Proturbo  Autodiagnoosi

940 b230ft veto loppui

  • 30 Vastauksia
  • 8033 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #15 : 23.03.2015, 17:27:08 »
Onkohan jako kohdillaan?
Voi olla. Vastusarvot löytyvät FAQ osiosta. Tutkito bensapaineet aikaisemmin? Onko BP säätimestä imusarjaan menevä letku kuiva sisältä?

Ihan näin oletuksena jaon pitäisi olla kohdillaan, 1v/10tkm sitten jakopääremppa.

Bensapaineet on tutkimatta vielä. Mutta tuon letkun tarkistus ja anturin mittaukseen täytyy perehtyä.

Onko muuten lohkon lämpöanturi, joka säätelee kylmästartissa bensaa ym sama kuin se jonka mittari on kojetaulussa?

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #16 : 23.03.2015, 17:45:06 »
Ei, sillä on eri anturi. ECUn anturi löytyy kolmospytyn kohdalta kannessa, imusarjan alla.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #17 : 23.03.2015, 21:40:13 »
Palaako lambda-valo mittaristossa?

Vikakoodienkin lukeminen auttaa pirusti, sillä likikään kaikki viat eivät sytytä vikavaloa (se lambda-valo).

Lohkossa oleva anturi on EZK (sytytyksen) nakutusanturi.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #18 : 24.03.2015, 07:10:27 »
Palaako lambda-valo mittaristossa?

Vikakoodienkin lukeminen auttaa pirusti, sillä likikään kaikki viat eivät sytytä vikavaloa (se lambda-valo).

Lohkossa oleva anturi on EZK (sytytyksen) nakutusanturi.

Ei pala, tosin eilen syttyi kun irrotin immun hetkeksi.

Itellä ei varsinaista lukijaa ole, niin kävin yhdellä pajalla että sais koodit ulos mutta ei tullut mitään. Tosin jostai luin että kaikki lukijat ei edes pelaa tän kanssa.
Jos yleismittarilla pystyy jotenkin "piippailla" koodit ulos niin vois sitä kokeilla. Tulee ikävä vanhaa ledi-vikakoodi-systeemiä...

edit: ja luinkin että iso osa lukijoista ei tosiaan toimi tän kanssa, pitäisi olla volvon oma tai duunaa oma lediviritelmä. Tai ostaa Tonilta  ;) . Joka tapauksessa tuolla pajalla missä kävin luetuttumassa ei varmaan ole ollut sopivaa mittaria.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2015, 07:21:27 kirjoittanut oobee »

Poissa LAIRA

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 335
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #19 : 24.03.2015, 09:03:47 »
Tuossa on kolme eri anturia siellä imusarjan alapuolella. Etummaisena vedenlämpötila, kolmos-nelospytyn vaiheilla tuo kaksoisanturi ecu´lle ja ezk´lle, sekä näiden alapuolella tuo mikan mainitsema nakutusanturi.

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #20 : 27.03.2015, 18:37:28 »
Tuo letku BP-säätimen keskeltä/päästä ei lähtenyt irti kummastakaan päästä kun oli niin haperoa ettei viitsinyt voimalla repiä.

Irrotin ruiskuanturin ja kokeilin käyntiin -> ei lähtenyt. Takas kiinni niin starttas. Mittasin anturin navoista maata vasten ja sain tulokseksi noin 500ohmia, auto oli lämmin ja erään taulukon mukaan tuo olisi suuripiirtein ok.

Lambda-anturin toimintaa mittailin myös, liekö mennyt oikein. Liitin irti ja mustan johdon napaan kiinni yksi pää ja toinen maihin.
Auto käyntiin ja katselemaan mittaria. Oli ihan vaan konehuoneessa mittari ja auto paikallaan noin 10min lämpiämässä.
Aluksi oli 0.1v josta lopuksi nousi 0.7v. Ei heilunut arvot yhtään vaan tasaisesti nousi, onko tämä ihan normia?

Vikakoodit saan varmaan viikonloppuna luettua niin selviää toivottavasti jotakin...

Tulikin muuten mieleen että muutama kuukausi sitten uusin pakoputken katista taaksepäin, mutta unohtui laittaa liitosten väliin asennustahnaa että oon melko varma että falskaa yhdestä jos toisestakin, vieläkin laittamatta. On tosin pitkälle lambdan jälkeen että voiko aiheuttaa tämmöstä vikaa vasta kuukausien jälkeen? Hyvä se ei tietenkään ole.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2015, 18:46:31 kirjoittanut oobee »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #21 : 27.03.2015, 19:29:10 »
Lambdan pitäisi vaihdella 0,1-0,9V. Oliko sulla siis liitin irti vai kiinni mittauksen aikan? Kiinni pitäisi olla mittauksen aikana.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2015, 19:30:55 kirjoittanut Acke »

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #22 : 27.03.2015, 22:15:14 »
Lambdan pitäisi vaihdella 0,1-0,9V. Oliko sulla siis liitin irti vai kiinni mittauksen aikan? Kiinni pitäisi olla mittauksen aikana.

Nyt oli kyllä ihan irrallaan, että läskiks meni :) en löytäny mitään sopivaa koloa mistä ois saanu mittarin piikin tökättyä sisään. Täytyy sit varmaan tehdä haaroitus johdonpätkällä jostakin kohtaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #23 : 27.03.2015, 22:49:20 »
Siitä liittimestä saa sen kumisukan luisuteltua sivummalle jolloinka itse johtoliitos jää näkyviin liitin kiinni, sitten mittailemaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #24 : 28.03.2015, 21:01:07 »
Siitä liittimestä saa sen kumisukan luisuteltua sivummalle jolloinka itse johtoliitos jää näkyviin liitin kiinni, sitten mittailemaan.

Mikä kumisukka? Ei kyllä tuon ikäisessä taida lambdan liittimessä olla missään muualla kumia kuin liittimien tiivisteessä.

Laita liittimen väliin todella ohut kuparijohto ja laita liitos kiinni, ja siitä pienestä ulosjäävästä töjöstä mittaamaan ellei halua eculta mitata.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #25 : 28.03.2015, 23:37:23 »
Mikä kumisukka? Ei kyllä tuon ikäisessä taida lambdan liittimessä olla missään muualla kumia kuin liittimien tiivisteessä.

Laita liittimen väliin todella ohut kuparijohto ja laita liitos kiinni, ja siitä pienestä ulosjäävästä töjöstä mittaamaan ellei halua eculta mitata.
Argh! Mie olin ihan väärän ikäsissä, en oo näihin teineihin tottunu. Mun huono!
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #26 : 30.03.2015, 16:09:26 »
Vikakoodit sain luettua ja tuli kolme koodia: kaksi niistä viittas moottorin lämpötila-anturiin ja yksi immuun. Tosin mulla on ollu auton käydessä molemmat irti mikä varmaan on aiheuttanut vikakoodit?

Lukulaitteella en saanut nollattua systeemiä niin otin vaa akun kengän irti ja takas ni nollaantu. Pistin auton käyntii ehkä kymmeneks minuutiks ja kaasuttelin vähän "vika-alueella". Kun uudestaan luin koodit niin ei antanut ku 1-1-1.
Ehkä tarvii käydä ja ajella vähän enemmän jos rupeis herjaa jotakin. Nyt vaan iski takatalven ja kesänakit alla niin joutuu venaa hetken.
Oikee toivoo että tulis vikakoodia niin vois johonkin kohdistaa vianhaun...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #27 : 02.04.2015, 13:26:25 »
Vikakoodit sain luettua ja tuli kolme koodia: kaksi niistä viittas moottorin lämpötila-anturiin ja yksi immuun. Tosin mulla on ollu auton käydessä molemmat irti mikä varmaan on aiheuttanut vikakoodit?

Kertoisitko myös ihan ne vikakoodit, niin voisimme arvioida mistä ne tulevat?

Millainen se lukulaite on, jos et saanut sillä nollattua vikakoodeja?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #28 : 08.04.2015, 16:50:44 »
Kertoisitko myös ihan ne vikakoodit, niin voisimme arvioida mistä ne tulevat?

Millainen se lukulaite on, jos et saanut sillä nollattua vikakoodeja?

Koodit oli 1-2-1 , 1-2-3 sekä 2-2-4. Eli immu, lämpötila-anturi ja sama uudelleen.

Noi anturit on ollut irti ennen koodien lukemista.
Lukija on Tonilta, eli led-lukija obd-päällä. Jostakin syystä ei laitteella nollaantunut vaikka useamman kerran kokeilin.

Ei ole koodia antanut sen jälkeen kun nollasin ottamalla akun kengän irti. Tämä mietityttää, vaikka ongelma on selkeästi vielä olemassa.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2015, 16:52:25 kirjoittanut oobee »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 b230ft veto loppui
« Vastaus #29 : 08.04.2015, 18:42:56 »
Koodit oli 1-2-1 , 1-2-3 sekä 2-2-4. Eli immu, lämpötila-anturi ja sama uudelleen.

Noi anturit on ollut irti ennen koodien lukemista.
Lukija on Tonilta, eli led-lukija obd-päällä. Jostakin syystä ei laitteella nollaantunut vaikka useamman kerran kokeilin.

Ei ole koodia antanut sen jälkeen kun nollasin ottamalla akun kengän irti. Tämä mietityttää, vaikka ongelma on selkeästi vielä olemassa.

Akun kengän irroittaminen aiheuttaa kaikkien sopeutumien nollaantumisen, siksi vikakoodien poisto ohjeen mukaisesti on se suositeltava tapa. 

Jos se onnistu, olet tehnyt jotakin väärin, sillä jokaisesta katsomastani LH-systeemistä olen onnistunut nollaamaan ohjeen mukaan. Todennäköisesti olet pitänyt nappia liian vähän aikaa pohjassa, mikä on se yleisin syy epäonnistumiseen.
Ja kaikki vikakoodit pitää lukea, jotta nollaus onnistuu.

Luithan koodit myös EZK:n puolelta?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport