kumpi mahtaa olla edukkaampi..tuo D-nokka tai hionta??oisko paha jos siistii hiukan kanavia ja 2mm kannesta pois??
mitäs nuo kuplan jouset vaikuttaa??
Minä en laittaisi jäärataleluun mitään vakionokkaa, ei niillä saa konetta kunnolla laulamaan. Vakionokan kanssa ei peltisarjasta ja mopon kaasareistakaan ole juuri iloa kun kone lakkaa hengittämästä aneemisen nokan takia juuri kun alkaisi laulamaan. Kannesta se pari milliä aika hyvä, kannattaa toki mittailla palotilaa, että mitä tulee puristussuhteeksi. Kanaville ihan perus siistiminen ja kohdistus, ja jos osaat niin ohjurit voit muotoilla. Kuplan ventiilijouset (mallia Hi-Perf) siksi, etteivät sekoa isoilla kierroksilla. Vakiot sekoavat (ja saattavat pohjata) helposti kireämmän nokan kanssa isoilla kierroksilla ja sitten ei naurata jos on ventiilit solmussa, männässä ventiilin tekemä reikä ja kansi p*skana..
Tuossa 740:n koneessa on vauhtipyöränä ns. pottapyörä eli mallia julman painava (pitkästi yli 10 kg), ei ole kuitenkaan mikään massapyörä vaan ihan umpirautaa. Etsit jostakin vanhemman 240:n tasaisen ns littupyörän ja kevennät sitä niin tulee kovasti kierrosherkkyyttä kun katoaa kymmenen kiloa pyörivää massaa. Onpa joku sorvannut pottapyörästä korkean reunuksen pois ja sovittanut littupyörän paineasetelman, vaatii paljon työtä sorvin ääressä. Vauhtipyörän painolla ei ole merkitystä moottorin vääntöalueeseen, kierrosherkkyyteen sillä kyllä on suuri merkitys. Tuohon kakkoselta kolmoselle vaihtaessa tapahtuvaan puutumiseen ei vauhtipyörän painolla ole juurikaan merkitystä, tietysti kevyemmällä pyörällä kierrokset saa nopeaammin nostettua takaisin vetoalueelle mutta perusongelma on liian suuri ero vaihteiden välityksissä.
missäs tollasta lootaa on käytetty?

Puolikas meinaa, että laatikkoon tehdään yksi uusi välitys, jonka välityssuhde on suurinpiirtein kakkosen ja kolmosen välissä. 2,5 laatikon teko maksaa 150-500 tekijästä riippuen. Noita puolikkaita laatikoita voi tehdä monella tapaa, osa laittaa puolikkaan vitosen rattaiden tilalle, muut vaihteet säilyvät ennallaan, ei ehkä ole paras kaavio vaihtamisen nopeutta ajatellen mutta halvin tapa. Nelivaihteisissa taas laitetaan puolikas yleensä kolmosen rattaiden tilalle ja kolmosen rattaat sitten nelosen rattaiden tilalle. Tai sitten sport getrak ja välilaipalla tai hitsatulla kytkinkopalla kiinni koneeseen, sportti getrakki maksaa muutaman rahan enemmän.