #116 : 13.10.2011, 07:43:02 »
Ei  paljoa uutta tältä rintamalta, mutta egr venttiili on kyllä sekasi! Kylmänä tyhjäkäynnillä sen pitäs tietääkseni olla kiinni, mutta venttiili liikkuu ihan miten sattuu ees taas.

Moi! Kylmänä käynnistettäessä se kuuluu olla kiinni mutta käynnistyttyään kylmänä tai kuumana käynnistämisen jälkeen ~2min egr on aktiivinen. Tämän jälkeen egr sulkeutuu tyhjäkäynnillä ja egr säätely tapahtuu kuormituksen, lämpötilan ja kierrosten perusteella.
Mutta sen egr:n ei kuulu jorata edes takaisin niin että siitä kuuluu jotain ylimääräisiä ääniä...


Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #117 : 13.10.2011, 10:58:51 »
Okei..
Kiinni tuo venttiili ei kyllä ole koskaan mun autosa.Wetterillä ei tietenkään uskottu mihinkään egr vikaan,ehottivat auton viemistä autosähköhuoltoon.Eli mistä tuo venttiiilin toimimattomuus vois sitte johtua?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa VolvoSpecialist

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #118 : 14.10.2011, 07:54:08 »
Okei..
Kiinni tuo venttiili ei kyllä ole koskaan mun autosa.Wetterillä ei tietenkään uskottu mihinkään egr vikaan,ehottivat auton viemistä autosähköhuoltoon.Eli mistä tuo venttiiilin toimimattomuus vois sitte johtua?
Moi. Mittaa EGR littimen perseestä navat 5 ja 6 yleismittarilla kun auto ei käy ja virtapäällä asennossa II. Liitin pitää olla sit kiinni EGR:ssä. EGR asentoanturin pitäisi näyttää lukemaa alle 1V jos aivan kiinni.
Voihan se olla EGR ventiili vika, ECM-EGR johtosarjavika tai ECM vika. Perus ECM parametrit tietty pitää katsoa mm. MAF. Ilmamassan laskenta voi vaikuttaa kans EGR säätelyyn.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2011, 07:56:49 kirjoittanut VolvoSpecialist »

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #119 : 16.10.2011, 16:15:00 »
1,08 v oli jännite

Mitä sanotte imm lukemista
,tyhjäkäynti 8-10g/s ja max n130g/s?
Ahtopaine max 1,5 bar(vakiona oli 1,2).
 Edittiä taas...on se kyllä kumma, että dieselin paras käyttöalue on 2200-4000rpm. Normaalisti se on 1500-3000rpm.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2011, 23:00:54 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

 

Carcom Oy  Elekma