Proturbo  Autodiagnoosi

855 T-5R, Low But Ain´t Slow

  • 206 Vastauksia
  • 66572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #120 : 24.04.2015, 18:00:23 »
Rusakolla oli muistaakseni Peltsissä vaparin laatikko, ja samalla toinen vetari oli eri. Se saattaa olla erona myös tässä.
Se mitä eroo oli vetarissa, niin kysäseppäs hältä tai kahlaa sen topic läpi.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #121 : 24.04.2015, 18:20:30 »
Mä vaihdoin viime kesänä 10V:n laatikon T5:een. 1. ja 2. vaihteiden välitykset on paperilla vähä lyhyemmät, käytännös en huomannu juurikaan eroa. Perävälitykseksi valkkaisin 3.77 jos vara valita. Itellä tosin tuo toinenki laatikko 4.00.

Käytettyä kun pistää paikoilleen, niin melko varmaksi väittäisin sen asian, että vaparin laatikko on päässy elämässään helpommalla ku turbon ja on siten paremmassa kunnossa.

Juzi: eikö laatikon nopeusanturi oo vaan Siemens/10V hommia vai oonko aivan hakoteillä?
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #122 : 24.04.2015, 18:36:04 »
Täytyy siis ekana koittaa tota omaa lootaa, jos sopii niin sit se saa päätyä tonne keulalle. Mites noi vetarit, onks niitten kestossa eroa? Hantin ulompi nivel aivan loppu ja löytys vaparin vetarit tallista, nii jos vaihtas koko vetarin väliaikasesti ja myöhemmin kun sais hieman ylimäärästä niin hommais sen ehjän nivelen tohon.
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #123 : 24.04.2015, 19:25:35 »
Juzi: eikö laatikon nopeusanturi oo vaan Siemens/10V hommia vai oonko aivan hakoteillä?
Olet. 850 poistui 96 nopeusanturi vaihdelaatikosta ja siksi siitä mainitsin.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #124 : 24.04.2015, 20:07:42 »
Ahaa, taas oppii uutta.
Mikä tuolloin on muuttunut minkä myötä se on jäänyt pois? Ja jos tiedät niin sekin kiinnostaa, että mikä tuota laatikon anturitietoa käyttää?
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #125 : 24.04.2015, 20:15:54 »
Tossa nettiä tutkin, niin myöhemmissä malleissa tieto tulee vissiin vasemmalta abs-kehältä, ja pitäisi vissiin riittää kun tinaa nopeusanturin johdot kiinni abs johtoihin ???
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #126 : 27.04.2015, 17:18:23 »
Uudemmassa vaihteistossa on näemmä paikka nopeusanturille, tarvii vaan porata auki.

Sitten jos jollain ois antaa vastauksia nopeahkosti, onko vaparin ja turbon runkolaakereissa mitään eroa? Koivusella ei paikallisen fixuksen mukaan ole niitä, mutta yhen moottorikoneistamon mukaan on. Ja sitten eikös B6254 ja 6304 koneissa ole kans samat laakerit? Eli siis käytännössä kaikissa tinakoneissa?
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa siipiveikko

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
  • www.vrcf.fi
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #127 : 27.04.2015, 19:03:45 »
Samoja ne on kaikissa tinakoneissa.
Vikakoodien lukua ja nollausta Kotkassa icarsoft 906 volvo-lukijalla.
S80 ja XC90 6-syl. vaihdelaatikkojen kunnostusta.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #128 : 27.04.2015, 20:35:44 »
Jees, tätä aattelinki. Sain muuten tänään vastauksen siihenki kysymykseen, että onko kiertokanget kierot  :D Järjestyksessa 1-5







Jäikö kellekkään epäselvyyksiä? :2funny:

Sit ihmettelen yhtä juttua. Lohkoon on stanssattu 32/96, eli tähän on joskus kone vaihettu. Moottorikoodi oli kumminki B5234t5 eli ei oo mitään normi t5 tai äRrän konetta vaihettu. Eli oisko toi nyt sit joku takuumoottori tms  ???
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #129 : 27.04.2015, 21:31:50 »
Sit ihmettelen yhtä juttua. Lohkoon on stanssattu 32/96, eli tähän on joskus kone vaihettu. Moottorikoodi oli kumminki B5234t5 eli ei oo mitään normi t5 tai äRrän konetta vaihettu. Eli oisko toi nyt sit joku takuumoottori tms  ???

Eikö tuo ole ihan vakio T-5R pata.

Koodia: [Valitse]
B5234T5

This version of the B5234 features a TD04-15g turbo, and produced 225-250 hp. It was equipped with Bosch Motronic 4.3 engine management.

Applications:

Volvo 850 T5-R Volvo 850 R (automatic transmission)

Edit: Korostin tuolta sun kysymykseastä sen kohdan johon vastasin.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2015, 21:47:03 kirjoittanut JuHaU »

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #130 : 27.04.2015, 21:41:02 »
Nimenomaan, mutta kun lohko on tehty -96, eli siis sen täytyy olla vaihtokone. T-5:ssahan on pelkkä t-pääte, äRrässä t4 ja t-5r:ssä t5

E: jaa siis toi voi ollakkin automaatti ärrästäkin peräisin ???
« Viimeksi muokattu: 27.04.2015, 22:09:38 kirjoittanut Kenonit »
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2372
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #131 : 28.04.2015, 06:05:59 »
E: jaa siis toi voi ollakkin automaatti ärrästäkin peräisin ???
Ja -96 valettuna todennäköisesti onkin, koska T-5R mallia ei ollut kyseisenä vuonna enää saatavilla.
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #132 : 08.05.2015, 16:20:25 »
Ei onnistunu laatikon laitto, kytkimen irroitus erilainen :(

Pikkuhiljaa edenny, takapakkia tullu parikin kertaa by: loimaan fixus, millon tilaavat vääriä osia, ja paras oli kun kirtokangen laakereitten hinta valehdeltiin 160€ pieleen >:(

Eli koneeseen tuli nyt uudet renkaat, hoonaus, h-profiilit arpin pulteillä, kaikki laakerit ja tiivisteet uusiksi, kansi käyty läpi, uusi jakopää ja vesipumppu, orkkis osilla tottakai. Lisäksi osia maalailtu ja moottori soodapuhellettu samalla ym...

Ja jos sitten pari kuvaa. Moottorikin yritti kovasti muuntautua vinokoneeksi  :idiot2:









Ja tähän asti on nyt keretty kasailla. Yritys on kova saada ens viikonlopuksi ajoon jotta pääsis tampereen kasipätkämiittiin tällä :D
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #133 : 08.05.2015, 16:35:10 »
Tällee jäkikäteen on tietty hyvä todeta, että vaparin kk laakerit olis kelvannu oikeen hyvin ja sarja maksaa  39,90€ motonetissä  :pomo:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8015
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 855 T-5R -> Going to be stanced
« Vastaus #134 : 08.05.2015, 16:39:13 »
Tällee jäkikäteen on tietty hyvä todeta, että vaparin kk laakerit olis kelvannu oikeen hyvin ja sarja maksaa  39,90€ motonetissä  :pomo:

5 x 40 € = 200 € -160 € = 40 €

Eli olisko oltu edelleen siinä uskossa, että Motonetin hinta 39.90 € on yhdelle kangelle. Kovasti tästä väännettiin jokunen viikko sitten jossain topikissa.

 

Kulkukoira  Proturbo